Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Semiportabel 22 kw DC hurtiglader

Startet av Elmo, fredag 06. juni 2014, klokken 22:26

« forrige - neste »

Elmo

Jeg tar sjansen på å linke til denne interessante dingsen tilbudt under kjøp og salg.

Sitat fra: elektrolux på torsdag 05. juni 2014, klokken 23:38
Med denne "koffert laderen" kan i praksis alle biler med DC kontakt hurtiglades via et hvilket som helst 400V industristikk. ( Er faktisk mulig fra enfase schuko også, men er selvfølgelig hensiktsløst  og lite effektivt i forhold til normal 16 A AC lading )
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Mikmik

Jo denne tror jeg er starten på et produkt som kan bli populært.
Mange kommer til å ønske seg DC-ladere fordi uavhengig av bil (så sant den er forberedt for DC-lading) kan man velge hvor mange Amp man vil lade med. Eks en e-up kommer kun med 16 amp lademuligheter AC. Trenger du mer fart må du over på DC (CCS).
Så ved å bypasse bilens innebygde lader kan du selv velge hvor hurtig din hurtiglading skal være.

Prinsippet er jo også enkelt. Kun likeretting og DC spenningsregulator.
Størrelsen må halveres og prisen 1/6del av det her så.....
Strøm er tros alt verdens enkleste form for energi å tilpasse. :-)
Bor i Porsgrunn. Kjørt i3 fra april 2014. :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA