Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Automatisk tenning av lys

Startet av Caspar, tirsdag 03. juni 2014, klokken 20:56

« forrige - neste »

Careka

Det er jo mange nye biler i dag, (fossile)  som kommer med samme oppsettet,  intet baklys.  siden dette ikkke er et krav. 
E-up,2015mod
P 85, 2014 mod

pladask

Sitat fra: Caspar på tirsdag 10. juni 2014, klokken 21:54
Sitat fra: pladask på tirsdag 10. juni 2014, klokken 13:52
Sitat fra: Caspar på onsdag 04. juni 2014, klokken 08:45

Nei, den kan du ikke bruke, hvis du skal ha "plug and play" løsning så blir det denne.
http://www.ebay.com/itm/261438125830?item=261438125830&viewitem=&vxp=mtr
Så det er 17-pins vi trenger? Ser det er flere typer på ebay..

Det stemmer, men veldig mange av som du finner på ebay har posisjon for tåkelys foran, og det er jo ikke så stilig. Men det finnes 17 pins bryter med autofunksjon og uten tåkelys

Rev i 560 kroner og kjøpte en slik jeg. Tok bare 8 dager i posten  :)
Tok en liten halvtime å montere da det var litt trangt...
Ser ut til å fungere perfekt!
Litt usikker på om jeg liker "Coming home"-funksjonen. Men den kan programmeres av da...

tlauri

Kjøpte meg komplett bryter med lyssensor på ebay, funker kjempebra :-)

torgrand

Hei! Kan noen av dere som har montert sensor og bryter legge ut noen bilder av monteringen? Lurer særlig på hvordan dere har plassert sensoren på en fin måte, og hvordan det blir seende ut i sikringsboksen....
mvh Torgrim

jonnis

Jeg er ingen bilmekaniker eller svakstrømselektriker..
Er det kun å kjøpe denne http://www.ebay.com/itm/261438125830?item=261438125830&viewitem=&vxp=mtr
og så vips så har man autolys? Er det en enkel operasjon? Hvor åpner man slik at man kommer til bryteren? Er det bare å stappe sensoren gjennom eller må noe demonteres?
Svart VW e-up!
Teknikkpakke og panoramasoltak.
Utlevert 4 mars! :)

Caspar

#20
Ja det er den bryteren du trenger. Du trykker inn og vrir bryteren til høyre så får du den ut av dashbordet. Føleren trekker du opp mellom bekledningen på a stolpen og dashbordet.

Da har jeg rettet opp teksten om hvilken vei du skal vri etter å ha trykket inn bryteren. Riktig vei skal være vri til høyre.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

pladask

#21
Sitat fra: torgrand på søndag 17. august 2014, klokken 06:59
Hei! Kan noen av dere som har montert sensor og bryter legge ut noen bilder av monteringen? Lurer særlig på hvordan dere har plassert sensoren på en fin måte, og hvordan det blir seende ut i sikringsboksen....
mvh Torgrim

Her er noen bilder jeg tok kjapt i går.
Styringsboksen er så stor at den ikke får plass over sikringene.
Den er plassert bak. Kom til ved å løfte rattstammen helt opp. Fikk da til å smyge arma under der.
Boksen er festet med kun èn strips...

jonnis

Supert, tusen takk! Da har jeg bestilt også.
Svart VW e-up!
Teknikkpakke og panoramasoltak.
Utlevert 4 mars! :)

eupbodø

Noen som har funnet bryter som kan passe ? plug and play eventuelt delenummer eller link

jonnis

Sitat fra: eupbodø på onsdag 03. september 2014, klokken 10:42
Noen som har funnet bryter som kan passe ? plug and play eventuelt delenummer eller link

Ja, det er bare å se i denne tråden du har skrevet i det så ser du link, bilder og omtale. :)
Svart VW e-up!
Teknikkpakke og panoramasoltak.
Utlevert 4 mars! :)

TB

Denne bryter + "kontroll boks" er det som er omtalt i tråden skal vere "plugg and play":

http://www.ebay.com/itm/261438125830?item=261438125830&viewitem=&vxp=mtr
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

las^se

Denne tenner automatisk mellom LED og nærlys. Men hva med dashbord-lys og baklys? Tennes disse også?
VW e-up! -14

Caspar

Sitat fra: las^se på torsdag 04. september 2014, klokken 09:59
Denne tenner automatisk mellom LED og nærlys. Men hva med dashbord-lys og baklys? Tennes disse også?
Ja, den gjør det samme som du i dag selv må gjøre ved å vri bryterern til vanlig lys
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

las^se

Da har jeg fått montert min nye bryter, men har et spørsmål.

Er det meningen at bryteren skal kunne stå på auto hele tiden? Grunnen til at jeg spør er når bilden lader. Da slår lyset seg på fra tid til annen. Dvs. baklys og sidelys framme (ikke hovedlys).

Kan det ha noe med "coming home" funksjonen som tuller siden det er elbil, og bilen får ladestrøm?

Ellers fungerer bryteren knirkefritt. Liker at en kan stille inn nivåene for når lyset skal slå seg på, slik at jeg får det til å stemme med bilens innebygde lyssensor :)
VW e-up! -14

jonnis

Da var det installert hos meg også. Rimelig trangt bak der ja!
Jeg bare installerte og testet at det fungerte. Noe avansert innstilling har jeg ikke gjort. Kjørte inn i en garasjeanlegg og vips, så slo lysene seg på! :) Og av igjen når jeg kjørte ut. Veldig behagelig.

Eneste er hvis det er mørkt så piper det i bilen fordi den tror du har glemt å skru brytern til 0. Men det går over etter noen sekunder. Er det coming home greiene? Har ikke merket det med lading da jeg gjorde dette i går kveld.
Svart VW e-up!
Teknikkpakke og panoramasoltak.
Utlevert 4 mars! :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA