Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil fra VW eller annen batteritype?

Startet av pekle, torsdag 15. mai 2014, klokken 12:09

« forrige - neste »

pekle

Kom over en infomercial trolig betalt av VW http://thinkblue.kundebilag.no/nb/pages/8-Se-hvor-billig-det-er-%C3%A5-lade-elbilen - nederst står det

"Det er en fordel å ta seg tid til å lade bilbatteriet helt opp til 100 % når du er hjemme. Da tøyer du batteriet slik at det blir mer slitesterkt."

Noen som kan synse litt? Spesielt for VW? Desinformasjon?

nien

Tror ingen forstår hva det er du prøver å si her ..... Det er et faktum at batterier varer lengst når de lades sakte ...

elektrolux

Høres litt rart ut, men kan være snakk om å toppballansere cellene?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

Ellers er det jo betryggende at VW sine batterier ikke lekker i motsettning til konkurrentenes: :o

Sakset fra samme artikkel.

En fordel med Volkswagens elbiler er at batteriene ikke lekker, i motsetning til enkelte andre elbiltyper på markedet.

Nå ble jeg ekstra glad jeg valgte VW ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cra

Jeg synser gjerne. Jeg synes det virker som den som har skrevet dette ikke har filla peiling på elbil, og vedkommende frekventerer neppe forumet her, i alle fall.

"Tøyer batteriet", "batterier som ikke lekker", "Ettersom ladeboksen er laget av vannfast plast er det også mulig å plassere veggladeren utendørs, så lenge den er beskyttet av et tak eller i carporter." (altså ute, så lenge det ikke kommer vann på den)  Jeg trur jeg dævver!  ::)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Kom plutselig til å tenke på om det er samme folkene som finner på servicepunkter på bilene våre?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA