Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid/venteliste Soul EV

Startet av Gordon Retriever, tirsdag 10. juni 2014, klokken 21:58

« forrige - neste »

Opdahl81

Var å prøvekjørte kia soul el i dag og vurderer og kjøpe/bestille på mandag etter avtale med selger hos Kia Trondheim. Estimert levering ca rundt mai/juni i.f selger. Kanskje tidligere om importen øker. Men tipper tidligst april. Lang vente tid dessverre...

nagela

Var innom forhandler idag for å sjekke status på levering av min sort/røde Soul.
Fikk beskjed om at den er beregnet å komme i slutten av November.  :)
Noen andre med samme farge som har hørt noe tilsvarende ?
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

torjoh

Min sort og røde Soul, blir produsert mandag 20 Oktober og blir levert i slutten av November  :)

Marrow

Bestilte svart/rød Exclusive i august på Lillehammer og ble først forsiktig forespeilet oktober.
Men ser ut til at jeg havner i kategorien "slutten av november".

Selv er jeg mentalt forberedt på levering over nyttår - så får jeg heller bli positivt overrasket.

K S

Sitat fra: Marrow på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 15:13
Bestilte svart/rød Exclusive i august på Lillehammer og ble først forsiktig forespeilet oktober.
Men ser ut til at jeg havner i kategorien "slutten av november".

Selv er jeg mentalt forberedt på levering over nyttår - så får jeg heller bli positivt overrasket.

Du får forhåpentligvis din i november-desember, verre med de som bestillte e-Golf i februar og venter enda.... Se lyst på livet :-)

Marrow

Sitat fra: K S på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 15:39
Sitat fra: Marrow på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 15:13
Bestilte svart/rød Exclusive i august på Lillehammer og ble først forsiktig forespeilet oktober.
Men ser ut til at jeg havner i kategorien "slutten av november".

Selv er jeg mentalt forberedt på levering over nyttår - så får jeg heller bli positivt overrasket.

Du får forhåpentligvis din i november-desember, verre med de som bestillte e-Golf i februar og venter enda.... Se lyst på livet :-)

Hehe.. jeg "er meeeeget skuffet og forbannet over at jeg ikke kan få bilen dagen etter at jeg bestilte den" (not ;))
Dette tar jeg med knusende ro, så lenge forhandler holder meg (oss) oppdatert hvis det skulle oppstå forsinkelse og andre eventualiteter må man vel si seg fornøyd. Dialog er viktig i en leveranseprosess.

som nevnt er jeg mentalt forberedt på over nyttår.
Må si jeg føler med e-golf kjøperne om dagen ja. Ikke morsomt å vente så lenge, og må vente enda lenger.

Det eneste jeg er litt "putt" over er at vi ble lovet en prøvetur med Soul EV i mellomtiden. Og den har de visstnok hatt her på Lillehammer uten at vi ble kontaktet som lovt. Men det er en bagatell.

nemiarwen

Sitat fra: torjoh på lørdag 18. oktober 2014, klokken 20:37
Min sort og røde Soul, blir produsert mandag 20 Oktober og blir levert i slutten av November  :)

Hmm, kommer disse inn som bulk-leveranser tro? Jeg bestilte sort/rød i september, med levering i desember. Men er da min bil også en november/desember leveranse? Ble fortalt at det var en oktober produksjon...

nemiarwen

Da har jeg vært i kontakt med min forhandler. De har også fått med seg at enkelte tror at sort/rød kan leveres i "slutten av november". Dette er lite sannsynlig da oktober er første produksjons-måned for disse og det tar 8 uker fra de går fra fabrikk til de er i Norge.
Altså, du skal være temmelig heldig om du får sort/rød utlevert i slutten av november.

Vi som venter på sort/rød må nok håpe vi får den før jul  :D

Lars C. Krogenæs

Prøvekjørte Soul på Skotvedt-Rud i dag. Leveringstid er nå august 2015, hvis jeg er kjapp med å bestille.

Norge er tilgodesett med 2000 biler neste år, og den kvoten er i ferd med å bli brukt opp. Det er ingen andre land i Europa de kan hente overskudds-elSoul i fra, slik de andre importørene gjør.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

moby666

Hva syntes du om Soulen, Lars Krogenæs?

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 24. oktober 2014, klokken 10:53
Prøvekjørte Soul på Skotvedt-Rud i dag. Leveringstid er nå august 2015, hvis jeg er kjapp med å bestille.

Norge er tilgodesett med 2000 biler neste år, og den kvoten er i ferd med å bli brukt opp. Det er ingen andre land i Europa de kan hente overskudds-elSoul i fra, slik de andre importørene gjør.

Lars

valvolainen

Norge får 200 av 300 produserte biler i mnd.
Ikke rart det blir ventelister, rart produksjonstakten er så lav?
Vi er også på jakt etter en ny elbil, emn med levering i august neste år hopper jeg glatt over denne. Tar ikke sjansen på prøvekjøring heller i fall vi skulle like den.
Dette får være kia sitt tap, og jeg har sagt ifra til forhandler at med de ventelistene finner vi noe annet.

Gordon Retriever

Fortsatt ikke tegn til at Kia ønsker å skru opp produksjonstakten.  :(
Ved introduksjonen oppgav Kia at planlagt årsproduksjon av Soul EV var 5000 biler.
Det amerikanske markedet alene tar lett unna halvparten av dette, og selv om Norge får alle de resterende bilene, blir det kun 200 biler pr. måned. Ser vi på statistikken over hvilke numre som selges av konkurrerende elbiler, er 200 neppe nok til å møte etterspørselen.

ElZorro

#72
Hei bestilte bil i juli og valgte titanium grå. Nå er det sagt at den kan komme ca 15 til 17 november. Er det andre som har fått samme bedkjeden?.... venter nå litt slik som barna på julepresangen..... ;)

Igloo

Jeg fikk høre slutten av november / tidlig desember. Levering i ski. Min titanium skal være med på første batch... Den datoen har endret seg mye siden jeg bestilte :(
Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

Kaffetrakter

Jeg fikk vite uke 46-47 fra min forhandler i Bergen. Det er første kolli med titanium.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA