Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøp av Kia Soul

Startet av cirys1, mandag 14. mars 2016, klokken 21:49

« forrige - neste »

cirys1

Hei folkens
Går om planer om og kjøpe bilen, tenker å kjøpe hos en ikke merke forhandler, har det noe å si*??
Kjøper dere felgpakker/ladekabler og slikt hos merkeforhandler?
Ser at svært få biler leveres med svart skinn, er dette noe helt ekstraordinært?
Hvordan er bakseteplassen for barn og barnesete (kun foroverlent (heldigvis)?

Takk for alle svar..  :)

Fena

#1
Så vidt jeg vet leveres kun Soul Electric med det gørrkjedelige grå interiøret. Jeg kjøpte fra Kiaforhandler og da følgte felgpakke, ladekabler ++ med. Du kan selvfølgelig kjøpe noe billigere importerte modeller, men da får en ikke alt av utstyr man får hos forhandler.

Edit: bakseteplassen er allright. Hvis det går i en typisk C-gruppe bil (Golf, Auris, Focus, Yeti) så går det i denne. Lite bagasjeromsplass, men det er et ok offer for en såpass hærlig bil. Jeg gjorde lang research på konkurrentene, men denne vant på de fleste punktene. Har hatt min grå/blå i en uke nå og er strålende fornøyd

cirys1

Takk for svar.
Ser at jeg hadde feil søkekriterier og så på en bensin soul med både svart skinn og elektriske seter, ja ja får nøye meg med grå da.. :)

AmocoCadiz

Nei dessverre har ikke elektrisk Soul elektriske seter....ellers er den fornuftig utstyrt i Exclusiv utgaven.

B-flat

#4
Bra plass i baksete: Har 2 forovervendte og et bakovervendt i midten der!
Tesla Model X: Reservert desember 2012, kansellert april 2017
Kia Soul EV 2016: 2016-01-05 -->
Citroen C-Zero:    2012-08-16 --> 2016-01-12 Kjørt 0-72000km - SOLGT!

cirys1

Sitat fra: B-flat på tirsdag 15. mars 2016, klokken 18:46
Bra plass baksete i: Har 2 forovervendte og et bakovervendt i midten der!
Jeg er imponert..  :P

EspenM3

Hvorfor kjøpe hos en ikke-merkeforhandler når prisen er den samme som hos forhandler?

EspenM3

Mange merkeforhandlere som har biler på lager nå..

cirys1

Sitat fra: EspenM3 på torsdag 17. mars 2016, klokken 16:44
Mange merkeforhandlere som har biler på lager nå..

Det er 2 biler i hele Hordaland og de skal ha godt over det jeg betaler for helt ny bil (i riktig farge, for meg)2016.
De tilbyr 2015 modeller 4000-6000km for samme pris som jeg gir for 2016 uten ventetid.. "no brainer" for min del ihvertfall.. :)

EspenM3

Sitat fra: cirys1 på torsdag 17. mars 2016, klokken 21:14
Sitat fra: EspenM3 på torsdag 17. mars 2016, klokken 16:44
Mange merkeforhandlere som har biler på lager nå..

Det er 2 biler i hele Hordaland og de skal ha godt over det jeg betaler for helt ny bil (i riktig farge, for meg)2016.
De tilbyr 2015 modeller 4000-6000km for samme pris som jeg gir for 2016 uten ventetid.. "no brainer" for min del ihvertfall.. :)

Seriøst?

Ser jo at blant annet enkelte BOS forhandlere selger 2016 modeller (av Tysklandskvoten) for 250 med vinterhjul.
Kan ikke helt forstå at sideimportører kan matche det..
Men ja, de er da selvfølgelig grå av farge.

cirys1

Sitat fra: EspenM3 på fredag 18. mars 2016, klokken 08:53
Sitat fra: cirys1 på torsdag 17. mars 2016, klokken 21:14
Sitat fra: EspenM3 på torsdag 17. mars 2016, klokken 16:44
Mange merkeforhandlere som har biler på lager nå..

Det er 2 biler i hele Hordaland og de skal ha godt over det jeg betaler for helt ny bil (i riktig farge, for meg)2016.
De tilbyr 2015 modeller 4000-6000km for samme pris som jeg gir for 2016 uten ventetid.. "no brainer" for min del ihvertfall.. :)

Seriøst?

Ser jo at blant annet enkelte BOS forhandlere selger 2016 modeller (av Tysklandskvoten) for 250 med vinterhjul.
Kan ikke helt forstå at sideimportører kan matche det..
Men ja, de er da selvfølgelig grå av farge.
Har du noen link??
Jeg har ikke klart og finne så billige biler på landsbasis, jeg betaler over 250 uten vinterdekk og der er det ikke forskjell på pris og farge.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA