Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading av Tesla i Norge utenfor SC-nettverket og offentlige ladepunkt

Startet av hma, tirsdag 13. mai 2014, klokken 15:53

« forrige - neste »

Simen1

Du kan ikke vise dette vedlegget.

TOCN har denne ladeveiledningen, men jeg ser det er mange unøyaktige utregninger av effekt og varierende forbruk (Wh/km) i tabellen. Nå er jeg ikke TOCN medlem og vet ikke hvem som eventuelt kan redigere tabellen, men noe bør i hvert fall gjøres for å få konsistente tall. Ellers så står det ikke tydelig hvilke effekter man kan regne med å få på Teslaer med 11, 16,5 eller 22 kW ombordlader og fordelingen av lasten mellom fasene.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

PlugShare

Jeg ønsket å dele et kart på PlugShare.com/no som fremhever Tesla ladestasjoner i Norge - https://www.plugshare.com/map/tesla-ladestasjoner

PlugShare er et fellesskap av EV-drivere som legger til bilder og tips for andre drivere som leter etter ladeplasser. Gi oss beskjed hvis du har spørsmål.

jlan

Det er litt misvisende at PlugShare viser Tesla ladere med amerikansk plugg. Det skilles heller ikke mellom Superchargers med CCS og Type 2 for S/X.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Ellemelle

Dette er vel et "customized" kart som brukeren "plugshare" har laget selv?

Jeg tok en kikk, og dette kartet hadde ikke særlig verdi siden mange superladere mangler. Det "vanlige" plugshare-kartet har selvsagt alle SuC med.

PlugShare

Sitat fra: jlan på torsdag 18. februar 2021, klokken 09:50
Det er litt misvisende at PlugShare viser Tesla ladere med amerikansk plugg. Det skilles heller ikke mellom Superchargers med CCS og Type 2 for S/X.

Takk for at du tok en titt på kartet. Jeg tror jeg fant en løsning på et par av disse problemene som du kalte på. Jeg vil fortsette å jobbe med å forbedre denne visningen av kartet. Takk skal du ha!

PlugShare

Sitat fra: Ellemelle på torsdag 18. februar 2021, klokken 10:58
Dette er vel et "customized" kart som brukeren "plugshare" har laget selv?

Jeg tok en kikk, og dette kartet hadde ikke særlig verdi siden mange superladere mangler. Det "vanlige" plugshare-kartet har selvsagt alle SuC med.

Dette kan skyldes zoomnivået ditt. Jeg jobber med å justere kartet, så jeg setter stor pris på at du tok en titt og ga tilbakemelding. Takk!

Dan

TorT

Hei, satt og lekte meg litt med kartet i min Model 3 fra mai 2021, og ser at mange andre ladestsjoner dukket opp.
Navigerte til en nærliggende Ionity som en test, og bilen begynte umiddelbart å forvarme batteriet.  Faktisk en av funksjonene jeg har savnet.

Når kom dette? Faktisk en funksjon jeg har savnet.

2021.36.5.8

mvh TorT

Carl Anton Stenling

#382
Oppdaget også at det i listen over ladestasjoner i nærheten nå kommer opp MER-stasjoner. Imidlertid er det tydeligvis ikke alle operatørene fra NOBIL-databasen som kommer opp. Som en lureløsning kan man jo navigere til nærmeste MER-stasjon og heller velge den operatøren man måtte foretrekke.

Når dette kom på plass skal jeg ikke si for sikkert, men savnet denne funksjonen i sommer i Finnmark.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

THE

Ser ut til at det er MER og Ionity som dukker opp i navigasjon foreløpig, i alle fall bare de jeg klarte å finne.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Otkristo

Sitat fra: THE på fredag 26. november 2021, klokken 07:52
Ser ut til at det er MER og Ionity som dukker opp i navigasjon foreløpig, i alle fall bare de jeg klarte å finne.
Lurer på om det er Tesla som bestemmer eller samarbeid med ladeoperatør

michael.m


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA