Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

tips til rimelig "in-between-cars" bil, Lease eller eie.

Startet av MyMuffin, torsdag 04. september 2014, klokken 17:21

« forrige - neste »

MyMuffin

Da var bilen min solgt, mens teslaen fortsatt er 2,5 måned+ fremover i tid.

Har noen tips til en rimelig lease/leie løsning?
alternativet er jo selvfølgelig å kjøpe en billig drittbil som holder akkurat (men som igjen kan gi meg mye dritt i mellomtiden).

Hva har folk gjort?
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

B_Tesla

Var og er i samme situasjon som deg. La bilen ut for salg rett etter bestilling, da jeg var usikker på verdi og trodde det skulle ta litt tid å bli kvitt. Tok ikke tid. 3 dager!

Var kanskje litt heldig, men fikk tak i en bil jeg kunne kjøpe/låne av en kamerat. Toyota Camry 91. Forferdelig bil på alle måter. Går på 3 av 4 sylindre, hull i eksos, rattet vibrerer, og bruker et hav av drivstoff.

Fungerer for å slippe å ta buss, men da levering nylig ble utsatt var nøden så stor at jeg måtte ringe Tesla å få en ekstra prøvekjøring.

Bilen har verdi på 3-5k, og skrotes når min er levert.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

MyMuffin

Enn så lenge så får jeg disponere svigers sin gamle kadett C 1.3 med muskelservo og choke. Fy fløen for en forandring det kommer til å bli når jeg får tesla'n.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

nofuelno

Vi kan tilby leie av Ford Connect electric for 5.500,- pr. mnd
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

MyMuffin


Endte opp med en 92 primera.

Folk flest ler nok av meg, men den som ler sist ler best ;)


La ved ett nydelig bildet av bilen.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

B_Tesla

Det var saker! Det at man er flau over å sette seg inn i bilen blandt folk kan du bare innfinne deg med. Forsvinner ikke før du kvitter deg med den. Mulig det er forsterket hos meg, da bilen bråker som et helvete når den startes - relativt fri eksos.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

kringon

Leide bil hos Rent-A-Wreck -> Ford Focus stasjonsvogn med 3000km kjørelengde. 6500,- per mnd.

Mindre bil ble litt billigere, men jeg måtte ha litt plass.

Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

cito13

Vi holder på å selge, får Tesla i desember. Vi skal bruke Bilkollektiv i mellomtiden. De har biler som er parkert 3-5 min gåavstand fra der vi bor. Vanskeliggjør familielogistikken og vi er nødt til å sykle til jobben, men som utfordring for et par måneder klarer vi det.

Diravi

#8
Dersom man kjøper en bil i mellomtiden så er det jo forskjellen mellom kjøp og gjensalg som er den viktigste driftskostnaden - gitt at man velger noe som ikke er sannsynlig må repareres dyrt i den korte tiden man skal ha den.

Noe av det letteste å selge videre er en Skoda Octavia stasjonsvogn med diesel, og de hadde en del år på 2000-tallet bedre kvalitet enn tilsvarende VW. Dørge kjedelig, men rent økonomisk betraktet en grei mellombil. Både rimelig nok og populær nok til at verditapet blir minimalt, rimelig å kjøre og lite feil og rust, og bra med plass. At modellen er det totalt motsatte av en Tesla og bråker i tillegg, kan man kanskje leve med da.

Jeg tror ikke jeg ville gått for noe som koster under 20 000, for risikoen for påkost er så høy selv i en kort eieperiode.

Corolla stasjonsvogn, Nissan Qasquai, Mazda 6 er også andre alternativer som bør være greie å selge igjen.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA