Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading av Tesla i Norge utenfor SC-nettverket og offentlige ladepunkt

Startet av hma, tirsdag 13. mai 2014, klokken 15:53

« forrige - neste »

RaBalder

Sitat fra: OddB på torsdag 05. juni 2014, klokken 14:21
Har snakket med Telehuset i Mo i Rana nettopp. Det stemmer at den "eRoute71"-22kW laderen der IKKE er oppkoblet for øyeblikket, men det blir den i løpet av morgendagen (fredag 6. juni) hvis ikke noe uforutsett skulle skje.

Er litt i tvil nå om det er en eller to 22kW ladere som er montert hos Telemix/Telehuset Mo i Rana ???

  • Så et foto, da var det bare en. Linjene over antyder også entall.
  • Men listen over hva som er montert, da opereres det med 2 x 22kW ladere.

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

RaBalder

Da er det en feil ute å går.


  • Her er det referert til 2 stk : Bellona
  • Og den listen er nok kilde til en del info andre plasser....

OddB

Det ER to i Mo. Den andre er ved Hotell Ole Tobias men bare 7, 4 kW
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

OddB

Sitat fra: OddB på lørdag 07. juni 2014, klokken 21:44
Det ER to i Mo. Den andre er ved Hotell Ole Tobias men bare 7, 4 kW men teksten til Bellona er tydeligvis feil...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Cheokeee

Litt på sidelinjen nå, men jeg henter min Tesla om 2 uker og kjører nordover. Mo i Rana er en passende plass å overnatte, og tanken var å ta inn på hotell Ole Tobias, siden det er kommet lademulighet der. Men nå er det bare 7,4kw tilgjengelig, og jeg har bare enkeltlader, så da skjønner jeg det slik at jeg klarer ikke lade helt opp iløpet av en natt?
S85 tech pakke, aktiv luftfjæring, sølv metallic, leveres mai 2014

Muffinman

Spørs hvor tom du er ved ankomst og hvor lang natta er. 10 timer gir deg ca. 90% påfyll. Ankommer du med 20% rest trenger du jo bare 80% hvis du skal lade helt opp.

OddB

Med enkeltlader er jo en blå kontakt å foretrekke ved 230V32A...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Cheokeee

Som jeg leser tidligere i tråden, så vil jeg med enkeltlader på denne plassen få kun 13-16km/t, og når jeg da kommer med rundt 10% igjen på batteriet, så må den natten være lang for å lade helt opp ;)

Da ser jeg for meg enten å la bile stå med Telehuset på 22kw laderen der over natten, eller overnatte på Bimbo som visstnok har en blå 230V 32A kontakt.
S85 tech pakke, aktiv luftfjæring, sølv metallic, leveres mai 2014

Muffinman


OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Cheokeee

Ja, blir nok Bimbo. Er ikke veldig interressant å parkere bilen langt unna der man skal overnatte...
S85 tech pakke, aktiv luftfjæring, sølv metallic, leveres mai 2014

Car-El

Bimbo var vist bare 25A sikring og det er vist også en 3~ kontakt. Så en "Jkirkebo-overgang" trenges vist også. Bimbo har overnatting, har brukt den selv. Ikke noe fancy og helt grei frokost.

På en 22kW lader drar du 11kW med enkeltlader. I virkelige liv blir det 9kW. Så lade det du kan på Hotel Ole Tobias mens du sover og så toppe opp ved denne "telefonkjosken". Det er noe slik jeg har tenkt å gjøre det i sommer.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Cheokeee

Får se om det blir Bimbo, eller Ole Tobias Hotell. Mener å ha sett at Saltdal Turistsenter har blå 32A kontakt disponibel. Tenkte å toppe opp der slik at man har litt ekstra å gå på for å rekke hjem til Harstad.
S85 tech pakke, aktiv luftfjæring, sølv metallic, leveres mai 2014

Cheokeee

..... og, ja, har Kirkebos adaptersett samt at jeg får med type2 kabel når jeg henter bilen, så tror jeg skal være forberedt på det meste av lademuligheter.
S85 tech pakke, aktiv luftfjæring, sølv metallic, leveres mai 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA