Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Titanplate montert. Stor støyforskjell

Startet av eadie, mandag 16. juni 2014, klokken 19:27

« forrige - neste »

eadie

Hadde bilen inne for å få montert titanplaten under i dag, i tillegg til fiks på 13/16A lading (og 26A/32A).

Merket med en gang vesentlig mindre støy i kupeen. Velkommen bonus!
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

frskby

Merket ingen forskjell, verken positivt eller negativt...
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

bb

Jeg merker at bilen støyer mye på grov asfalt. I år asfalteres det mye rundt om i landet. Og når jeg kjører på nylagt asfalt er bilen dødstille. Hva slags dekkdimensjoner har dere og hvorfor/hvorfor ikke merker dere støy etter titanskjold? Jeg begynner å bli lei av veistøy som følge av grov asfalt i Norge. Da jeg var i Sverige merket jeg at hovedveiene der hadde bedre asfalt som støyet mindre.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

eadie

Kjører med 19" på Goodyear Eagle PSA med 48 psi. Vurderer å gå ned til 45-46 psi for å redusere støy ytterligere. Grov asfalt her i Bergen og, og selvfølgelig stor forskjell når man kjører på nylagt asfalt.

Men etter montasje av titanplaten syns jeg støyen er veldig merkbart redusert.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

BMW850

Har hatt bilen en måneds tid. Synes ikke den støyer mer en man kan forvente av en bil. Det er klart at man hører dekkstøy når man ikke har motorlyd. Og det er også en selvfølge at det er forskjell på nylagt asfalt og ikke. Uansett, totalt er jeg superfornøyd med en fantastisk bil. Nå skal det sies at jeg har litt dårlig hørsel men hvis vi stikker fingern i jorda så er vel støyen til å leve med?  ;)

Kjører på 21" Continental...

PS... fikk inntrykk av at det var mer støy med titanplaten, men så nå at det ble mindre  :o Så fint i tilfelle :D
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Bjørn

skjønner ikke helt hvordan de bitene kan forandre noe på støynivået...
Eneste jeg kan tenke meg til er at den stiver av mellom hovedvangene i fronten og på den måten fjerner noe resonans..??
Meneh.. mer intresert i å høre hvordan den 13/16A fixen fungerte..! ble det bra..? :)

janmb

Sitat fra: bb på mandag 16. juni 2014, klokken 19:58
Jeg merker at bilen støyer mye på grov asfalt. I år asfalteres det mye rundt om i landet. Og når jeg kjører på nylagt asfalt er bilen dødstille.

Samme opplevelse jeg har. Asfalttypen (og sikkert alder/slitasje) har sykt mye å si for dekkstøyen. På jevnt og fint underlag er støyen nesten null. (har P85+ med original dekk for min del)
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

cairnz

På ny asfalt på motorveien i Østfold er det ellevill begeistring, som om det er en helt annen bil..
Elbilist

Thor2014

Jeg har titanforsterkningen, men kan ikke si at jeg har merket noen forskjell...

eadie

Modererer meg til å si at det er forskjell, ikke stooor forskjell. Men det meste av støy har med  asfaltkvaliteten å gjøre, i tillegg til lufttrykk i dekk, størrelse på dekk og hvor varme dekkene er. Merker det støyer mer om morgenen enn på ettermidag
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Muffinman

Merker ingen forskjell med og uten titanbling...

bb

Etter å ha hørt diverse kommentarer så begynner jeg å tro at det er Placebo som er ute og går. Jeg har selv sett bitene da jeg var i Bergen før påske. Det er to aluminiumsprofiler som er ganske tynne og lange. Disse gjør ingenting med støyen. Så er det selve titanskjoldet som er en plate framme under bilen. At den skal dempe betydelig støy hørtes usannsynlig ut siden støyen oppstår i de fire hjulbuene.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Sjøhyene

Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Muffinman

Sitat fra: bb på tirsdag 17. juni 2014, klokken 09:38
Etter å ha hørt diverse kommentarer så begynner jeg å tro at det er Placebo som er ute og går. Jeg har selv sett bitene da jeg var i Bergen før påske. Det er to aluminiumsprofiler som er ganske tynne og lange. Disse gjør ingenting med støyen. Så er det selve titanskjoldet som er en plate framme under bilen. At den skal dempe betydelig støy hørtes usannsynlig ut siden støyen oppstår i de fire hjulbuene.

;D

CFM

 :o Hvem får dette ettermontert? Jeg har time for litt service om noen uker. Burde jeg etterspørre dette?
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA