Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ferietur Molde-Oslo- Kristiansand (Dyreparken)- Billund (Legoland) med Model S

Startet av Teslafrank, lørdag 24. mai 2014, klokken 23:07

« forrige - neste »

Teslafrank

Regner med det er mange slike tråder, men blir så lei av å lete....:)

Spør, som sikkert mange før meg, men gjør det allikevel. (Skal bli godt når alle SC er på plass)

Jeg har ikke helt fått oversikten over alle type ladestasjoner, tilgangskort, smstjenester, overganger, adaptere, nøkler og ja gud vet hva som må til for å lade....Blir helt svett av bare tanken!!

Jeg kjører følgende rute i juli:

Bud-Dombås (liten SC ladepause der)
Dombås - Lillehammer. (SC ladepause med mat)
Lillehammer- Oslo.  Overnatting. NOEN HOTELL MED BRA LADEMULIGHETER Å ANBEFALE i OSLO?

Oslo- Cinderella. (SC-ladepause)
Cinderella- Kr-sand.  HOTELL VED/I DYREPARKEN MED LADEMULIGHETER?

Kr-sand- båt til Hirtshals
Hirtshals - Randers. SC -pause
Randers- Billund- Legoland.  HOTELL MED LADEMULIGHET? FART?


Thanks:)

Lokführer

Jeg var i Dyreparken i dag og det er 6-8 elbilplasser der med strøm, kanskje ikke så god hjelp, men nå vet du.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Brede

Vi lå på Thon Hotel Linne på Linderud i Oslo for et par uker siden. Ikke så sentralt, men noen glimrende Type 2 ladepunkt i parkeringskjelleren deres :)


Brede

Fro hotellets side:

    2 stasjoner på 3,6 kW (230V/16A) type 1
    2 stasjoner på 22 kW (400V/32A) type 2
    Hotellets resepsjon tilbyr utlån av kabel type 1 og 2

100kr for dagparkering og 200 for ett døgn.

Cecilie

Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Flyvern

Multi-Rød Model S 85

TRM

Sitat fra: Flyvern på mandag 02. juni 2014, klokken 12:52
Teslafrank, vet du sikkert om SC i Randers er oppe og går i juli?
Jeg lader der nå (!), så det kan jeg bekrefte! :-)
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Flyvern

Multi-Rød Model S 85

TRM

Sitat fra: Flyvern på mandag 02. juni 2014, klokken 13:24
Ja, det var bekreftelsen sin det!  :)
Hvor mange ladeplasser er det der?
8 totalt, men 4 som er åpne. Kun vi som lader her nå.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

fredag

Sitat fra: Teslafrank på lørdag 24. mai 2014, klokken 23:07
Regner med det er mange slike tråder, men blir så lei av å lete....:)

Spør, som sikkert mange før meg, men gjør det allikevel. (Skal bli godt når alle SC er på plass)

Jeg har ikke helt fått oversikten over alle type ladestasjoner, tilgangskort, smstjenester, overganger, adaptere, nøkler og ja gud vet hva som må til for å lade....Blir helt svett av bare tanken!!

Jeg kjører følgende rute i juli:

Bud-Dombås (liten SC ladepause der)
Dombås - Lillehammer. (SC ladepause med mat)
Lillehammer- Oslo.  Overnatting. NOEN HOTELL MED BRA LADEMULIGHETER Å ANBEFALE i OSLO?

Oslo- Cinderella. (SC-ladepause)
Cinderella- Kr-sand.  HOTELL VED/I DYREPARKEN MED LADEMULIGHETER?

Kr-sand- båt til Hirtshals
Hirtshals - Randers. SC -pause
Randers- Billund- Legoland.  HOTELL MED LADEMULIGHET? FART?


Thanks:)

Hotell i Oslo: Scandic Vulkan. 22kW type2-lading i nederste etasje i parkeringshuset. Kort vei til Mathallen og Grünerløkka. Gangavstand til sentrum. Lekeplass i Sofienbergparken anbefales. Lekeparken "Hopp i havet" er også ganske nærme, bare følg Akerselven opp til Myhrens verksted.

http://www.hoppihavet.no

Kristiansand er ganske labert med tanke på lademuligheter for elbil. Men Scandic Bystranda‎ er ganske nytt og bra i Kristiansand sentrum. Parkeringsgarasje i kjelleren, men uten lademuligheter sist jeg sjekket.

Rett utenfor Hotel Legoland i Billund er det en gratis cee16 ladestolpe, på parkeringsplassen rett utenfor den kommunale svømmehallen. Husk adapter fra Clas Ohlsson: http://www.clasohlson.com/no/Overgangsadapter/36-4551

Eller du kan lade på E.On sin 11kW type2-ladestolpe i Nordmarksvej 9, mellom 08 og 20, mot betaling (99kr/lading). Husk å ta med type2-kabel.

http://www.eon.dk/e-mobility/Lad-pa-farten/CITY-charge-ladelosninger/
http://www.eon.dk/e-mobility/Oversigt-over-ladepunkter/

Hotel Legoland er greit nok. Barna likte det veldig godt, men jeg synes rommene i den gamle delen som ikke er vendt mot Legoland er litt slitt.

Ellers er det en fin 22kW ladestolpe fra Clever ved Kolding storsenter, inngang G. Krever forhåndskjøpt ladekort fra Clever. En fin Jensens Biffhus familievennlig restaurant rett innenfor, samt kino, stor matbutikk og masse andre butikker.

https://www.clever.dk/english/charge-on-clever's-network/
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Philip Marlowe

Det er flere 16A schuko uttak på p-plassen ved Rica dyreparken. Det er også noen 22kWh type 2 uttak ved Universitetet i Kristiansand.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

tho

UiA stasjonene er kun ledig på kvelden.

Skal også være et 22kW uttak med sønnico men jeg har ikke klart å finne det enda.

Nå det gjelder lading i Kristiansand sentrum er det bare en plass som er aktuell for en Tesla eier. Det er Kilden P-Hus som verken har P-Avgift eller maks tid. Men bare schuko lading :( Alle andre plasser har Makstid og eller p-avgift.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Sense

Imponert over hvilken oversikt noen av dere har på ladestasjoner. Men denne informasjonen skal vel ligge på http://www.uppladdning.nu/ ?

Hvis den ikke gjør det, oppfordrer jeg dere med info om å melde inn.

Maartensommer

Clever har også en 22kW på Bryggen kjøpesenter i Vejle (plassert på parkeringen på taket rett ved inngangen til kjøpesenteret).  Ellers er det ikke mer enn ca 40min fra Billund til Middelfart (SC).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA