Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avstemning: Hvor fornøyd er du med din Tesla Model S?

Startet av jkirkebo, mandag 23. juni 2014, klokken 21:05

« forrige - neste »

kvp

Kanskje du har rett. All støtte til angst bekjempning mottas med takk

JO

tror man kan ta det helt med ro mtp overtakelse av bilen. Bilen min har fungert uten at jeg har blitt strandet.

Det du kommer til å merke med bilen er det ultrakjipe interiøret. Fikk en helt ny BMW pga kona krasjet den andre bilen vår som leiebil denne uken. Det er lysår bedre interiør og den er betydelig mer støysvak inne i kupeen og det med motorlyd.

TMS er en bil som er premium på eksteriør og akselerasjon, ikke (bygg)kvalitet og alt innenfor døren.
Hyundai Ioniq 5 21
Kansellert Polestar 2 reservert
Seat Mii Electric 20
x Svart Model S 14

Brede

Sitat fra: kvp på tirsdag 24. juni 2014, klokken 15:25
Er ved å bli vettskremt av denne bilen. Skal hente på fredag. Føler tendens til å anger. Noen som har avbestilt like før levering ?

Hvorfor det? 94% svarer jo her at de er fornøyd eller meget fornøyd med bilen.

Leksjon 1 om nettforum er å ta alt en ser og leser med 8 klyper salt!
Her blir bilene saumfart i alle bauger og kanter og alle feil kommer frem, og Tesla utbedrer stort sett alt som dukker opp.

Jeg har en lang historie med mandagsbiler og sørgelige verkstedbesøk, men Teslaen er den beste bilen jeg har hatt med enorm margin.
Noen småfeil har jeg hatt, men med den hjelpen jeg har fått så er det nesten bare moro å se hvor effektivt det blir løst. I dag hadde jeg en Tesla Ranger på besøk for å utbedre en lekkasje i baklykta, kjempetrivelig fyr som tok seg tid til å vise meg noen triks og prate mye bil over en kaffekopp. Ikke har jeg Ranger-avtale og ikke har jeg kontaktet Tesla om lekkasjen, likevel har de plukket opp (her inne) at dette var noe de ville få fikset.

Nei dette er helt klart den beste bilopplevelsen jeg har hatt og den har så langt vart i 7 måneder og ser ikke ut til å ta slutt med det aller første.

Anew

Sitat fra: Brede på tirsdag 24. juni 2014, klokken 15:55
Sitat fra: kvp på tirsdag 24. juni 2014, klokken 15:25
Er ved å bli vettskremt av denne bilen. Skal hente på fredag. Føler tendens til å anger. Noen som har avbestilt like før levering ?
Hvorfor det? 94% svarer jo her at de er fornøyd eller meget fornøyd med bilen.
[...]
Nei dette er helt klart den beste bilopplevelsen jeg har hatt og den har så langt vart i 7 måneder og ser ikke ut til å ta slutt med det aller første.
Tiltredes 100%

Ikke siden jeg fikk min første Kindle har jeg vært mer overbevist av et produkt. At bilen ikke er perfekt er ikke det samme som at den ikke er genialt bra.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Batteritralla

Sitat fra: BalleKlorin på tirsdag 24. juni 2014, klokken 15:46
tror man kan ta det helt med ro mtp overtakelse av bilen. Bilen min har fungert uten at jeg har blitt strandet.

Det du kommer til å merke med bilen er det ultrakjipe interiøret. Fikk en helt ny BMW pga kona krasjet den andre bilen vår som leiebil denne uken. Det er lysår bedre interiør og den er betydelig mer støysvak inne i kupeen og det med motorlyd.

TMS er en bil som er premium på eksteriør og akselerasjon, ikke (bygg)kvalitet og alt innenfor døren.

+1

Dette var en god beskrivelse.

Min hoved motivasjon for å kjøpe Tesla var kollisjons sikkerhet, utvendig design og pris.

I tillegg er det en innovativ bil.

Men jeg er såpass ærlig at jeg innrømmer at det hadde blitt en Porsche Panamera om prisen var den samme.

Som mange andre er jeg fornøyd med mye av bilen, men skuffet over hjulstøy og at det er klunk i drivverket ved 7000 Km. Man blir litt tvilende til hvor mange km man har tilbakelagt under utviklingen av bilen ....
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

fonberg

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 24. juni 2014, klokken 15:08
Det er merkelig at det skal være såpass forskjellige opplevelser av interiøret. Jeg har, etter 19.000km, ikke noe knirk eller annen støy fra interiøret noe sted. Hjulstøy ja, men ikke i plagsom mengde (jeg har P85+ med 21"). Men knirk, niks. Ingenting. Eneste lyder jeg kan høre ved kjøring er hjulstøyen og en turbinaktiv hvinelyd ved kraftig pådrag.

Det er heller ingenting ved interiøret jeg egentlig ville endret.

Så enten er det mandagsbiler ute å går mhp. interiørlyd eller så har vi forskjellige referanser til hva som er plagsomt/merkbart av slikt. Jeg antar det er snakk om en kombinasjon.

+1 på den; helt knirkefritt interiør etter passert 19 kkm her også. Jeg liker det enkle og annerledes interiørdesignet veldig godt, og kvalitetsopplevelsen er god nok.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Leif1

Tiltrer de forrige talerne. Uansett om det er forskjellige småting å plukke på er bilen super den. De som solgte den viser også stor evne og vilje til å rette på det som måtte være feil. Dette går bare en vei, og det er oppover. Aldri i verden om jeg vil ha noen annen bil.
Konvertitt fra S til X

Jejl

Jeg svarte svært fornøyd.
Etter ca 12.000 km har vi ikke hatt en eneste feil med bilen som er vits å nevne. (Vi har måttet trykke på resett-knappene en gang etter en oppdatering, og den ene vindusviskeren ble skiftet når vi skiftet til vinterdekk pga at gummien var litt hard i den ene enden.)

Elon Musk sa for noen år siden at model s skulle bli verdens beste bil.
Det synes jeg de har klart å få til. Den er ikke best til alt.
Men totalt sett er det ingen andre biler som er i nærheten.
Jeg er helt enig i Consumers report (USAs største forbrukerorganisasjon)
som ga bilen 99/100 poeng, som er den høyeste poengsum
de har gitt til en bil noen sinne.

harasi

Etter nesten 10.000 km på 10 uker (95% langkjøring har jeg svært lite å klage på. Det er mulig at dette har noe å gjøre med at jeg i utgangspunktet er spesielt bilinteresert, jeg har alltid sett på bilen som et framkomstmiddel.
Når det er sagt vil jeg si at Teslaen er en nytelse å kjøre. Har allerede hatt 4 turer Trondheim - Fredrikstad - Trondheim, og det er fremdeles ikke blitt eet ork å sette seg i bilen for en slik tur.
Jeg har svært lite å utsette på bilen, det eneste jeg syntes var negativt før jeg ble vant til det er den høye dørstokken (men det kan vel ha å gjøre med at jeg begynner å dra på åra.
Den første feilen på bilen hadde jeg i forrige uke, 3G forsvant, men det løste seg ved første forsøk med resett etter råd funnet på forumet.
VIN P32041
Blå P85 levert 14.04.14

BMW850

Sitat fra: kvp på tirsdag 24. juni 2014, klokken 15:25
Er ved å bli vettskremt av denne bilen. Skal hente på fredag. Føler tendens til å anger. Noen som har avbestilt like før levering ?

Slapp av! Beste kjøpet jeg noen gang har gjort :D Fantastisk bil!!!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

kvp

Takk for alle svar. Dette blir bra, gleder meg til fredag.

NilsRo

Hadde også samme angstfølelse, før levering i slutten av mars. Dette på grunn av litt for mye lesing på dette forumenet. Hadde heller ikke prøvekjørt, eller sett den annet enn på nettet og på veien.

Etter levering har jeg ikke angret ett sekund, selv om bilen gjorde et dypt innhogg i lommeboka. 7 000 km og ingen alvorlige feil sålangt. Av pirk er det bare, at det ene speilet ikke har "lukket" seg et par ganger, samt 3-4 resetting av skjerm, pga mangel på 3G.

Så det er bare og slappe av og glede seg!
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

Leif1

Du må også huske at om det en eller annen gang har vært observert en feil på en Tesla så er den omtalt her på forumet.
Finleser du et Toyotaforum så går det sikkert an å bli skremt og skeptisk der også.
Konvertitt fra S til X

erot

Bilen er spesiell, så litt divergerende meninger må det vel bli. Om det er dette eller variasjon i produksjonen som er årsaken til sprikende vitnemål vet jeg ikke, men jeg har i alle fall fått utlevert en premiumbil. Jeg kjører BMW, Audi, MB osv til daglig. Har kjørt mye rart fra sjarmerende briter til sportslige japanere, så jeg mener jeg har et godt sammenligningsgrunnlag. Noen ting ved Teslaen er ikke på høyde med de beste, men for meg blir det irrelevant når disse bilene nå føles så gammeldagse og trege å kjøre. De beste ZF-automatkassene er ingeniørkunst, men likevel en lidelse å kjøre etter å ha blitt vant med INGEN girkasse! Som bilentusiast trives jeg godt i en Tesla, men hadde nok fått noen nervøse rykninger om jeg ble fortalt at jeg aldri igjen kan kjøre bil med forbrenningsmotor. Løsningen på dette for meg blir veteransportsbil. Til mengdebruk kan jeg for øyeblikket ikke komme på noe som er bedre enn Tesla. Forbrenningsmotoren vil bestå, men som noe helt annet. Det forstår i alle fall de som samler på mekaniske ur og vinylplater  :D

Har også fått testet den litt bedre i helgen, på åpen og oversiktlig fjellvei, småsvingete, humpete og uforutsigbart underlag, men god sikt. Perfekt til å teste den litt på grensen. Må si at jeg er imponert og at den står til forventningene. Selvsagt merker jeg begrensingene vekten gir, den kan ikke kastes rundt like brutalt som en Aston Martin, men den har perfekt balanse og svært mye av vekten ligger sentrert mellom akslingene. Veldig gode tilbakemeldinger på grensen av grep, og lett å håndtere når den kommer over grensen. Hvor mye veier en lynkjapp drivlinje opp? På mange baner/veier hadde den lagt en en liten og lett Vantage V8 bak seg, det er jeg sikker på. Ser da selvsagt bort fra effektbegrensningen som kan intreffe etter en stund.

Man kan gjerne diskutere lenge hvordan den er i forhold til andre sportsbiler, men i det hele tatt å sammenligne den med det våre gamle tyske venner kan tilby til samme pris blir for meg absurd. Jeg vet at det er pga avgiftspolitikken vår, men det er jo det som er utgangspunktet for oss nordmenn.

chal

Svært fornøyd. Kan ikke sammenliknes med fossiler. Mye lettere å kjøre. Billigere å kjøre. Løp å kjøp!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA