Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtigladestasjoner i Troms Fylke (med omegn.)

Startet av Car-El, lørdag 03. mai 2014, klokken 19:39

« forrige - neste »

Car-El

Ikkje alle!

Men det e en kjækk bil. Vi kjørte 4700km i ferien med den. God plass til oss og bagasjen. Fikk ladet det vi trengte over alt. Denne ferien ville vi ikkje kunne ha gjort unna med en annen elektrisk bil.

Det e en fin bil. :)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Firehill Racing

finnes det ladestasjon mellom Alta og Målselv.
Har hørt rykter om at det kommer på setermoen og at det finnes i målselv Fjellandsby.
Men det er vell utvilsomt et supert ladepunkt i Nordkjosbotten.
Men finnes det noen "der"?

Car-El

Enkelt svar, Firevill. Nei!

eRoute71 ladere på 22kW i Alta og i Målselv Fjellandsby som er meldt inn som offentlige ladepunkt.

Det skal komme et Transnovastandar ladepunkt på Vollan (Nordkjosbotn), men det er "høyt opp og langt fram" til.
Setermoen er sør for Målselv og der er det vist Tesla sitt ladesystemet som vist nok skal settes opp.

Så i dag er det ingen offentlige ladepunkt som er meldt inn til NOBIL.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

rjenss1

Det er nå igangsatt arbeid ved Veksthuset på Setermoen for Tesla superladere. Blir 6 ladepunkter.
Skulle ønske at det også kunne komme lademulighet til min nyervevede Leaf (kjøpt for 2 uker siden  :) ) Hvor kan man presse på for å få andre muligheter for lading i tillegg til Tesla superladere? Er jo ikke dumt å få samlet slikt på en plass, og tror heller ikke Tesla har noe i mot at det etableres flere muligheter ved samme lokasjon.
Nissan Leaf Tekna 2013mod siden sept 2014

Nordtroms

Sitat fra: rjenss1 på torsdag 02. oktober 2014, klokken 11:37
Det er nå igangsatt arbeid ved Veksthuset på Setermoen for Tesla superladere. Blir 6 ladepunkter.
Skulle ønske at det også kunne komme lademulighet til min nyervevede Leaf (kjøpt for 2 uker siden  :) ) Hvor kan man presse på for å få andre muligheter for lading i tillegg til Tesla superladere? Er jo ikke dumt å få samlet slikt på en plass, og tror heller ikke Tesla har noe i mot at det etableres flere muligheter ved samme lokasjon.

Hva? Igangsatt allerede?? Bilder takk!!!
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

rjenss1

Foreløpig bare litt graving. Er nettopp begynt arbeidet. På kommunens postlister er det søknad om bygging av ladestasjoner.
Kan legge inn bilder etterhvert når skjer litt mer :) Vet ikke når planen er at de skal være klare til bruk. Må vel opp med ny trafo så kan nok ta litt tid?
Nissan Leaf Tekna 2013mod siden sept 2014

Car-El

Sitat fra: rjenss1 på torsdag 02. oktober 2014, klokken 11:37
Det er nå igangsatt arbeid ved Veksthuset på Setermoen for Tesla superladere. Blir 6 ladepunkter.
Skulle ønske at det også kunne komme lademulighet til min nyervevede Leaf (kjøpt for 2 uker siden  :) ) Hvor kan man presse på for å få andre muligheter for lading i tillegg til Tesla superladere? Er jo ikke dumt å få samlet slikt på en plass, og tror heller ikke Tesla har noe i mot at det etableres flere muligheter ved samme lokasjon.

Om du vet om plass så tips Grønn Kontakt. Det er dem som skal sette opp en "Transnovastandar" lader inne på Vollan/Nordkjosbotn. Kjenner du noen som har plass så tips dem om å tipse Grønn Kontakt. Det er link på hoved/startsiden
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

rjenss1

Sitat fra: Car-El på lørdag 04. oktober 2014, klokken 19:58
Sitat fra: rjenss1 på torsdag 02. oktober 2014, klokken 11:37
Det er nå igangsatt arbeid ved Veksthuset på Setermoen for Tesla superladere. Blir 6 ladepunkter.
Skulle ønske at det også kunne komme lademulighet til min nyervevede Leaf (kjøpt for 2 uker siden  :) ) Hvor kan man presse på for å få andre muligheter for lading i tillegg til Tesla superladere? Er jo ikke dumt å få samlet slikt på en plass, og tror heller ikke Tesla har noe i mot at det etableres flere muligheter ved samme lokasjon.

Om du vet om plass så tips Grønn Kontakt. Det er dem som skal sette opp en "Transnovastandar" lader inne på Vollan/Nordkjosbotn. Kjenner du noen som har plass så tips dem om å tipse Grønn Kontakt. Det er link på hoved/startsiden

Da har jeg lagt inn et ønske på Grønn Kontakt så kan man jo bare håpe.
Takk skal du ha for tipset.
Nissan Leaf Tekna 2013mod siden sept 2014

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

stiberger

Wuhu!  :)
Nice!

Er det forskjellig prising på DC og AC lading?
Forstått det slik at prisene for DC er 44,- 15 min og 74,- for 30 min?
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

Car-El

Prisene er jeg ikke sikker på. Men tror at det er standar Statoil (Miles) priser, slik som du nevnte.

Kan også nevne at med APPen "GoCharge" skal kunne betale. Hvist nok om man har iOS (Apple) telefon. Har ikke prøvd ennå.

Kan nevne sånn helt på slutt at eRoute 71 boksene på Jekta er veldig populære, også blant dem som kjører VW, Nissan og BMW + en og annen PHEV. Og for dem som har e-Up! eller e-Golf så er det 2 Mode3 bokser med kabel og Type2 plugg, på nordsiden av Sullan. Også ved Sullan så er det en søyle med Mode3 uten kabel Type2 som er plassert mellom Sullan og Jekta, "midt i rundkjøringa". Den siste er vel for Audi, da demo-bilen A3 e-tron står mye parkert der.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Eip

Sitat fra: Car-El på torsdag 05. mars 2015, klokken 13:49
Prisene er jeg ikke sikker på. Men tror at det er standar Statoil (Miles) priser, slik som du nevnte.

Kan også nevne at med APPen "GoCharge" skal kunne betale. Hvist nok om man har iOS (Apple) telefon. Har ikke prøvd ennå.

Kan nevne sånn helt på slutt at eRoute 71 boksene på Jekta er veldig populære, også blant dem som kjører VW, Nissan og BMW + en og annen PHEV. Og for dem som har e-Up! eller e-Golf så er det 2 Mode3 bokser med kabel og Type2 plugg, på nordsiden av Sullan. Også ved Sullan så er det en søyle med Mode3 uten kabel Type2 som er plassert mellom Sullan og Jekta, "midt i rundkjøringa". Den siste er vel for Audi, da demo-bilen A3 e-tron står mye parkert der.

Hei var innom jekta i dag type 2 ladere var opptatt av Golf.
Hvis type 2 laderne på jekta er mye opptatt , bør vel jekta kontaktes for flere ladere?
Vi som er innom Tromsø på shopping fra Alta er nødt til å fylle fullt i Tromsø , før retur.
VIN: 509XX PD

Larsegolf

Var inn om på Joker i Sørkjosen. Her var det satt opp en lader for elbil. Jeg var innom butikken for å høre hvilken lader dette var. De kunne ikke gi meg noen informasjon. Er det noen av dere som vet noe om kapasitet. Jeg får en Egolf i slutten av måneden. Hadde tenkt å kjøre fra Alta til Tromsø. Da er må jeg bruke laderen på Sørkjosen. Noen som vet om noe om ladetiden for Egolf med overnevnte lader.

jkirkebo

Sitat fra: Larsegolf på lørdag 10. oktober 2015, klokken 10:55
Var inn om på Joker i Sørkjosen. Her var det satt opp en lader for elbil. Jeg var innom butikken for å høre hvilken lader dette var. De kunne ikke gi meg noen informasjon. Er det noen av dere som vet noe om kapasitet. Jeg får en Egolf i slutten av måneden. Hadde tenkt å kjøre fra Alta til Tromsø. Da er må jeg bruke laderen på Sørkjosen. Noen som vet om noe om ladetiden for Egolf med overnevnte lader.

Laderen på Sørkjosen (snart laderne tror jeg, det skal opp en til) er 22kW AC ladere finansiert av TOCN. En eGolf har dessverre bare 3.3kW (16A) ombordlader, så du får ikke mer enn dette fra denne (det er en semihurtig AC lader, ingen hurtig DC_lader). Dvs. fulladet på 7 timer eller så. En Leaf, Kia eller i3 med 32A ombprdlader fullader på halve tiden av dette og en Zoe med 22kW ombordlader fullader der på en time. En Tesla vil bruke ca. 4 timer fra helt tom til helt full.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Larsegolf


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA