Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rustbeskyttelse?

Startet av harruz, mandag 23. februar 2015, klokken 15:09

« forrige - neste »

Sele

Hvis du vil bilen det beste så investerer du i en rustbeskyttelse. Er nå min mening.

Electric

Sitat fra: Sele på fredag 06. mars 2015, klokken 21:47
Hvis du vil bilen det beste så investerer du i en rustbeskyttelse. Er nå min mening.

Enig. Disse er ikke godt beskyttet....selv ikke den "norske". Har gjort to slike på verksted, og det er fortsatt mye Nissan Primera i disse. For de som husker rustbombene Primera.

E_S

Tok en full Mercasol-behandling hos Jessheim Antirust på min USA-importerte Leaf. Jeg så bare at det var liten til ingen beskyttelse under bilen de fleste steder originalt, mange falser, kanter og kroker hvor saltguffe virkelig kan få godgjøre seg og gjøre skade. Betalte 4500,- for behandlingen og kjører med god samvittighet i saltet. Vasker bilen ofte året rundt uansett, men nå føler jeg i hvert fall at jeg kan være sikker på at det ikke kommer noe rust så lenge jeg er flink med vask og renhold.

Oljebehandling hos Funderud har jeg gjort regelmessig på den E-klassen jeg har, som er av en type som er kjent for å ruste veldig mye og lett, og det har fungert meget bra og kan absolutt anbefales! Jeg valgte bare å ta i hvert fall én rundt med noe litt tykkere som Mercasol på Leafen fordi den hadde liten til ingen beskyttelse av utsatte områder som kanaler, falser, hjulhus og sånt. E-klassen har tykt belegg eller plastdeksel på disse stedene, men er mer utsatt for hulromsrust etc., noe som har stoppet helt opp etter første oljebehandling jeg tok på den for fire år siden.
:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA