Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Teste ladeboks (rød kontakt 400V 32A 3fase)

Startet av RaBalder, mandag 19. mai 2014, klokken 10:27

« forrige - neste »

RaBalder

Hei...

Har en portabel ladestasjon jeg gjerne skulle ha testet.

Input er 400V 32A 3fase rød kontakt. Og ut skal boksen gi 22kW.


Vet noen om en slik kontakt i Oslo-området som uten for mye "styr" kunne brukes til en test?

Ønsker bare å se at boksen fungerer og bør ikke ta mer enn 5 minutter.


,


Rasmus.B

Det er en i kundegarasjen til BNH Økern som ble brukt til å drive en semiportabel 22kW chademolader. Sikkert mulig å bare svippe innom for å teste.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Leif1

Om du har koblet denne riktig skal det være fint mulig å teste denne boksen med en
overgang til Schuko og enfase 230V
Denne kobles på N og L1.
Jeg kan ta et bilde i min boks og legge ut her om du kan vente til i kveld.
(Det er egentlig greiest å prøve med 230V først, så er du sikker på at det ikke er 400V på avveie i boksen din.)

Konvertitt fra S til X

RaBalder

Det er ikke en selvbygd boks. Og det er området >11kW som er av interesse  ::)

Skal ta en sving innom økern og titte  ;)

RaBalder

Jeg endte opp med en kjøretur ned til Larvik. Litt sør for Larvik er det to rasteplasser, en på hver side av veien. Vassbotn.

På hver side står det en ladestolpe med rød 400V 3fase 32A kontakt.

Og min portable ladeboks fungerte som bare det. Fikk ladet med 18/19kW (pendlet litt mellom 18 og 19).

OddB

Har sendt to forespørsler til vegvesenet om oppgradering til Type 2 der uten å få svar....
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Philip Marlowe

Sitat fra: OddB på tirsdag 03. juni 2014, klokken 06:49
Har sendt to forespørsler til vegvesenet om oppgradering til Type 2 der uten å få svar....

Hm, jeg fikk også lyst til å skrive til dem. Kanskje de reagerer hvis mange sender forespørsler.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA