Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Automatisk tenning av lys

Startet av Caspar, tirsdag 03. juni 2014, klokken 20:56

« forrige - neste »

Kårepåsporet

Jeg kjøpte denne, bortsett fra at jeg kunne tenkt meg litt bedre lysfølsomhet, at den tente lyse litt tidligere i skumringen, så innfrir den.
Når bryter står på auto er parkeringslys og DRL/LED tent, så synligheten er uansett bedre enn originalt. DRL slukker når nærlys tennes. Like lett å montere/demontere som originalbryteren.
Instrumentlys tenner heller ikke før nærlys tenner.
Digg med automatisk kjørelys da.


https://www.ebay.com/itm/AUTO-Headlight-Switch-Chrome-w-Light-Sensor-Module-For-VW-Golf-Mk4-Passat-Polo-/252642094781

bno

#91
Sitat fra: tolapet på onsdag 28. august 2019, klokken 21:37
Bilde av løsnet deksel der bryteren sitter

@tolapet
Lurte på hvordan du fikk av dekselet som bryteren sitter i da jeg sannsynligvis har samme problem med å få ut bryteren.
Var det bare kun å trekke dekselet ut av klipsene øverste, eller var de noe nede mot pedalen også som en skrue eller lignede?

tolapet

Tok av det dekslet som bryteren sitter i, mulig der var en skrue på "kortenden", den mor døren. Ser det når en tar av dekslet for sikringene. Ellers mener jeg å huske at der var klips.

bno


tolapet


Typhoon7

Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 09. oktober 2019, klokken 09:07
Jeg kjøpte denne, bortsett fra at jeg kunne tenkt meg litt bedre lysfølsomhet, at den tente lyse litt tidligere i skumringen, så innfrir den.
Når bryter står på auto er parkeringslys og DRL/LED tent, så synligheten er uansett bedre enn originalt. DRL slukker når nærlys tennes. Like lett å montere/demontere som originalbryteren.
Instrumentlys tenner heller ikke før nærlys tenner.
Digg med automatisk kjørelys da.


https://www.ebay.com/itm/AUTO-Headlight-Switch-Chrome-w-Light-Sensor-Module-For-VW-Golf-Mk4-Passat-Polo-/252642094781
Du kan vel justere følsomheten. Det kan jeg på den jeg installerte.

Kårepåsporet

Sitat fra: Typhoon7 på onsdag 06. november 2019, klokken 18:47
Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 09. oktober 2019, klokken 09:07
Jeg kjøpte denne, bortsett fra at jeg kunne tenkt meg litt bedre lysfølsomhet, at den tente lyse litt tidligere i skumringen, så innfrir den.
Når bryter står på auto er parkeringslys og DRL/LED tent, så synligheten er uansett bedre enn originalt. DRL slukker når nærlys tennes. Like lett å montere/demontere som originalbryteren.
Instrumentlys tenner heller ikke før nærlys tenner.
Digg med automatisk kjørelys da.


https://www.ebay.com/itm/AUTO-Headlight-Switch-Chrome-w-Light-Sensor-Module-For-VW-Golf-Mk4-Passat-Polo-/252642094781
Du kan vel justere følsomheten. Det kan jeg på den jeg installerte.
Hvordan kan du justere følsomhet? Jeg har ikke funnet noen mulighet. Men den funker greit nok for oss.

Typhoon7

Følsomheten på min justeres ved enten å stå på 0 eller Auto (husker ikke helt hvilken det var i farten), vri til parklys/nærlys (avhengig av hvilken du vil justere følsomheten til) og tilbake til utgangspunktet. Dette på gjøres raskt og i en operasjon. Da vil det komme et pip som bekrefter.

Merk at det må gjøres på den tiden av dagen hvor hvor det er så mørkt som du vil at det skal slå seg på.

Jeg har satt park- og nærlys likt, slik at den ikke går over til parklys på dagtid.

Per nå så har jeg alltid lysene på. Det er en annen fordel med den jeg har. Den skur lysene helt av når jeg skrur av tenningen, selv om lysene står på.

Kårepåsporet

Sitat fra: Typhoon7 på onsdag 06. november 2019, klokken 22:57
Følsomheten på min justeres ved enten å stå på 0 eller Auto (husker ikke helt hvilken det var i farten), vri til parklys/nærlys (avhengig av hvilken du vil justere følsomheten til) og tilbake til utgangspunktet. Dette på gjøres raskt og i en operasjon. Da vil det komme et pip som bekrefter.

Merk at det må gjøres på den tiden av dagen hvor hvor det er så mørkt som du vil at det skal slå seg på.

Jeg har satt park- og nærlys likt, slik at den ikke går over til parklys på dagtid.

Per nå så har jeg alltid lysene på. Det er en annen fordel med den jeg har. Den skur lysene helt av når jeg skrur av tenningen, selv om lysene står på.

På den jeg har står DRL og parklys på om dagen, tenner nærlys og slukker DRL når det mørkner. Den delen liker jeg, og det er null stress å slå over til nærlys. Har ikke prøvd pm den slår av nærlys hvis det står på. Synes uansett det er utrolig at en får kjørt lysbryter til kr 340 kroner....

Radiobil1

Nå har barna overtatt EUp'en, men når jeg var ute å kjørte den her om dagen, så var det plutselig bare parklys og ikke C-Lys som funket på Auto.

Fikk de heller ikke på på noen andre innstillinger.

Er det egen sikring på disse lysbuene, eller er det tuklet med innstillinger på bryteren?
Noen som har vært borti noe liknende?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA