Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Wimp i bilen

Startet av Jan-Børre Olsen, søndag 11. mai 2014, klokken 16:25

« forrige - neste »

Jan-Børre Olsen

Er det sånn at Wimp fungerer 100% over Bluetooth? Ser noen eldre tråder hvor det fungerer, men under demoturen fungerte i allefall ikke Spotify på en Samsung S3 annet enn at lyden var på plass.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

T-Max

Jeg har brukt Wimp over Bluetooth hele veien og det har fungert som det skal. Hva er det du mener at ikke var på plass?

jbeitland

Jeg fikk min bil på fredag, har fått kjørt litt i helga.
Rett og slett imponert over hvor godt Wimp har fungert så langt, dersom jeg forlater
bilen settes musikken på pause, og når jeg setter meg igjen for å kjøre starter musikken der
den sluttet sist uten så mye som ett tastetrykk.
Tlf er Iphone 5S.
Håper det fortsetter slik, for grunnlaget mitt til å uttale seg er noe tynt :)

Er ellers veldig fornøyd med bilen så langt :)

2014 LEAF Acenta 2014(mai) 6,6kW :)

Jan-Børre Olsen

Vi bare paret opp en telefon fort å gærnt for å teste Boseanlegget og musikk fikk vi men ingen info i display og prev/next knapper på rattet og skjerm hadde null effekt. Dette var Spotify som kjærringa har på sin S3. Jeg sverger til Wimp og har en S4 Active så hvis Wimp fungerer med info og all ting på skjermen hadde det vært toppers.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

lxm

Spotify med iPhone5 fungerer perfekt for min del. Sangtittel på skjermen og knappene på rattet skifter sang.
Tesla Model 3 Standard Range Plus 2021
Melhus, Sør-Trøndelag

T-Max

Måtte ta meg en tur ut i bilen for å sjekke. Joda, Wimp funker som bare det. Med neste/forrige låt fra rattet og spor/artist/album info i display. Mangler bare album bilde i display. Testet med Sony Xperia Z.

Jan-Børre Olsen

2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Kenneth Sørum

Grunnen til at spotify ikke fungerer med tekst i displayet er pga en protokoll som spotify ikke har lagt med i android versjonen sin. Er med på iOS og Windows phone

Hvis du sender meg en pm så kan jeg sende deg fila. Tror jeg har den fremdeles.
Hvit leaf 2012 som pendlerbil
Hvit Volvo v60 r-design 2012 som konebil

streken

Har brukt Wimp daglig over BT siden september fra en iPhone 4S. Til nå har det ikke vært et eneste problem. Fungerer strålende.

Med USB kommer som regel også albumbilde opp, men dette ser ut til å variere en smule (der velger jeg å skylde på appen/tlf).
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

MindViruz

Ryktene sier at iphone er mest sømløst over bt og usb

bjorn_2390

Men eh.
Når dere sier dere bruker Wimp i bilen, er det Wimp-sanger som er lastet ned på telefonen(e), eller er dere online med Wimp da (streamer direkte)?
Blå Euro-Leaf (2012)

T-Max

For min del bruker jeg Wimp i offline modus. Gir best resultat.

jbeitland

Bruker både i online og offlinemodus, Onlinemodus blir da anvhengi av god 3g eller helst 4g dekning.
Offlinelister fungerer sånn sett best ved dårlig dekningsforhold :)
2014 LEAF Acenta 2014(mai) 6,6kW :)

Jan-Børre Olsen

Bruker mye offline funksjonen siden jeg synes 3G dekningen til Telenor er elendig langs E18 gjennom Vestfold, ja egentlig helt til Agderfylkene.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Jan-Børre Olsen

Testet i dag og Wimp låt/spor kommer ikke opp men neste/forrige fungerer fra rattet. Lyden er godkjent og kan ikke si at Dire Straits fra cd utklasset streaming via Bt på dette anlegget.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA