Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skinnkvalitet?

Startet av D.O, søndag 22. juni 2014, klokken 17:07

« forrige - neste »

D.O

Har regelmessig behandlet skinnsetene for å bevare dem best mulig, men bare etter 9500km er fargen slitt bort på deler ved midtsete bak og førersete. Midtsete bak har ikke vært i bruk, men slitasjen er der setebeltelåsen henger. Dette er alt for dårlig og kommer til å høre hva Tesla sier til dette. Min M5 fra tidlig 80tallet er nesten mindre slitt  :-\
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman

#1
Tror ikke jeg har antydninger til dette, men har aldri behandlet setene med noe som helst.

Kanskje skinnet ikke tåler å bli behandlet?

EDIT: 28.000km

RunarBT

Setene mine ser strøkne ut etter 23.000km.
Eg har ikkje behandla i det heile tatt, anna enn ein våt klut for å ta opp litt søl fra 5åringen vår som har fått både saftis og brus. :-P


Det er nok kanskje behandlingen som ikkje har vert optimal?
Kva produkt har du brukt? Det ser jo nesten ut som slitasje dette.


frskby

Heller ingen slitasje hos meg. 6,5 mnd og 12500 km.
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

eadie

Bildene ser ut til å vise mekanisk slitasje. Nesten som om noen har rubbet skinnet med sandpapir ;)

Jeg har kun merket antydning til rynker på skinnet på førersetet, vesntre vange, når man går inn og ut.
Lyst skinn får lettere smitte fra feks dongeribukser, men det vaskes lett vekk med en klut
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Thor2014

Skjedde akkurat samme med skinnsofaen hjemme etter noen få rengjøringer.
Mye skinn som er følsomt for behandling.

D.O

Er kun påført autoglym leather care balm, med myk aplicator pute. Aldri renset. Har ingenting med kremen å gjøre.
Forrøvrig anbefalt å behandle med dette når jeg spurte Tesla i Trondheim. Slitasjen ble oppdaget nå ved annengangs behandlig. Baksetene har ikke vært behandlet, da de er så godt som ubrukt. Skaden er der beltetlåsen henger over midtre baksetet når beltet ikke er i bruk. Begge skadene er i den leppen ved sømmen, ingen slitasje i setepute eller rygg.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

kjelsås1978

Har selv fått hull ikke skinnet der Isofixen stikker ut.. virker som skai. Hvitt tøy stoff på baksiden av skinnet. Stemmer dette? Trodde det var naturskinn i setetrekket?

D.O

Sitat fra: kjelsås1978 på tirsdag 24. juni 2014, klokken 12:17
Har selv fått hull ikke skinnet der Isofixen stikker ut.. virker som skai. Hvitt tøy stoff på baksiden av skinnet. Stemmer dette? Trodde det var naturskinn i setetrekket?
Samme synes jeg det ser ut som hos meg der skadene er. Skai og ikke skinn :o
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

cstromme

Sitat fra: kjelsås1978 på tirsdag 24. juni 2014, klokken 12:17
Har selv fått hull ikke skinnet der Isofixen stikker ut.. virker som skai. Hvitt tøy stoff på baksiden av skinnet. Stemmer dette? Trodde det var naturskinn i setetrekket?

Ikke bra. Skal hente bilen min på fredag og sette inn et Cybex Sirona sete med Isofix. Kanskje jeg burde legge noe beskyttelse rundt Isofixstengene?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Car-El

Med alle (2 i tallet) baby-/barne-stolene har det fulgt med slike plasthylser som festes i ISOFIX-bøylen. Så er det bare å låsene inn og klikke dem fast. Når æ tar ut barnestolen (Cybex Pallas II) så står hylsene igjen og jeg sliter ikke på skinnet i baksete.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

nivve

Har svarte skinnseter (ikke performance) selv. Har fått meget synlige rynker allerede etter 2000 km på "innstegsputa". Min E-klasse var kjørt 160.000 km og hadde ingen antydning til rynker på samme sted. Skulle ønske jeg tok performance-seter...

tstens

Performance setene er vel ikke noe bedre en standard tror jeg . Se bildet . Bilen har gått 22000 og 90% pendling uten mye inn og ut steg som på korte turer . Har vært innom Tesla Skøyen og fått notert det ned . Uten at de kunne garantere noen fix for dette men det nærmeste . Blir å komme seg innom en skinn spesialist for å få de til å se på dette . Hvordan dette blir etter 7-8 år og 150-200000  kan man jo bare forestille seg
P85,White

BMW850

Hva anbefaler Tesla å bruke av midler for vedlikehold av nappaskinnet? Skinnseter f.eks. er ikke vedlikeholdsfrie...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Kiefer

Sitat fra: D.O på tirsdag 24. juni 2014, klokken 12:21
Sitat fra: kjelsås1978 på tirsdag 24. juni 2014, klokken 12:17
Har selv fått hull ikke skinnet der Isofixen stikker ut.. virker som skai. Hvitt tøy stoff på baksiden av skinnet. Stemmer dette? Trodde det var naturskinn i setetrekket?
Samme synes jeg det ser ut som hos meg der skadene er. Skai og ikke skinn :o

Samme her, også efter brug af ISOFIX. Noget andet er at når ISOFIX sædet er sat i, er det næsten umuligt at spænde selen fast da sæderne er slemt smalle i forhold til ISOFIX sæderne.

/Martin
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA