Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Litt tanker å ideer

Startet av jan-ove, lørdag 17. mai 2014, klokken 20:26

« forrige - neste »

emil

Har du nok penger å ta av er det bare å få montert en 32A veggboks med en gang, men ta da en med Type2 kontakt (pluss Type2-Type1 kabel) så besøkende som ikke kjører Leaf/Trilling også kan få ladet.

Jeg lader kun på jobb (schuko fra "motorvarmerstolper") eller kommunale stolper og da er en kladdløs variabel kabel gull verd. Fikk riktignok levert en død kabel fra Sverige på første forsøk og litt trøbbel med å oppnå kontakt med Charge-Ams (beskrevet i diverse andre tråder her), men når jeg først fikk svar ordna de opp kostnadsfritt for min del. Schuko kontakten kan jeg bytte selv til CEE hvis behovet skulle melde seg.

Ellers har jeg anbealt folk å vente med innkjøp av både ekstra ladekabler eller fast monterte til de ser hvordan bruken av bilen blir. Noen vil foreksempel kunne lade 90% av forbruket på en Type2 stolpe på jobb og kan bruke kladden de få gangene man trenger å lade hjemme, andre er avhengig av en time eller to med 16A (eller 32A) hver ettermiddag for å kjøre unger eller lignende rundt omkring. Da er en fastmontert sak nødvendig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA