Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mulig årsak til redusert levetid NiCd.

Startet av OneMore, tirsdag 10. juni 2014, klokken 20:59

« forrige - neste »

OneMore

Har sett en del svarte stusser på saft batteriene våre. Da mener jeg etter man har dratt av slangen til vannfylling stussene. Har også lagt merke til at det har dryppet svart vann ut av slangene.

Det er rett å slett slangene som står for dette. Derfor la jeg en del av disse i oppvasken.
Vannet ble så svart at det nesten ikke ble mulig å se bunnen i vasken.

Det er vel ikke så lurt å ha det slik og lurer på om det er interesse for å få laget
nye slanger til batteripakkene?

Jeg kan ta meg av det og vil tro at det vil kommer på under 500,- for et sett til en kasse?

Eller er det ok med dette fint fargede vannet i det flotte batterivannet?

La meg høre deres meninger?


OneMore

Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

elektrolux

Det svarte er ofte rester etter varmgang i en blokk.

Selv kaster jeg slike slanger og bruker en slange som ikke er full av sot.

Spyler alltid gjennom slangene før montering, og de som er skitne innvendig blir erstattet.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA