Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En App alle El-bilister burde ha!

Startet av Ebbe, mandag 09. juni 2014, klokken 10:44

« forrige - neste »

Ebbe

https://itunes.apple.com/no/app/id866761029?mt=8
Informasjon om app`en og hvordan den virker:
http://www.teslarati.com/tesla-charging-etiquette-superchargerqr-app-paper-note-google-voice/#hACyIWPy1H2ZaSL1.97

Dette er en App som gir oss en personlig QR kode som man kan printe ut og legge i vinduet på bilen når man har parkert på en lade-plass. En flott måte å hjelpe hverandre til å utnytte lade-plassene bedre. Slik at vi slipper at El-biler opptar lade-plasser uten å lade, eller står der med fulladet batteri.

Tesla S eiere kan også gi info til den som leser QR koden om hvor mye bilen er ladet hvor lenge til den er fulladet etc. om man ønsker å dele denne informasjonen.
Ellers så er din private QR kode bare en "meldingstjeneste" som ikke gir den som scanner koden noe informasjon om eier av bilen etc. (altså ingen personalia som blir delt)
P39240

RaBalder

Det er også mulig å skrive på et stykke papir med en blyant eller lignende.

"Ferdig ladet klokken 16:30, henter bilen da."


Ebbe

Sitat fra: RaBalder på mandag 09. juni 2014, klokken 11:43
Det er også mulig å skrive på et stykke papir med en blyant eller lignende.

"Ferdig ladet klokken 16:30, henter bilen da."

Selvsagt kan man gjøre det! Men ser av egen erfaring at jeg ofte "glemmer" det i hastverket man ofte har. Da er QR koden på et ark lett å ta ut av hanskerommet. Pluss at jeg også da kan hjelpe de i nød enda jeg strengt tatt trenger å lade mer. (får beskjed via app`en om at noen trenger lading og kan da selv løse det) (så slipper noen å vente til 16:30 som i ditt eksempel)
P39240

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA