Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Slakke i transmisjonen - skal det være slik eller er det noe galt?

Startet av Muffinman, torsdag 08. mai 2014, klokken 22:03

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Jalla på fredag 20. juni 2014, klokken 20:26
Nissan GT-R hadde en restriksjon når den kom, men det ble raskt fjernet. Selvsagt gjelder garanti på alt som bilen leveres fra fabrikk med. Hvis ikke hadde ikke en slik funksjon som LC vært i bilene. Hos BMW ble denne funksjonen "frigitt" av forhandler for noen modeller når bilen var innkjørt, men nå tror jeg det bare står oppgitt i håndboka at bilen bør være innkjørt for LC benyttes.

Ok, da har det skjedd ting her som jeg ikke har fått med meg. :)  Men var altså ikke garantidelen som var poenget, og at dette sliter en del ekstra på deler i drivlinjen vil jeg tro står rimelig fast...
Model S 85D

chal

Sitat fra: bb på fredag 20. juni 2014, klokken 15:07
Litt av poenget med å kjøpe en P85/P85+ er å kunne utnytte kreftene av og til. Ikke hele tiden så klart. Men slik jeg har kjørt ble drivverket slitt altfor fort etter min mening. Jeg har hatt en mix der jeg noen ganger har hatt nok strøm til å ha det moro, mens andre ganger har måtte spare strøm for å komme meg langt nok på en lading. Og at min bil med "normal" bruk skal bli slitt så fort var litt for ille.

Jeg har på lik linje med mange levd i illusjonen og uvitenheten om at bilen skal tåle hard kjøring. Her burde Tesla ha advart på samme måte som de advarer mot for mye bruk av range charge.

Men vet du dette? Det er lyder og klunking og hvining og slakk mm. Men er det noen som har fått verifisert at det virkelig er drivverket som er slitt?
Vi bør vel avvente litt før konklusjoner trekkes...?

D.O

Skulle ikke dette spørsmålet stilles på tocn møtet?
Hva svarte Tesla da?

Jeg bruker bilen slik jeg føler for, og kjøpte ikke P utgaven uten grunn. Hender ikke på en eneste kjøretur at jeg ikke faller for fristelsen å utnytte akselerasjonskraften. Og jeg ville aldri akseptert en løsning som noen her foreslår, med begrensning software messig som gav dårligere prestanda enn det ble reklamert og opplyst om på kjøpedato.
Har kjørt ca 10 000km siden desember og snitt nå er på 240wh, men kjører lett på 170wh hvis jeg ønsker.  Har ingen sjenerende lyd, eller slakke som er unormal. Kommer ikke til å endre kjøre adferd. Kjører ikke for fort men aks drar jeg nytte av. :D Hvis noe ryker på normal bruk er det ikke laget bra nok. Da må Tesla lage noe bedre og erstatte denne delen. Om det er en foring til 200kr eller tannhjul til 20 000kr er uvesentlig. Betalte trossalt en god slump penger for bilen.
Er sikker på at dette ikke er noe problem hvis det oppstår, da Tesla har vist at de ordner opp  :)
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.


mr_Utopia

Hei, jeg har ikke Tesla, men vurderer en elbil når Passaten skal leveres inn etter 3 år leasing. Har fulgt denne tråden og dette er en viktig sak å finne ut om det er en enkeltkompnent som er for svak, eller om det er en generell underdimensjonering. Til de som har hatt havari eller av andre grunner fått byttet, hvilke konkrete årsaker har ført til det? Lager, tannhjul/gir, motor, diff eller elektro deler? Etter å ha lest alle innlegg, er det ikke klart hva som er hovedårsak. Har selv skiftet differ på gamle BMWer etter spinning og griskjøring. Er det slik eller er det bare km??

OddB

Det er jo ikke sikkert at problemet eksisterer på nye biler ? Kanskje en undersøkelse der produksjonsdato og om det er P eller S hadde vært en ide ?
Jeg har en S85, produsert i slutten av januar og som har gått over 9000 km -ingen symptomer.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

RaBalder

P85 produsert starten av februar-14, snart gått 8000. Har ikke merket noe "tull" med drivverket.

t0ffluss

P85, prod mid januar. "Lav" VIN pga ønsket sen levering. 184xx
Har symptomer.
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Zanka

P85+ levert september 2013, 18000 km ingen mistenkelig lyder i drivverket.
Kjører ikke spesielt rolig, men heller ikke helt dust.
Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

teslaman

Sitat fra: Zanka på lørdag 21. juni 2014, klokken 18:46
P85+ levert september 2013, 18000 km ingen mistenkelig lyder i drivverket.
Kjører ikke spesielt rolig, men heller ikke helt dust.

Jeg har vin 15247 levert sept. 2013. Bra produksjonserie vi fikk bilene våre i der ser det ut til! Ingen problemer her heller! Kjørt 14"
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

teslaman

Sitat fra: teslaman på lørdag 21. juni 2014, klokken 21:15
Sitat fra: Zanka på lørdag 21. juni 2014, klokken 18:46
P85+ levert september 2013, 18000 km ingen mistenkelig lyder i drivverket.
Kjører ikke spesielt rolig, men heller ikke helt dust.

Jeg har vin 15247 levert sept. 2013. Bra produksjonserie vi fikk bilene våre i der ser det ut til! Ingen problemer her heller! Kjørt 14"
Glemte å føye til at jeg har p85 men ikke pluss
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

turbolurbo

P85+ levert i desember -13. Gått 9500 km. Null ulyder fra drivverk.
2019 TM3P

Djur1

Burde det ikke være en avstemming på dette.

Jeg har begynt å få symptomer, P85, 8k km, levering sept. sirkelsag på meget svakt pådrag.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Bjørn

Sitat fra: Djur1 på lørdag 21. juni 2014, klokken 21:58
Burde det ikke være en avstemming på dette.

Jeg har begynt å få symptomer, P85, 8k km, levering sept. sirkelsag på meget svakt pådrag.

Men da må man huske på å lage det sånn at et av valgene er om man kjører "helt dust" eller ikke..!

petersv

S85, produsert ca. mai 2013. 11kkm, ikke slakk enda. Kjører relativt rolig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA