Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid/venteliste Soul EV

Startet av Gordon Retriever, tirsdag 10. juni 2014, klokken 21:58

« forrige - neste »

Lasse70

Jeg bestilte forrige uke og fikk estimert leveringstid februar 2015.
Men den som venter på noe godt....... :)
Kia Soul EV sort med rød bestilt 6sept. Levering ca februar 2015. Ble forsinket og byttet til grå og fikk bilen etter ca 1 uke. Utrolig fornøyd.

Zyntax

I Trondheim sa de at dersom produksjon var i november så var det bare å legge til ca 2 mnd for leveringstidspunkt. Mulig fargevalg spiller en rolle i leveringstid også. Sort/rød f.eks er ikke påbegynt enda, og kan derfor bli lengre å vente på. Enkelte skifter mening om farge og avbestiller for å få annen farge. Da er det noen som rykker fram i køen  ;)
Kia Soul Exclusive, blå med hvitt tak, bestilt i september 2014, kommer i August 2015.

vepsen2000

I følge min lokale forhandler vil nå alle usolgte biler bli tatt tilbake til importøren, som deretter vil fordele bilene etter behov. Dette pga. store variasjoner i leveringstid fra forhandler til forhandler. Min forhandler mister mange salg fordi de ikke har fått tildelt nok biler, og kunder velger derfor å bestille fra forhandlere med kortere leveringstid.

kammiz

Bestilte idag. Levering tidlig februar fikk jeg beskjed om. De sa også at det ikke er fordeling blant forhandlere, så det går på kontraktsdato uansett hvor du bestiller.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

HS

#34
I Kristiansund er vist leveringstid anslått til å være Januar-Februar 2015 :). De har desverre ikke fått inn demobil enda. Den kommer vist i Jan-Feb :'(. Det vil ifølge selger være snakk om en Cherry Black & Inferno Red ;D
Tesla MYLR- 2022

SoulEv

Da fikk jeg leveringsdato 29 sept. Det begynner å nærme seg :) Forhandler er Kia Trondheim.

Lasse70

Jeg sjekket med City bil i Tønsberg i dag og sort med rød produseres i desember og leveres slutten av februar. Forøvrig veldig fornøyd med servicen på City bil  :)
Kia Soul EV sort med rød bestilt 6sept. Levering ca februar 2015. Ble forsinket og byttet til grå og fikk bilen etter ca 1 uke. Utrolig fornøyd.

sauenmagnus

Buskerud Bilsenter fortalte i dag at det vissnok skal komme en båt til Tyskland på søndag. Så da tar det vel ikke lang tid :D
Venter på en Kia Soul Electric Exclusive Caribbean Blue and Clear White - leveres sep./okt.

Jacon

Ja, jeg står gjerne frem som kjøper av Kia Soul EV Classic. Kona kjører fra før av en bensin drevet Cerato. Veldig fornøyd med den. Bestilte i august. Men hvorfor er det å vanskelig for forhandleren å si noe nærmere om levering? Ellers er jeg fornøyd med forhandler i Skien. Det virker som halve Norge venter på Soul. :'(

Hanzo

Kia Sørvest ser ut til å ha stålkontroll på biler bestilt i August i hvert fall, min skulle komme til Sverige i går, så tog til drammen også videre ned til meg. Levering omtrent på dagen 2 uker til nå :)

Mulig det er mer usikkerhet på bilen med levering godt utpå nyåret, da svinger det vel gjerne fort med noen uker?

ElSoul

Noen som vet hvor mye frakten kommer på fra Drammen til forhandler i Rogaland? Hva er grunnprisen på Exclusive modellen eks. frakt hos Kia Sørvest?

ElSoul

#41
Ser ut for at grunnpris hos dem er som ellers, 230.000. Så kommer frakten på hele 10'
Metallic, for dem som velger det, på 5'.

Så får man evt. litt rabatt (i form av med på kjøpet) på tilleggsuts. for noen lapper. Ser ut for at de fleste velger ekstra ladekabel, bagasjeromsmatte og beskyttelsesfolie.

245' for det hele med ovenevnte uts er en helt OK pris synes jeg! Om man da ikke vil ha vinterhjul med også og legge til 7-8' oppå der.

K S

Sitat fra: ElSoul på tirsdag 16. september 2014, klokken 14:42
Noen som vet hvor mye frakten kommer på fra Drammen til forhandler i Rogaland? Hva er grunnprisen på Exclusive modellen eks. frakt hos Kia Sørvest?

Pris med tofarge lakk, vinterhjul, gummimatte bagasjerom, beskyttelse dørhåndtak og overgang ladekabel kostet oss 251.000.

Du får nok ikke bilen eks frakt hos Kia Sørvest :-), frakt fra Oslo ligger på 3600 mener jeg...

petgok

Noen som har fått bekreftet leveringsdato med fargen Titanium Silver eller vet når de ankommer landet med båt?
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

Ona IX

Sitat fra: petgok på tirsdag 30. september 2014, klokken 14:36
Noen som har fått bekreftet leveringsdato med fargen Titanium Silver eller vet når de ankommer landet med båt?

Nyeste noen har fått er vel "november".. Skulle nesten ønske jeg tok blå+hvit nå!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA