Skrevet av Emne: lading  (Lest 1390 ganger)

aageaasved

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 219
    • Vis profil
lading
« på: tirsdag 24. juni 2014, klokken 13:51 »
blir ikke klok på ladekarte er det virkelig ikke hurtigladeplasser fra Namsos til værnes

las^se

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 126
    • Vis profil
Sv: lading
« Svar #1 på: tirsdag 24. juni 2014, klokken 13:56 »
Det er i på Flyplassen i Værnes, i Levanger og I Steinkjer. Problemet er at alle er CHAdeMO.
VW e-up! -14

Radiobil1

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 507
    • Vis profil
Sv: lading
« Svar #2 på: tirsdag 15. oktober 2019, klokken 19:51 »
I dag hadde jeg 25 km igjen når jeg kom hjem.
Puttet først bilen på orginal hjemmelader med kladd. Skulle ta 5,5 timer å lade opp.
For moro skyld puttet jeg den over på en Easee laderobot vi har, og der skulle ladingen ta 3,2 timer.

Trodde ikke det skulle være såpass stor forskjell. Den spiser jo ikke mer enn 3,6 kw uansett. Er det fordi stikket er på 16Amp eller klarer ikke kladden på max å levere 3600w ?
2015 e-up!, 75 000 km  -  2018 e-golf, 17 000 km  -  2019 Ioniq, (Solgt)

Amatøren

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2224
    • Vis profil
Sv: lading
« Svar #3 på: tirsdag 15. oktober 2019, klokken 20:27 »
Mulig jeg husker feil, men jeg tror ladekladden lader med kun 8 A (1840 W).

Hvis det er 10 A så er det 2300 W. Noe som stemmer mer med forskjellen i tidene dine.
« Siste redigering: tirsdag 15. oktober 2019, klokken 20:30 av Amatøren »
VW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Bestilt Audi e-tron 50
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ

Elmo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7899
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: lading
« Svar #4 på: tirsdag 15. oktober 2019, klokken 21:30 »
eUp kladden er 10A
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 160.000 km. To fremdeles i daglig drift.
Har også en eUp 2015, gått 75.000 km, og "fikk" Tesla Model 3 i mars 2019.

Amatøren

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2224
    • Vis profil
Sv: lading
« Svar #5 på: tirsdag 15. oktober 2019, klokken 21:42 »
@Elmo:+1: Da stemmer vel del to av mitt svar.
VW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Bestilt Audi e-tron 50
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ

sveander

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 309
  • VW E-UP
    • Vis profil
Sv: lading
« Svar #6 på: onsdag 16. oktober 2019, klokken 10:28 »
og, en del av disse ladekladdene kan justeres (som min fra 6 - 16 A )

Så ja , så stor forskjell er det
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP

sveander

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 309
  • VW E-UP
    • Vis profil
Sv: lading
« Svar #7 på: onsdag 16. oktober 2019, klokken 10:39 »
blir ikke klok på ladekarte er det virkelig ikke hurtigladeplasser fra Namsos til værnes

Jeg bruker ladestasjoner.no , akkurat nå er den nede , men der kan du stille så du kun ser ccs
Nå ser jeg på elbilfreningens app og da er det hurtiglading ccs i Steinkjer , Levanger Gråmyra/Skogn 
« Siste redigering: onsdag 16. oktober 2019, klokken 10:48 av sveander »
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP

Elmo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7899
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: lading
« Svar #8 på: onsdag 16. oktober 2019, klokken 16:48 »
og, en del av disse ladekladdene kan justeres (som min fra 6 - 16 A )
Men ikke orginal-kladdene til VW, og de fleste bilforhandlere har i de siste par-tre årene ikke levert kladder med 16A valget.
Huyndai modifiserte sågar kladden på de tidlige Ioniq'ene (fjernet 16A valget) når de var på førstegangs service :o
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 160.000 km. To fremdeles i daglig drift.
Har også en eUp 2015, gått 75.000 km, og "fikk" Tesla Model 3 i mars 2019.

Radiobil1

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 507
    • Vis profil
Sv: lading
« Svar #9 på: onsdag 16. oktober 2019, klokken 18:27 »
« Siste redigering: onsdag 16. oktober 2019, klokken 18:29 av Radiobil1 »
2015 e-up!, 75 000 km  -  2018 e-golf, 17 000 km  -  2019 Ioniq, (Solgt)

Elmo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7899
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: lading
« Svar #10 på: onsdag 16. oktober 2019, klokken 19:39 »
NEI, det der er standard-kladden til VW. Max 10A.  Kan justeres ned med knappene, så pass på at alle lampene på volum-streken lyser.
« Siste redigering: onsdag 16. oktober 2019, klokken 19:42 av Elmo »
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 160.000 km. To fremdeles i daglig drift.
Har også en eUp 2015, gått 75.000 km, og "fikk" Tesla Model 3 i mars 2019.

sveander

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 309
  • VW E-UP
    • Vis profil
Sv: lading
« Svar #11 på: torsdag 17. oktober 2019, klokken 12:08 »
og, en del av disse ladekladdene kan justeres (som min fra 6 - 16 A )
Men ikke orginal-kladdene til VW, og de fleste bilforhandlere har i de siste par-tre årene ikke levert kladder med 16A valget.
Huyndai modifiserte sågar kladden på de tidlige Ioniq'ene (fjernet 16A valget) når de var på førstegangs service :o

Det er riktig Elmo. Jeg slet så mye med den originale at jeg fikk en ny. Den er veldig bra for her kan jeg lade med 6 A hjemme om natten, men også kjøre på om det er en lite strømkrise.
Den er også veldig fin for jeg ser hvor mange kw som fylles og jeg ser hvor mye som er fylt på siste lading.
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP