Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

"Askerpassat"

Startet av Espen Hugaas Andersen, onsdag 11. juni 2014, klokken 09:59

« forrige - neste »

krl

Sitat fra: gbzdoc på onsdag 11. juni 2014, klokken 23:25
Kan navnet på "noen" andre biler den likner mer på, men ingen nevnt ingen glemt. :p
Helt klart.. Maserati har en god del pene modeller :)

Car-El

Selvfølgelig ligner TMS på Crysler Stratus, VW Passat og alle andre biler. Den har to hovedlykter og noe plastikk i fronten.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

educk

noe man må tenke på når man nevner Tesla salg i Sverige er og att det var først denne måneden trur jeg de åpnet opp ett service senter i Stockholm. Dette er den første i Sverige. De har hatt ett litet showroom innen. trots prisen trur jeg att salget kommer att ta seg opp i Sverige da bensin og diesel er dyrere. man trenger ikke alltid regne med lønnsforskjellen på den prisen heller. Det er mange i Sverige som ikke ens vet vad det er før bil og når de i tillegg ikke ser de på veiene så er det ikke rart att salget er lavt. Finnes mange miljøbeviste i Sverige. Ladning virker ikke like greit i Sverige ennå og Tesla sine superchargers er ikke oppe å går. når dette er på plats så trur jeg det blir flere biler i Sverige og. Selvfølgelig blir det ikke like populær som i Norge da de er dyrere der men jeg trur uansett de får solgt en del. Det er innført trengsel avgift i både Stockholm og Gøteborg som i tillegg til supermiljøbilspremie på 40 000 SEK hjelper sikkert litt og.

litt av en avsporing men jeg ser att det argumenteres i mot Tesla pga av hvordan salget går i andre land. vi må  tenke på att Norge har vært i fokus og nå kommer fokus på andre lender.

Så passe på og reklamere med model s før salget tar av der og :-P   
S85 Multi-coat red

PaalT

Syntes "Askerpassat" er helt topp... skal begynne å bruke det!
andre forslag:
Bygdøydoning
Snarøyråner
Ikke vondt ment for de som bor i Asker, Bydgøy eller på snarøy :)
Jeg bor i Drammen.. fra gammelt av passer vel ikke bruk av Drammen til dette formålet :)
Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

Amoss

Sitat fra: educk på torsdag 12. juni 2014, klokken 10:48
litt av en avsporing men jeg ser att det argumenteres i mot Tesla pga av hvordan salget går i andre land. vi må  tenke på att Norge har vært i fokus og nå kommer fokus på andre lender.

Er vel kanskje ikke så mye at fokus har vært på Norge, som at elbiler generelt har vært mer i fokus i Norge i utgangspunktet. Ikke så mye (bare) pga avgiftsfritaket, men mer pga. eksponering i media av enkelte "signalbrukere" - som medlemmer av AHA og Fredrik Hauge - , bompengefritaket og bruk av kollektivfelt. Derfor "oppdaget" mange her til lands - inklusive media - Tesla tidlig, og det kom relativt mange bestillinger her i fra. Det er da antagelig også grunnen til at vi kom i fokus fra Tesla før våre naboer.

Så jeg tror nok at disse initiativene har vært vel så viktige som avgiftsfritaket for å skape fokus på elbiler. Men klart, uten avgifstfritaket hadde neppe salget tatt av like mye :p

Model S 85D

MGI

Noen her er virkelig hårsåre :P Askerpassat har ikke noen større eller dypere betydning enn at den nå er så vanlig å se på vestkanten at de færreste snur seg. Før kunne man ikke parkere langs gaten uten at folk stoppet for å se inn i bilen og ta bilder. Nå står den i fred som en hvilken som helst annen bil (og bra er det for da slipper man å være livredd for riper i lakken).
Hva er verst: en elbileier som rakker ned på "fossilbilen", eller en "fossilbileier" som rakker ned på elbilen? Er flere på Elbilforum som har behov for å reflektere litt rundt denne signaturen ...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA