Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SuperChargers i Danmark

Startet av kseitzberg, mandag 19. mai 2014, klokken 22:21

« forrige - neste »

smurf

#105
Ikke noe problem å 'breie' seg litt å stå på tvers i DK. Så bare den ene danske Tesla'n. Men en del norske da...
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

turfsurf

Sitat fra: no_way på onsdag 23. juli 2014, klokken 21:18
Sitat fra: smurf på onsdag 23. juli 2014, klokken 08:52
Men han danske stod på tvers ;) Skulle stått parallelt med den hvite, bare nesa inn... Og det var merket.
Akkurat som "halvparten" gjer på SC Lier. Det er tydeligvis så innarbeida å rygge inntil søylene at folk ikkje forstår at det bare er å kjøre rett inn... men i Lier er/var det ikkje merking. Eg skal innrømme det er litt imponerande at dansken stillte seg på tvers av merkinga :)

Rygget selv inn til 1a på Lier, men da var det bare en til som ladet, og en fossil som stod litt klønete til. Var ikke så vanskelig å skjønne at det var meningen å kjøre inn, men siden det ikke var merket og det var masse ledig spilte det mindre rolle der og da...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Kiefer

Hej.

Seneste nyt fra Tesla i DK, er at den næste SC der skal åbne, åbner i Køge ved København og derefter er det videre til Aabenraa lidt nord for den dansk/tyske grænse. Der er dog ikke nogen meldinger on hvor de regner med at de åbner, men mon ikke det sker inden for de næste par måneder.

/Martin
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

Sveinal

Aabenraa blir fint for oss som tilbringer tid på Rømø. Kanskje SC kommer ved MacDonalds i Rødekro?
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

Arntiv

Hei! Er supercharger i Aarhus til allment bruk, eller er den forbeholdt Teslas servicesenter?

Jeg finner info om laderen på supercharge.info, men den er ikke fremvist på kartet i bilen...
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

Jejl

Jeg har ladet der på en søndag utenfor åpningstiden. Men jeg mener jeg leste det var en som kom til en lukket port der en gang.
Det lureste er nok å ringe å høre med Tesla på forhånd.
Forøvrig må du være obs på at navigasjonen ikke viser helt rett der. Når den sier du er fremme skal du litt videre, ca 2-300m hvis jeg husker rett.

Arntiv

Takk for svar. Jeg får ha noe annet i bakhånd
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

Arntiv

Det gikk bare fint å lade i Aarhus. Så ikke noe til noen porter som kan lukkes, så regener med det er fritt frem. Måtte faktisk vente noen minutter før jeg slapp til pga pågang. Fikk kjøpt chademoadapter inne på servicesenteret også.
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

Olatho

Bah.  Det ER en i Aarhus, ja. 

Så den på .info, men siden den ikke dukka opp i bilen kjørte vi til Randers. Bodde på en kro rett sør for Århus og trengte en del kilometer for strekket fra Varberg til Uddevalla.  Nå var ikke Randers all verden av omvei siden vi uansett var oppom Djurs Sommarland, men litt kjappere hadde det vært å stoppe i Aarhus i stedet.

nortrahof

Jeg ser at superladeren i Aarhus er fjernet fra oversikten. - Likeså den på servicesenter i Hamburg.
Er disse fysisk fjernet?
Har de kun tilgjengelighet i åpningstiden til servicesenteret og ellers låst?

Det er litt uvandt at etablerte superladere bare "forsvinner" når man tror at de er der og har ladet der tidligere.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

aness

Sitat fra: nortrahof på tirsdag 03. januar 2017, klokken 11:39
Jeg ser at superladeren i Aarhus er fjernet fra oversikten. - Likeså den på servicesenter i Hamburg.
Er disse fysisk fjernet?
Har de kun tilgjengelighet i åpningstiden til servicesenteret og ellers låst?

Det er litt uvandt at etablerte superladere bare "forsvinner" når man tror at de er der og har ladet der tidligere.

Servicesenter København er vel heller ikke på kartet, der sto det to stolper på utsiden av gjerdet sist jeg var der.
Servicesenter Hamburg hadde også to stolper når jeg var innom der i høst, men jeg vet ikke hvordan tilgjengelighet er utenfor åpningstid.

Jeg antar at disse er fjernet fra kartet for å begrense trafikk dit og heller få folk til å lade på steder med litt flere stolper. Kjører du langtur er det jo uansett bedre alternativer rett ved hovedveien.

nortrahof

Jeg lurer bare på om hurtiglademuligheten er fjernet i Aarhus nå - eller om tilgang til laderne kun er i åpningstiden til servicesenteret der? De gangene jeg har vært der, så har omtrent halvparten av plassene vært opptatt av danske taxier. Det er vel ikke meningen?
Lading i Aarhus passer bedre enn i Randers når jeg ellers lader i Rødekro (og i Hjørring - om jeg har tid) når jeg kommer over med ferjen fra Hirtshals.
Ved å lade på servicesenteret i Hamburg, er dette eneste lader som ligger nord for Hamburg. Da rekker man også Rødekro uten å lade.
Derfor hadde det vært nyttig å vite om tilgjengeligheten for disse laderne.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

spirrevipp

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/4771?&page=1
Se post #19, noen uker gammel informasjon men da fantes den fremdeles ihvertfall.

Kjører selv Hirtshals -> Tyskland noen ganger i året, så interessant med oppdatering hvis du finner ut noe mer. Også interessant med oppdatert info om hvor travle Superchargerene er, regner med min neste (første i Tesla) tur blir i løpet av februar.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Ellemelle

#118
Laderne er der fortsatt. Det er ikke mulig å låse de inne bak en port, siden det blant annet er et treningssenter på samme sted.
Regner med at det blir litt bedre kapasitet nå når hjemmeladerne må betale når bilen er fulladet, men ville ikke tatt omveien innom Århus med mindre du er nødt. Pleier nesten alltid å være kø der, og danskene lader til 100%.

nortrahof

Hvorfor skulle en godt belagt SuC som Aarhus "forsvinne" fra ladekartet om ikke det er restriksjoner mht. tilkomst? - Er den bare beregnet for lokale dansker som lader der, så er dette ikke i tråd med intensjonene med SuC?
- Om ikke laderne og plassen er sperret, kan man ellers innskrenke "åpningstiden" rent elektrisk.

Jeg hadde forstått dette med innskrenking om man skulle bli kvitt "den lokale taxi-holdeplassen" der.

Når jeg kjører sørover til Tyskland, bruker jeg å passere utenfor åpningstiden for SC og på nordover tur kjører jeg ofte i helgene da også SC er stengt. Det hadde vært vemmelig å møte en avstengt SuC . TM kan unnskylde seg med at den ikke er lenger på kartet.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA