Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vårmønstringen i Bergen 2014 - Elbil på biltreff

Startet av Mippen, torsdag 29. mai 2014, klokken 19:50

« forrige - neste »

Mippen

Var på vårmønstringen i Bergen i dag. Jeg så hele to elbiler og begge var Tesla. En var utstilt som gjest (så ut som demobil) og en var sammen med Amcar klubben. Hadde egentlig vært litt gøy å se flere elbiler sammen med alle de fine fossilbilene. Hørte noen i Amcar klubben som var veldig negativ til teslaen. Batteriet kom til å gå i stykker og det koster like mye som en ny bil for nytt osv...

Hva syns dere? Hører en elbil sammen med amcars, veteraner og gatebiler?





Her er bildene jeg tok i dag for de som er nysgjerrig. Mye fint å se på.

https://www.dropbox.com/sh/lm3r5m9uy8uzjbg/AABXmVBdkX_Ur76WyhMo4TXla
Fremtiden er elektrisk.

Amoss

Sitat fra: Mippen på torsdag 29. mai 2014, klokken 19:50
Hørte noen i Amcar klubben som var veldig negativ til teslaen. Batteriet kom til å gå i stykker og det koster like mye som en ny bil for nytt osv...

Tar tid å venne seg til noe nytt... Når man i alle år har "digget" store flotte biler med store flotte motorer og tøff V8 sound så kan man lett føle seg litt "truet" når det kommer noe slikt helt nytt og ukjent. Og ja, selv om jeg er for en elektrifisering av bilparken, så har jeg helt klart også sansen for slike - spesielt klassikerne fra 40-50 tallet.

Ett argument som alltid treffer blink i det miljøet er:
Olje er en begrenset resurs. Før eller siden vil det bli tomt. Jo flere som går over til elbiler, jo lengre varer oljen for de gode gamle klassikerne ;)

Sitat fra: Mippen på torsdag 29. mai 2014, klokken 19:50
Hva syns dere? Hører en elbil sammen med amcars, veteraner og gatebiler?

Tesla Model S er en god amerikansk "fullsize" muskelbil - bare med en litt annen type motor enn man er vant med fra den kanten. Så ja, en Tesla hører helt hjemme blant andre amcars. Men det er kanskje litt tidlig å regne dem som veteraner enda ;)

Model S 85D

Mippen

Ja,og det er ikke slik at enkelte biler har "monopol" på å delta på biltreff. Et biltreff skal akkurat vise variasjonen i bilene som ruller og har rullet på veien. Elbiler er akkurat som veteranbiler en del av vår bilhistorie selv om de ikke har blitt gammel ennå. :)
Fremtiden er elektrisk.

ZerOmancer

Elbil hører definitivt sammen med allt annet man kan føre på veiene her til lands, og Model S har både utseende og ytelser med seg, men akkurat her til lands er den liksom ikke eksotisk nok. Det blir litt som å stille ut en nyvasket passat..

En taksenking flammelakkering og den hadde glidd inn som Hans i Grete.. ;D
2014 Citroën C-zero  med alt (dvs gummimatter og blank lakk)
2007 mazda3 sport med nesten alt (inkl. bl.a. gummimatter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA