Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kontakt for medfølgende blått adapter

Startet av staleand, lørdag 14. juni 2014, klokken 09:32

« forrige - neste »

staleand

Hei,

Har søkt på forumet og fått litt blandede svar på mitt spørsmål.
Skal installere kontakt på hytta (230v it-nett);

Blir dette rett kontakt for å oppnå 7kWt:
http://www.elektroimportoren.no/stikkontakt-32a-2pol-jord-230v-6h-ip44/1578121/Product.html?Event=pathlist

På forhånd takk  :)
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Muffinman

Er riktig den.

Med det samme du handler er det lurt om skaffer deg kontakter til å lage overgang fra 32A trefas til blå. Det er veldig mange trefaseuttak rundt om i landet, men nesten ingen enfas. Kirkebø`s adaptersett er en vinner om du ikke tar sjansen på å skru selv :)

Jeg bruker min overgang mye, blant annet på hoteller og jobb.

mecanica vergara

Helt sikkert riktig stikk for å oppnå 7kWt. Men er ikke helt sikker på at denne passer til medfølgende blå stikk fra Tesla. Det ser ut som det er 4 pinner på denne kontakten. På Tesla sin er det 3.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

petersv

Sitat fra: mecanica vergara på søndag 15. juni 2014, klokken 07:48
Helt sikkert riktig stikk for å oppnå 7kWt. Men er ikke helt sikker på at denne passer til medfølgende blå stikk fra Tesla. Det ser ut som det er 4 pinner på denne kontakten. På Tesla sin er det 3.

Det er nok bare feil bilde.

turbolurbo

Har man lov til å montere denne selv som erstatning for en schuko med 16A sikring?
2019 TM3P

petersv

Sitat fra: turbolurbo på søndag 15. juni 2014, klokken 13:13
Har man lov til å montere denne selv som erstatning for en schuko med 16A sikring?

Nei, NEI NEI!!! ;)

SitatDette har du lov til å gjøre selv:

Men gjør det ordentlig, slik at det ikke oppstår fare!

• Skifte dekselet for koplingsbokser, brytere og stikkontakter, men ikke selve den veggfaste delen.

• Montere og skifte varmeovner dersom de har bevegelig ledning og støpsel.

• Kople til eller skifte topolede støpsler i bevegelig ledning til og med 25 A, med og uten jording.

• Kople til eller skifte topolede skjøtekontakter og apparatkontakter til og med 16 A med og uten jording.

• Kople til og reparere lampetter, bordlamper etc. med bevegelig ledning, og også brytere på ledningen.

• Kople til og skifte lamper som henger i takkrok e.l., tilkoplet med støpsel/stikkontakt, kronklemme eller

"sukkerbit", dersom ikke lampene er å betrakte som en del av den faste installasjonen. Det må være

strekkavlastning på selve ledningen, slik at kontaktene ikke belastes fysisk.

• Skifte andre lysarmaturer i tørre rom med isolerende gulvdekke.

cra

Sitat fra: petersv på søndag 15. juni 2014, klokken 14:47
Sitat fra: turbolurbo på søndag 15. juni 2014, klokken 13:13
Har man lov til å montere denne selv som erstatning for en schuko med 16A sikring?
Nei, NEI NEI!!! ;)

Bare for å flisespikke litt så kan du fint montere den selv, men du må ha elektriker til å koble den til. ;) Jeg monterte selv min 32A 1-fas kontakt i garasjen mens elektrikeren stod og så på. Da fikk jeg den nøyaktig der jeg ville ha den. Deretter gikk jeg og gjorde andre ting mens han tok seg av å koble til ledningene og gjøre nødvendige målinger/dokumentere at alt var i orden. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Sense


Jeg monterte selv min 32A 1-fas kontakt i garasjen mens elektrikeren stod og så på. Da fikk jeg den nøyaktig der jeg ville ha den.
[/quote]

Synes min variant var like funksjonell. Jeg stod og så på mens elektrikeren monterte den der jeg pekte.  :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA