Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjære MC fører i bussfilen

Startet av mecanica vergara, onsdag 25. juni 2014, klokken 06:37

« forrige - neste »

sven erik

har virklig motor sykler  tilgang til kolektiv felter hvorfor ? de kjrer jo ofte mitt i mellom  bilene uansett
men så her i dag lå i 11o på mottor veien og det komm en bil som vrengte ut på veien  uten å se og samtidig  kom det en motor sykkel forbi meg  hadde det ikke hvert en buss lomme der hade det sett stykt  ut   

cra

Kan tenke meg at de har tilgang til kollektivfeltet for at det skal være enklere for dem å kjøre pent der, enn å tråkle seg fram mellom to filer fulle av biler. De er jo såpass små at de kommer seg fram uansett, men i kollektivfeltet kan de gjøre det på en mye tryggere måte.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

OleT

"Tredjefeltet" er godt etablert her i Bergensområdet, i alle fall der det er plass til det. Flyplassveien bra, Fjøsangerveien ille, med andre ord.
Det har alltid forundret meg at det er lettere å passere (med MC) mellom en buss og en fullastet betongbil enn mellom en Audi og en BMW...
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

sven erik

ja det er større marginer i mellom de utre feltene og i tilegg har du  ikke påkjørings rampene  og de som kjører på  innover mot oslo ser ikke at bilen eller motor syklen kommer i 90 eller 100 i kolektiv feltet  nei de bare vrenger ut  jeg mener det ikke er forsvalig  kjøre  mer en 70 i kolektiv feltet  ja ofte er det å for mye  for bilene vrenger ut selv om du kommer og så brå bremser de for de skal jo inn i  køen 
er vel på tide å tenke nytt den yterste fila for miljø kjøre tøy  altså kunn for oss som er miljøvennellige  å stenge sentrum for andre  sån at de som kjører fosil må parkere utenfor  by sone å enten ta kolektiv eller kjøpe seg  mijø bil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA