Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbiler bør også ta hensyn til fartsgrenser.

Startet av Griffel, søndag 25. mai 2014, klokken 09:48

« forrige - neste »

Griffel

http://www.budstikka.no/nyheter/elbil-sjafor-mistet-lappen-etter-rakjoring-1.8444518
"En 19 år gammel elbil-sjåfør ble fotgjenger etter å ha blitt målt til 106 km/t på Slemmestadbveien."
(70 sone).
Det er ingen grunn til å skrive at dette ikke ville stå i avsien om det hadde vært en fossilbil, for I Bustikka er hvert eneste førekortbeslag omtalt.
Men denne har med ny generasjon elbiler å gjøre:
""Elbil på Slemmestadveien føyk - lappen til fører røyk. 106 km/t målt med laser - for noen år siden fremstått som science fiction-fraser"-"
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

sigurdi

#1
Elbil kjørte gris ut fra Tønsbeg i går, var svært nærme å krasje med møtende bil.
Hadde jeg hatt dashcam hadde jeg anmeldt forholdet.
Jeg er normalt tollerang i trafikken, men IDIOT kjøring aksepteres ikke, hva om det var meg som kom i motgående kjørefelt.
Først kjørte han sikksakk i de doble feltene ut fra rundkjøringa før Jarlsberg, så la han seg helt opp i rompa på bilen forran.
Etter rundkjøringa ved travbanen, er det en slette, med begravelsen byrå på høyre side.
(Der stakkaren i den møtende bilen fort kunne havnet)

Plasseringen og den aggressive kjøringen fortalte meg at han kom til å prøve å kjøre forbi, noe jeg fortalte fruen.
(Spontant fra henne - han er vel ikke helt IDIOT kommer jo bil imot)
Det var en luke i møtende trafikk og da hev han seg ut og passerte 2-3 biler før han kom seg inn i egen kjørebanenoen, kun meter før møtende Bil.
Bilen i motgående kjørefelt måtte legge seg helt ut på vei skulder, han virket rimelig sjokket og ristet på hodet da vi passerte han, 3-4 sek etter.

Dette er ikke slik elbilister eller noen andre bilister bør oppføre seg i trafikken.
Det er faktisk være når elbilister har slik oppførsel, bilene er lett gjenkjennelige og burde oppført seg mer sivilisert.
2 min senere hadde han vært på E18, og mot Oslo er det da 4 felts veg med snart 110.

Foresten så skulle ikke noen av de bilene han kjørte forbi, samme veg som han så han satte sitt og andres liv på spill for å spare Max 10-15 s
Horten
Model X90D (18.03.17)

svingen

var helt sikker på det her var att elbil eier kjører får seint pga lite batteri etc,men er tydlighvis noen i andre sida og ;)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Jan-Børre Olsen

En bil er en bil i trafikken. Sikkert ikke et sjakktrekk å leke Petter Solberg når bilen går tom for strøm noen mil senere. Hadde jeg først skulle gjøre meg til fartsbøller hadde jeg valgt noe annet enn Leafen.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA