Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtigladestasjoner i Troms Fylke (med omegn.)

Startet av Car-El, lørdag 03. mai 2014, klokken 19:39

« forrige - neste »

Car-El

Kan med sikkerhet si at det jobbes (hardt) med å få til en hurtiglader inne på Vollan (Nordkjosbotn). Det blir en "Transnova Standar". Det vil si DC-lading via Cademo- og CCS-kontakt. Og AC-lading (Mode3) mest sannsynlig kun via Type2-kontakt.

For oss med TMS så får vi heller vente i spenning på SC, men det går å få ladet nok til å komme seg hjem over en tallerken med lapskaus. Har prøvd å få en av pådriverne til å ta kontakt med Tesla for SC. Han var ikke så villig da han tror det kan hindre han i å få til denne "Transnova Standar" laderen.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

svingen

Er jo bra :-) vedrørende lader så går det jo "ja takk begge deler" ;-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Voll1

Er det noen som vet hvor sannsynlig/sikkert ryktene om en supercharger på Setermoen er ?
Model Y P   2022-
Model Y LR 2021-
Model 75X  2017-2021
Model 85S  2013-2018

Car-El

I henhold til Tesla sine sider om SC, så blir den nordligste SC en plass på Hammarøya. Som jeg kan lese ut av kartet så blir det Stjørdal, Grogn, Mosjøen, Saltdal og Hammarøya.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Car-El

Det ikke hurtiglading men verd å nevne.
Jekta har fått en Mode3-boks fra denne "eRoute 71 north". Denne skal elektriker, som Jekta har selv, montere snart. Så da, etter som jeg har forstått, kan vi få 22kW lading på Jekta.

Da vil jeg i samme "åndedrag" nevne dette med å tenke på andre, ikke vær egoistisk. Lade det man trenger så flytte bilen, så neste kan få en skvett.
(Du skal ikke begjære din nestes strøm! <av di ti ladebud>)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Car-El

Da va en Mode3-ladeboks oppe på Jekta. Den er i plan 0 Øst, ved gamle Polarsentret.

I mangel av kabel med Type2 kontakt, så har ikke jeg testet den.


Stor takk til Salto, Sønnico og Bellona, som via prosjektet eRoute 71 North har gitt 2 Mode3 bokser til Jekta. Og takk til Jekta Storsenter som vil drifte dem.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Smiling when sailing

 :D Bare dumt at det fortsatt er bare to kontakter, da det ser ut som du har klart å doble parkeringskapasitet ved plasser på taket (kanskje til neste generasjon TMS). Det tok faktisk et øyeblikk før jeg forstå hva som var galt med bildet og at den var snudd på hodet.
Blå Tesla M3
Sølv eNV200
Blå Leaf

Tromsø

Why are there so many Tesla-drivers?
Because the Autopilot doesn't work.

Car-El

Ser at eRoute 71 North sin boks nummer 2 blir satt opp i plan0 vest på Jekta Storsenter. Der har dem fjernet dobbelt-stikker og satt opp en vanlig stikk. Slik som i plan0 øst.  mode3-boksen er satt opp men ikke koblet til strøm. Blir vel klar til uken.  :)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Car-El

Da er det blitt bekreftet at 22kW eRoute 71 boksen i Målselv Fjellandsby er oppe og virker.

Kjempe tøft!
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Nordtroms

Sitat fra: Car-El på fredag 11. juli 2014, klokken 00:44
Da er det blitt bekreftet at 22kW eRoute 71 boksen i Målselv Fjellandsby er oppe og virker.

Kjempe tøft!

Ja den er oppe og kjører, jeg ladet der på tur fra Harstad. Men ikke kom dit med kritisk tomt batteri. Jeg brukte 1,2 kWh på de 4,2 kilometrene fra krysset til kafeen. For øvrig en tulling som hadde blokkert begge laderne med en hjullaster på tvers og tatt ferie. Godt jeg hadde 7,5 m type 2 kabel
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

stiberger

Ser at det trolig kommer hurtiglader på Statoil ved brua i Tromsø (chademo, ccs og ac). Den viste jeg ikke om...

http://www.tu.no/samferdsel/2014/08/21/her-kommer-40-nye-hurtigladere-for-elbil

Den på Nordkjosbotn har jeg hørt rykter om tidligere.

Ser og av postjournalen til Narvik kommune at Tesla planlegge hurtiglader i Bjerkvik. Noen som vet noe om fremgang på denne?

https://www.narvik.kommune.no/innsyn.aspx?response=journalpost_detaljer&journalpostid=2014006081&scripturi=/innsyn.aspx&skin=infolink&Mid1=1545&;
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

Car-El

Terminalgata e i Breivika, ikkje ve brua. Og der e det bedre plass.

Og prata litt med en av pådriverene til en Transnovastandarlader inne på Vollan. Syndes han snakka om at søknaden til Transnova ble sendt fordring inn. Men no ser æ at den e på lista.

Trudde at det va Tesla sjøl som ordnet med SuperLaderene. Men ingenting e som gratis arbeidskraft.  :D
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

stiberger

SitatTerminalgata e i Breivika, ikkje ve brua.
Du har helt rett. Beklager den. Parkerer ofte ved brua, ettersom det er omtrent eneste offentlige sentrumsnære parkeringsplass uten tidsbegrensning. Ble ganske glad når jeg leste nyheten, og nå ødela du alt :P
SitatTrudde at det va Tesla sjøl som ordnet med SuperLaderene. Men ingenting e som gratis arbeidskraft.
Journalposten gjelder vel innkommende forespørsel for alternativer til lokalisering, med et hint om at litt støtte hadde vært fint...

Rart at det ikke er registrert svar på forespørselen. Det skulle vel vært journalført det óg. Journalposten er opprettet i mars, og det begynner jo å bli en stund siden...
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

Car-El

Uff da! Det va da ikke meninga å ødelegge for dæ.  :-[ Men det e da ikke æ som styrer dette. Det e da dumme dumme Statoil.  :P

At du er interessert i Tesla sine SC? Herren ruller da virkelig rundt i en Nissan. I hendehold til det som står i bunnen av svarene dine. Men du har rett i at det er dårlig fra Narvik Kommune og ikke svare. Det kan da hende at dem har svart og vi ikke finne det. (Jeg har ikke lekter så langt bak i tid.)

Nå må det da begynne å se på om det kan bli interessant med noen Transnovastandarlader ved Olsborg, Setermoen og Skiboten. Slik at Nissaner, KIA og resten av bøtteballeten kan komme seg ut av stueveggene.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

stiberger

SitatAt du er interessert i Tesla sine SC? Herren ruller da virkelig rundt i en Nissan.
Hehe. Alle som ikke har en Tesla, går vel rundt å drømmer om å skaffe seg en. Gjør de ikke?
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA