Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EU domestic plug

Startet av bb, torsdag 19. juni 2014, klokken 00:18

« forrige - neste »

bb

Flere steder i Europa ser jeg at det brukes en Schuko der jordingen er i midten:
http://chargemap.com/points/details/pr-mettis-woippy-metz

Vil UMC/Mennekeskladden eller eventuelt skjøteledningen min fra Clas Ohlson/Jula fungere på disse eller trenger jeg enda en overgang?
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Bjørn

Sitat fra: bb på torsdag 19. juni 2014, klokken 00:18
Flere steder i Europa ser jeg at det brukes en Schuko der jordingen er i midten:
http://chargemap.com/points/details/pr-mettis-woippy-metz

Vil UMC/Mennekeskladden eller eventuelt skjøteledningen min fra Clas Ohlson/Jula fungere på disse eller trenger jeg enda en overgang?

Hei igjen Bjørn! :)

Den passer.. men du får ikke jord! jeg ladet i 5t på en slik 10A i Danmark, gikk fint men er vel ikke å anb å lade uten jording.. du kan lage/kjøpe deg en overgang.. Eller som jeg gjorde..: hvis du ser bak på schuko adaptret ditt, så ser du de to pinnene selvsagt, og et hull. Dette er for de kontaktene som har en jord-pinne. men disse vi snakker om her har jord-hull. Vel jeg brukte en pinne som passet i hullet og var lang nok til å stikke like langt ut som fase-pinnene. Da får du kontakt m jord. Enklere enn å drasse på en ny ledningsklatt. :)

sn0le

#2
De fleste apparatkabler med jord jeg ser på jobben min har et hull for jordpinne.
Slik som på dette bildet.

De vil passe den type jordet kontakt vi bruker i Norge, i tillegg til kontakter med jordpinne som stikker ut.
Slik som på dette bildet.

Den vi er kjent med er tysk versjon av Schuko.
Den med hull på pluggen og jordpinne på kontakten er fransk versjon av Schuko.
Apparatkabler som passer til begge er en egen standard laget for å passe i begge disse Schuko-standardene.

Du kan lese mere her.

Forøvrig har danskene en annen standard, der jordpinne sitter i pluggen, og hullet er i kontakten.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Bjørn

Sitat fra: sn0le på torsdag 19. juni 2014, klokken 02:10
De fleste apparatkabler med jord jeg ser på jobben min har et hull for jordpinne.
Slik som på dette bildet.

Jepp, veldig mye utstyr har dette hullet.. men ikke alt.

sn0le

Det er sant. Er usikker hva UMC har, siden jeg enda ikke har fått bilen min.

Er man i Danmark med en Tesla så kan i alle fall en slik overgang hjelpe om Scukoadapteret til UMC har hull for jordpinne.
Bare sørg for at adapteret tåler en del strøm så man ikke ender opp med å starte en brann.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Bjørn

Ja se der jah.. fiffig! :) gamle svartklumpen *har* hull.. vet ikke om den nye m ledningstump har.

bb

Takk for gode svar! Jeg skal ikke trenge å bruke Schuko i Danmark siden SCene er på plass. Skulle det være nødvendig skal jeg bruke rød/blå plugg. Og i de andre landene satser jeg på å leve på SC + rød/blå og Type 2. Jeg våger meg inn i Frankrike uten Type 3c.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

TS

Sitat fra: P85TMS på torsdag 19. juni 2014, klokken 08:53
Stikk innom Tesla og si at du skal til Danmark så får du en overgang av dem.

Har noen fått kjøpt dansk adapter for jordet stikk på Skøyen ?

Hva slags komfyrstikk har de i Danmark om man skal booste ladingen fra et Sommerhus?
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Cecilie

Sitat fra: TS på torsdag 26. juni 2014, klokken 20:06
Har noen fått kjøpt dansk adapter for jordet stikk på Skøyen ?
Jeg ble bare henvist til Tesla Danmark når jeg spurte dem om det, som jo heller ikke kunne hjelpe hvis ikke jeg kunne stikke innom dem i København, som ikke var på ruta mi i det hele tatt... Men så fant jeg dansk adapter på HandySize som fungerte aldeles strålende :)
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

atleten

Vært i 40 minutter på biltema nå.  Ingen av de adapterene har de her...... Fått hjelp av flere som jobber her.  De påstår hardnakket at det kun er tilgjengelig i sverige

Nuvolari

Sitat fra: atleten på tirsdag 01. juli 2014, klokken 09:31
Vært i 40 minutter på biltema nå.  Ingen av de adapterene har de her...... Fått hjelp av flere som jobber her.  De påstår hardnakket at det kun er tilgjengelig i sverige

Evt Danmark hvor den faktisk benyttes :)
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

TS

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 01. juli 2014, klokken 12:41
Sitat fra: atleten på tirsdag 01. juli 2014, klokken 09:31
Vært i 40 minutter på biltema nå.  Ingen av de adapterene har de her...... Fått hjelp av flere som jobber her.  De påstår hardnakket at det kun er tilgjengelig i sverige

Evt Danmark hvor den faktisk benyttes :)

Snakket med Tesla Support nå. De sier at det bare er en forlengelse av jordingspinnen og at adaptere fås på jernvarehandlere i Danmark.
Jeg uttrykket min beskymring for å benytte noen som får tetthetsgraden (IP) til å bli dårligere, og ba pent om å få hentet et adapter hos de i Køben på lørdag. Han undersøkte og ringte tilbake igjen med et positivt svar  :

Jeg sa at dette er noe de burde ha i Oslo da mange reiser
herfra til DK.
Han nevnte at Stavanger  avd har noen adaptere, da det er en danske som jobber der  ;D
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA