Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nøkkelfob og mobiltelefon

Startet av Cobos, lørdag 14. juni 2014, klokken 16:26

« forrige - neste »

Cobos

Jeg har oppdaget et litt merkelig fenomen. Jeg går vanligvis med jeans som har en stor myntlomme som akkurat passer keyfob'en. Under den har jeg normalt min mobiltelefon, en iPhone 4. Dette fungerer glimrende siden man kan låse med å trykke på fob'en og den funger som den skal. Nå i disse shortstider har jeg gjerne bare to frontlommer og har nøkkelknippet mitt i den ene og mobil og keyfob i den andre (siden jeg er redd nøklene skal ripe opp keyfob'en).
Her kommer da problemet, når keyfob deler lomme med mobilen klarer ikke bilen å sense keyfob. Håndtakene glir ikke ut, og et trykk på bremsen gir meg en "keyfob not in range" feil. Tar jeg keyfob'en ut av lomma fungerer den helt fint.
Er dette et problem som gjelder meg eller er det min telefon som er rar? Hva kan det skyldes, trodde ikke at de brukte samme frekvens?

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Pompel

Dette mener jeg å ha lest tidligere her og comboen mobil + fob i samme lomme er vel ikke å anbefale. Søk heller etter fobpocket på forumet her og bestill. Det er i alle fall planen min når bilen kommer
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

RaBalder

Hvis keyfob og mobil ikke fungerer i samme lomme, så finnes det en veldig enkel fix på det.

Ikke ha dem i samme lomme  ;)


  • Enkel fix
  • Fungerer hver gang
  • Billig

Øggen

Sitat fra: RaBalder på lørdag 14. juni 2014, klokken 16:45
Hvis keyfob og mobil ikke fungerer i samme lomme, så finnes det en veldig enkel fix på det.

Ikke ha dem i samme lomme  ;)


  • Enkel fix


  • Fungerer hver gang
  • Billig

Litt stygg men +10

Kjøp deg ny telefon. Galaxy note 3, den er stor nok til ikke å ha i lomma :-)

Cobos

Nå er mitt poeng at jeg trenger å ha mobil i lomma, ellers blir den borte så det er nok ikke en løsning. Jeg har en Fobpocket allerede men den ser ikke ut til å hjelpe på mobilproblemet. Spørsmålet var vel heller om noen andre har opplevd samme problem og dermed om jeg har noe å hente på å bytte telefon? Er det derimot samme frekvens som 3G nettet er det jo lite poeng å bytte telefon.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Spinner

Sitat fra: Cobos på lørdag 14. juni 2014, klokken 17:06
Nå er mitt poeng at jeg trenger å ha mobil i lomma, ellers blir den borte så det er nok ikke en løsning. Jeg har en Fobpocket allerede men den ser ikke ut til å hjelpe på mobilproblemet. Spørsmålet var vel heller om noen andre har opplevd samme problem og dermed om jeg har noe å hente på å bytte telefon? Er det derimot samme frekvens som 3G nettet er det jo lite poeng å bytte telefon.

Cobos
Det er ikke signalene fra telefonen som ødelegger, men metallet i den. Får samme problem når FOB'en ligger inntil en kortholder av metall  :-X

RaBalder

Sitat fra: Cobos på lørdag 14. juni 2014, klokken 17:06
Nå er mitt poeng at jeg trenger å ha mobil i lomma, ellers blir den borte så det er nok ikke en løsning. Jeg har en Fobpocket allerede men den ser ikke ut til å hjelpe på mobilproblemet. Spørsmålet var vel heller om noen andre har opplevd samme problem og dermed om jeg har noe å hente på å bytte telefon? Er det derimot samme frekvens som 3G nettet er det jo lite poeng å bytte telefon.

Cobos

Jada. Jeg har hatt samme problem. Mobil og fob funker ikke sammen i samme lomme.

Hva med å få tak i en slik nylon-lomme til fob'en og henge den i en snor rundt halsen. Eller fast i beltet eller en belte-hempe.

Brede

Hadde samme problem, skiftet batteri i fob og problem borte!

Muffinman

Sånn har det vært hos meg, uavhengig av batteribytte. Og FOB-bytte. Prøvd med fire nøkler på min bil med andre  ord. Det er nok en egenskap.

Pompel

Sitat fra: Cobos på lørdag 14. juni 2014, klokken 17:06
Nå er mitt poeng at jeg trenger å ha mobil i lomma, ellers blir den borte så det er nok ikke en løsning.

Og poenget mitt var at med fobpocket kan du ha foben i samme lomme som nøkkelknippet i stedet for mobilen.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Muffinman

Tja, hos meg er det nok at det ligger en nøkkel på langs ved fob`en for at den ikke skal virke.

laumb

Mobil i høyre lomme.
Nøkkel i venstre lomme.
Nøkkelknippe? Kodelås. :)

cra

Har alle nøkler inkl. FOB til TEsla (og av og til FOB til Leaf'en) i høyre lomme, og har aldri hatt problemer av noe slag med at håndtakene ikke kommer ut når jeg nærmer meg. Mobilen er alltid i en lomme alene. Hadde intil for litt siden et ganske heftig knippe med nøkler, men har nå tatt bort så å si alle som jeg ikke bruker daglig, eller plutselig kan få bruk for. Det hjelper på hvor lenge bukseforet varer, om ikke annet. :)

FOB'en ligger i den lille lomma som jeg fikk ved utlevering, så den er ikke i direkte kontakt med nøkler e.l. Vet ikke om det har noe å si?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

VigdisA

Har både Iphone 4 -og FOB liggende i vesken - og det går fint som oftest, men ligger de to kloss oppi hverandre, responderer ikke bilen på FOB. Jeg trenger ikke mer enn å åpne vesken som oftest, før dørene spretter ut som de skal.
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

BMW850

En idé er å bytte dørlåsen til f.eks. inngangsdøra med kode eller fingeravtrykkslås. En ting mindre å drasse med seg, altså nøkler. I dag har jeg iPhonen i en ett skinnfuteral sammen med korta. Ingen nøkler og ingen lommebok synes jeg er veldig greit ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA