Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Montere chrom på Leaf

Startet av jan-ove, søndag 18. mai 2014, klokken 18:58

« forrige - neste »

jan-ove

Lurer på hvis noen har montert chrome settene som kan kjøpes med sjøl.

Er det noen stor hokus pokus, å hva må man tenke på.

Mippen

Har ikke slikt på min bil da jeg syns det er penere uten, men det er min subjektive mening. Ellers så jeg noen som monterte slikt og da var det bare å rive av plastfolie bak og klistre det på bilen. Vet ikke om det var fra Nissan i Norge eller noe de hadde kjøpt selv. Vil tro det er likt for alle settene. Det du må passe på hvis du skal klistre noe på bilen er at den er helt ren. Du bør også tørke over med sprit noen ganger der du skal klistre slik at det ikke er noe fett eller poleringsmiddel mm der. Har du akkurat polert bilen er det ikke lett å få det til å sitte. Kan teste med en vanlig tape bit først for å se om denne henger før du forsøker med listen. Du bør også kanskje prøvemontere listene før du fester de. Altså bare legge de på bilen uten å ta av filmen over limen bak, og klistre en liten bit med tape for å markere hvor listen skal være. Kan også eventuelt bruke meterstokk for å måle at det er jevnt.
Fremtiden er elektrisk.

Odd

Litt sent svar, men hvis noen tenker å kjøpe crome sett.

Jeg pruta det med på en demo bil fra en Nissan forhandler, og monterte det selv.
Det er veldig bra instruksjons hefter som følger med.

Vask bilen .. selvsagt
Sist rengjøring gjøres med medfølgende sprit servietter.
Fjerne beskyttelsen på tapen slik det står i instruksjonen.
Plasser delene tett inntil og styr med tomlene, kan være en fordel å teste plasseringen før du tar av tape beskyttelsen. Når du først har trykket inntil, får du ikke delene av :)
De vanskligste delene er pyntelista på dørene.
Jeg brukte vanlig maskeringstape for å henge de opp I riktig høyde, så trykket jeg de fast og fjernet til slutt maskeringstapen. Vær nøye med avstanden inn mot dørstolpen midt på. Det vil si mellom dørene, slik at avstanden er lik (det ser finest ut).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA