Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Morro den juletre måleren gitt

Startet av Jan-Børre Olsen, mandag 26. mai 2014, klokken 20:30

« forrige - neste »

Jan-Børre Olsen

Har fulgt litt med på den juletre greia man kan "bygge" og så også en gammel tråd angående hvordan man bygger fortere osv. Det ble nevnt at hvis man kjører med cruise control så går det saktere å bygge trer og jaggu ser det ikke ut til å stemme.
Det rare er at hvis man slår på CC og legger seg på 100kmt på en flat motorvei så skjer det ikke noe med den runde måleren, helt til man går av gassen og bare lar CC styre alt. Da dropper det plutselig gjerne to prikker på den runde dingsen. Gir man selv bittelitt gass uten å øke farten får man tilbake de to prikkene.
Er ikke det rart?
Hvor mye er foresten et sånt tre og hvilken "valør" er det snakk om? Skjønner at det er noe miljøgreier men har aldri klart å finne noe info om hva et tre er "verdt".
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

emil

Annen "artig" ting du kan prøve: I nedoverbakke når "prikkene" rundt treet er godt på vei, sett girvelger i N (hold mot venstre i noen sekunder uten å ta den forover/bakover) trykk så fartspedalen i gulvet...

Etterpå kan du sette i D på vanlig måte (trenger ikke stoppe først).

Trærne var vel noe med hvor mye man sparte i forhold til en annen middels fossil Nissan med samme kjørestil. Forbruket på motorvei er i dag lite på små fossilbiler så da bygger man ikke mye trær, bykjøring med mer start/stopp derimot bygger fortere hvis man er forsiktig.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Fikk virkelig testet juletreet ufrivillig da "alle" skulle hjem fra jobb samtidig dagen før 1.mai, over 2 timer krypkjøring på ca 55km strekning gav dette resultatet:

Jan-Børre Olsen

Så lenge den ikke forteller meg noe konkret skulle jeg ønske den var til å slå av fordi nå er den mest bare forstyrrende.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

emil

Sitat fra: smaug01 på tirsdag 27. mai 2014, klokken 08:13
Så lenge den ikke forteller meg noe konkret skulle jeg ønske den var til å slå av fordi nå er den mest bare forstyrrende.

+1

Eller... Klarte jo å ignorere varsellampe om dekktrykk gjennom hele vintersesongen så den er ikke direkte plagsom, bare totalt unødvendig.

Jan-Børre Olsen

Takler ikke varsellamper som lyser eller ikke gjør noe vettug. Juletre greia er bare teit så lenge den ikke har en målbart verdi. Blir litt for treehugger for meg.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA