Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ønsker bytte 10 m ladekabel for i-Miev mot 5 m

Startet av jatjo, torsdag 05. juni 2014, klokken 10:51

« forrige - neste »

jatjo

Jeg ønsker å bytte en original 10 A ladekabel, lengde 10 meter, mot tilsvarende ladekabel med lengde 5 meter. Jeg holder til i Oslo.

snurre100

#1
Har en ubrukt til Nissan Leaf.Men å bytte den mot en godt brukt,er ikke aktuellt.Hvis din er ny kan vi bytte.
2020 Kia E-Niro

jatjo

Bilen har kjørt ca 550km, så kabelen er så å si ny. Men jeg må undersøke om en Nissan kabel kan brukes på en i-Miev. Jeg skal undersøke i morgen.
Ha en god kveld.

svingen

Sitat fra: jatjo på torsdag 05. juni 2014, klokken 19:56
Bilen har kjørt ca 550km, så kabelen er så å si ny. Men jeg må undersøke om en Nissan kabel kan brukes på en i-Miev. Jeg skal undersøke i morgen.
Ha en god kveld.

er samme plugg/kabel så det er ikke noe problem :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

jatjo

Hei Snurre100, kan du gi meg spesifikasjoner på ladekabelen?

snurre100

#5
Dette er den orginale 10amp Panasonic laderen som fulgte med bilen.
2020 Kia E-Niro

jatjo

Tusen takk for bildene og for hyggelig samtale, Snurre100. Jeg beklager at mitt svar kommer så sent. Familien ble nemlig samlet til råd, og det ble til at jeg ikke bytter ladekabel. Kjøper heller en ny 5 meter og beholder 10 meteren som reserve, slik at det ikke oppstår ladeproblem når noen i familien vil låne bilen, da kan det være godt å ha lang kabel.
Beste hilsen
jatjo
 

svingen

Sitat fra: jatjo på torsdag 12. juni 2014, klokken 11:33
Tusen takk for bildene og for hyggelig samtale, Snurre100. Jeg beklager at mitt svar kommer så sent. Familien ble nemlig samlet til råd, og det ble til at jeg ikke bytter ladekabel. Kjøper heller en ny 5 meter og beholder 10 meteren som reserve, slik at det ikke oppstår ladeproblem når noen i familien vil låne bilen, da kan det være godt å ha lang kabel.
Beste hilsen
jatjo


Greit og ha reserve ja,har opplevd feil med ladekabel selv,spesielt hvis man skal på langtur og må lade,da er det greit og ha med begge 2 :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA