Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Innføre obligatorisk ladeplikt på ladeplasser!

Startet av Ebbe, søndag 15. juni 2014, klokken 10:41

« forrige - neste »

Ebbe

Elbilforeningen bør:
Som organisasjon har man mye større gjennomslagkraft enn jeg og andre som enslige personer.
Jeg ber Dere prøve å få innført obligatorisk ladeplikt på alle ladeplasser rundt omkring i Norge.
Ser hver dag mange ladeplasser som brukes som rene parkeringsplasser. Jeg tror dette skyldes mye uvitenhet mer en latskap.
Nå er el-bil blitt en bil som kjøpes av "alle" og ikke bare av engasjerte mennesker. Godene med lading bør derfor kreve at de blir brukt om man okkuperer ladeplasser.
Jeg anbefaler også lade appen for å informere/kommunisere hjelpe hverandre, link:
https://itunes.apple.com/no/app/superchargerqr/id866761029?l=nb&mt=8
Denne gir andre el-bil eiere mulighet for å kommunisere med en eier på en ladeplasser uten at man oppgir noe personalia. Tesla eiere kan også vise info om sin egen ladesituvasjon om man ønsker.
P39240

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA