Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

På Amcar treff med Tesla

Startet av Chlangum, onsdag 04. juni 2014, klokken 12:51

« forrige - neste »

Chlangum

Er det noen som har våget seg på Amcar treff med sin Model S?
Som mangeårig amcar tilhenger som til og med er medlem av ACCN og den lokale Amcar klubben her på øyen, vet at det lett kan rynkes på nesen av diverse konservative hvis man dukker opp med en El-Bil.

Har ikke engang vist meg på klubben siden jeg kjøpte Tesla  :P

Hvis motorsykkelturen går vasken, tar jeg kanskje turen til Västerås første helgen i Juli på Power Big Meet.
Ett av verdens største biltreff for Amcar's. Tipper jeg der vil få litt mer begeistring i forhold til gamlelandet.
http://bigmeet.com/
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Lokführer

Pr dags dato fins det bare én amcar som er av betydning, og vi vet alle hvilken  ;D
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Leif1

Tror de amcargutta kan gå litt i seg selv på det temaet der, og heller vært sjeleglade
for at noen fra statene omsider hoster opp noe brukbart. Det er vel 50 år siden sist..



Konvertitt fra S til X

cra

Sitat fra: Chlangum på onsdag 04. juni 2014, klokken 12:51
Er det noen som har våget seg på Amcar treff med sin Model S?

Overhode ikke, men jeg har tenkt tanken. Mistenker at man nok vil bli litt uglesett om det ikke oser bensin og olje langt nedi gata når man kommer kjørende, og hvis man ikke rister i filler pacemakere til pasasjerene når man ruser motoren.  :-\

Sitat fra: Leif1 på onsdag 04. juni 2014, klokken 13:13
Tror de amcargutta kan gå litt i seg selv på det temaet der, og heller vært sjeleglade
for at noen fra statene omsider hoster opp noe brukbart. Det er vel 50 år siden sist..

Enig! De laget mange flotte biler på 50-tallet (og for all del, noen oppover i nyere tid også), men aldri i verden om jeg ville ha hatt noen av dem som bruksbil nå! Det er ikke så mange år siden jeg hadde lyst på en Tahoe eller tilsvarende, for jeg syntes de var fine og praktiske, og ikke minst pga det at de kunne trekke nesten hva som helst av hengere. Nå har jeg i stedet valgt å selge den campingvogna som ikke står på fast plass. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

fonberg

Jeg har en nabo som er praktiserende Amcar-mann på sin hals gjennom mange år, og som har hatt 1-2 røslige V8-ere gående så lenge jeg kan huske. Han kom bort til meg en dag og var mer enn høflig interessert etter at jeg fikk TMS-en, så jeg tok meg god tid og svarte og demonstrerte etter beste evne på alt han lurte på.

Jeg synes Amcar-medlemmer som har lyst til å lufte TMS-en sin i det miljøet skal høre med styret i sin klubb om det er greit om de kommer på utstillinger/treff. På sånne uformelle "kaffekvelder" bør det nå uansett være greit å ankomme i en TMS, viktigere er det vel at man ikke gjør det med nesa i sky og med en plan om å predike at tida har gått fra bråkete V8-ere.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Chlangum

#5
@Leif1: Jeg er en av de Amcargutta som har gjort det. Men jeg er redd jeg står nokså aleine.
Takker Musk og den norske stat for og endelig å gi meg muligheten til å kjøpe ny Amcar uten å bli floppet for alt jeg eier.

Vi skulle jo gått sammen og arrangert en felles kjøring til Västerås med TMS.
Og laget en egen stand der.
Kanskje Tesla hadde sponset oss for god reklame av bilen.
Er tross alt 20.000 biler og over 300.000 besøkende på det treffet.

@fonberg: Helt klart. Litt ydmykhet kommer man alltid langt med.
Og visst noen rynker på nesen skal det jo bli artig å se reaksjonen når jeg fortelle hva min bil no. 2 er for noe
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Daniel.B

Jeg var i Halden den 16 mai med noen kamerater. På parkeringsplassen på kaia der stod det en brun Tesla Model S i blant alle de eldre amerikanske bilene. Var jo litt stilig det. Noen her inne?

RunarBT

Det er amcar treff på røsholmstranda rett sør av hønefoss 21juli. Lurer litt på å stikke innom og sjå på bilene. Har famimiehytte 50m fra. Blir kanskje litt merkelig å kjøre det lille stykke.;-)

Oreo

Jeg ville tatt turen.
Det blir litt for dumt å være redd for å vise seg frem. Folk får mene det man vil. Jeg hadde selv tenkt meg på et Amcar treff her i Trondheim, men det var mest for å se på selv, men familieting ble prioritert (les: kommandert) istedet.
Som sagt er jo kanskje Tesla som er den mest amerikanske biler av alle nå til dags. Resten blir vel stort sett produsert i Mexico?
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Avh

Spurte medlemmene i Big Lake Cruisers am-car-klubb i Mellerud Sverige om det å delta med Tesla S. Det var bare glis og varme velkomster...
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Kilroy

Amcar Trondheim har jo faktisk en TMS selv, så der må det vel være greit?! Men leste anmeldelsen av den i bladet og den var vel litt mere kritisk enn de andre typiske anmeldelsene i bladet av andre amerikanske biler.
Uansett, enig i at med litt ydmykhet kommer man langt. 
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

trygvelo

Sitat fra: Chlangum på onsdag 04. juni 2014, klokken 12:51
Hvis motorsykkelturen går vasken, tar jeg kanskje turen til Västerås første helgen i Juli på Power Big Meet.
Ett av verdens største biltreff for Amcar's. Tipper jeg der vil få litt mer begeistring i forhold til gamlelandet.
http://bigmeet.com/

Dra til Västerås, det er ingenting å lure på... Det vil alltid være noen som rynker på nesa, men desto flere som er interessert og positive. Det gjelder nesten uansett hva man kjører.

Cowboystrekk

På noen av treffene i Tr.H har det visst vært flere TMSer :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Gladtrd

Så i høst en Model S med AmCar-reklame på i Trondheim som jeg sterkt mistenker er AmCar Norge sin, så å stille på AmCar-treff med Model S burde vel gå knirkefritt?
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

rsomby

På vårmønstringen i bergen, som arrangerers av Amcar klubben, var det en Amcar entusiast som hadde med seg både sin gamle corvette og sin nye Model S. Jeg syntes det var artig at det var hvertfall én Tesla der, selv om den kanskje ble litt alene der den stod blandt flotte gamle muskelbiler. Jeg fikk ikke selv lov til å kjøre inn å vise frem min egen Model S, da måtte du være medlem i en klubb som var invitert.

Klart man skal få komme og være med med en Tesla, det er det mest omtalt bilmerket fra over dammen på 50år.

Jeg har forøvrig også en nabo som er amcar entusiast, som er rimelig begeistret over teslaen min, artig det :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA