Hvordan finne ut av om eu importert Leaf har issolasjon og varme på batteri

Startet av Olsleaf, tirsdag 13. mai 2014, klokken 12:48

« forrige - neste »

Olsleaf

Trodde alle eu Leafene hadde issolasjon og varme på batteri. Var hos Witro for å registrere service avtale da de sa at det ikke var sikkert.
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Midgard

2014 Leaf tekna i farge kad (Elma?) hverdagsbil
2007 Qashqai tekna (Bjarne) hengertrekker og kajakkfrakter

Thomas Parsli

De (EU-modellene) fikk varmeteppe som standard i 2012, så hvis du har en 2012-modell kan du være sikker på at den har dette.

Er det en 2011-modell tror jeg varme i rattet medfører varmeteppe.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Olsleaf

Ok. Jeg har en 2012 mod. Så da er det i orden. Han på verkstedet ga ikke noe godt inntrykk på meg, men jeg kan være diplomat, så lenge jeg får service der 1 gang i året. Virket litt negativ til oss elbillister. Kanskje greitt og ikke komme med så mye kritikk, men være saklig.
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Lynet

Det er vel ingen som har isolasjon så vidt jeg vet, kun varmeelement som enda ikke har vært på i min bil!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Olsleaf

Det har vel dessuten ikke vært under -15 heller i vinter da, men jeg måtte spørre fordi jeg ikke likte tonen i stemmen til han på verkstedet da han sa at jeg ikke kunne regne med å ha varme på batteriet.
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Thomas Parsli

Husk at battervarmeren/varmeteppet slår inn når temperaturen i batteriet faller under -10 (eller hva det nå var).

Jeg har hatt ned mot så lav batteritemperatur en gang -og da sto bilen i tre døgn med temperaturer mellom -15 og -25 (-25 hele natten). Ved daglig bruk er det få som har bruk for batterivarmeren.

Varme i sete og ratt derimot!

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Rav4_EV

Minus 18 grader er det tallet Nissan har oppgitt.
Det skal mye til at batteriene blir så kalde.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA