Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har du hatt feil og mangler med din bil?

Startet av Cowboystrekk, tirsdag 10. juni 2014, klokken 15:19

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Mulig dette er gjort før, men fint å få en klarhet i hvordan ting er nå. Flere av oss som fikk bilen før jul hadde bl.a ladekrøll, men virker som om ting har blitt bedre nå de siste månedene ift generell kvalitet.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

BMW850

Ikke annet enn dugg i baklykt og ryggelys. Min P ble levert med stoff-innertak, alcantara skulle vært inkludert. De bytter dette for meg :) Ellers er jeg kjempefornøyd med kjøremaskinen ;) Mottok bilen 30.april og har kjørt 1800km.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

hma

Overlevering 30. mai 2014. 2000km og alt strøkent og feilfritt :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

Chlangum

#3
Har hatt litt problem med lading i begynnelsen:
- Lader som ikke kunne stå i etter endt lading uten å tappe 12-batteriet
- Inn og ut med kabel noen par ganger for at lading skulle starte.
- Første to ukene i eierskapet stoppet ladingen av seg selv 2 ganger i løpet av natten. Har ikke skjedd siden.

Etter oppdateringen som kom i april/mai (5.9?) så har alt dette løst seg.

Ellers så har jeg de vanlige:
- Dugg i baklykter (ryggelys og tåkelys)
- Knirk i soltak

Egentlig har jeg lyst til å stemme et sted mellom "ja, alvorlige feil" og "ja, mindre feil" siden ladeproblemene mine har ikke hindret meg i å bruke bilen til mitt behov (som er mye kjøring når jeg først er hjemme) men har vært mer et irritasjonsmoment. Dog hadde jeg sikkert hatt mer problemer hvis jeg ikke hadde vært påpasselig med 12V batteriet under lading

Bil mottatt slutten av november
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

BMW850

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 10. juni 2014, klokken 20:52
Er det ikke VELDIG DUMT å starte en ny tråd med samme tittel og innhold som en av de som ligger pinned øverst i denne tråden?

Jeg synes ikke det er spesielt dumt. Den gamle tråden har levd så lenge og ved å lage en ny kan vi få ett bedre inntrykk av om ting er blitt bedre på biler som er levert de siste månedene. Altså hvordan ståa er i dag ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Cowboystrekk

Det er vell ikke noe avstemming i den andre så umulig å vite hvor mange det gjelder.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Muffinman

Bilene som er nesten nye har vel heller ikke fått sjansen til å avsløre manglene enda. Til det trengs det kilometer og helst en vinter.

Men det er nok på det rene  at mye av de typiske feilene som var på bilene i høst fremdeles er på biler som utleveres i dag. Men noe er rettet opp i produksjonen.

Sveini83


Cowboystrekk

Sitat fra: Sven-Erik på onsdag 11. juni 2014, klokken 00:19
Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 10. juni 2014, klokken 21:52
Det er vell ikke noe avstemming i den andre så umulig å vite hvor mange det gjelder.
Og fordi det ikke var noen avstemming i den gamle tråden, regner du med at de som meldte inn feilene sine der kommer til å melde de inn/stemme på de her?
Så uansett vil du ikke få svar på hvor mange det gjelder.
(Bare hvor mange som gidder å gå inn for å stemme.)

Og hva er forresten poenget med avstemmingen?
poenget er å se hvor mange som faktisk sliter og hvor alvorlige feil det er. Det finnes ikke avstemminger hvor alle svarer unntatt i Nord-Korea. Feiltråder sier bare noe om hvilke feil folk opplever men ikke om det er 1 eller 1000 som opplever det. Når du kommer opp i over 40 stemmer har du jmf statistikk et representativt utvalg og svarprosentene vil sjelden endres i stor grad.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Car-El

Så Så! 

Mening og intensjon er god. Ingen grunn til å spydig. Det e min jobb å bringe kvalme i forumet!  :P
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Cowboystrekk

Anbefaler deg å lese litt om hva et signifikant resultat er innen forskning. Det er ingen som tvinger deg inn i denne tråden.

Trenden så langt er uansett interessant. Under 20% opplever alvorlige feil, men mange opplever små slurvefeil.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

arnkl

Viss ein skal finne ut om mange som no opplever alvorlege og mindre alvorlege feil med bilen, så synest eg spørsmålet i avstemminga er formulert feil. Eg reknar med at hovedvekta av folk på forumet har hatt bilen ei stund, og mange opplevde sikkert problem med lading og 12V batteri i vinter. Det hadde vore bedre å spørre om ein har opplevd feil etter ein bestemt dato (f.eks 1. mai).
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Cowboystrekk

Den andre tråden sier ingenting om hvor mange bileiere det gjelder. Jeg vil vite hvor omfattende dette er og det er den andre tråden ubrukelig til. Kan godt slå de sammen hvis mod finner det ønskelig. Det er det jeg lurer på er totalt sett uavhengig av når man fikk bilen. Skal jeg ikke få spørre om dette fordi det ikke bryr deg Sven-Erik?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

hma

Jeg har forståelse for flere synspunkt her, og med fare for å gå på akkord med seg selv (og for å bli upopulær), vil jeg si at denne tråden har livets rett.

Verdien ligger i å gjøre opp ny status, etter at flere "v1.1-biler" har kommet på veiene.

Om noen er strekt uenig; send meg PM, eller bruk en av forumets tråder for innhold/form/debatt.
Jeg vil rydde tråden i løpet av morgendagen, slik at den kun inneholder opplysninger "on-topic".

Det vi kan tenke litt videre på er; hvordan ønsker vi å diskutere dette emnet i framtiden, når "v1.2-biler", etc er kommet i markedet?


Vennlig hilsen
Håkon Markussen
Med moderatorhatten på hodet.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA