Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har Model S skjermbeskyttelse?

Startet av TRM, torsdag 01. mai 2014, klokken 12:37

« forrige - neste »

TRM

Leste en tråd på forumet til www.teslamotors.com at skjermen har to lag skjermbeskyttere fram til utlevering, men at disse lagene blir fjernet før utlevering. Ene skribenten mente at det ene laget var ment som en permanent beskyttelse, men at denne ble feilaktig fjernet ved klargjøring.

Noen som har erfaring med dette?

Og skulle teorien om default beskyttelse være feil - noen som har erfaringer med 3.parts skjermbeskyttere?

TRM
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

dotten

jeg bestilte ekstra skjermbeskyttelse, fordi jeg vet jeg kommer til å dra de fettete idiot finga mine på skjermen. da er det greit å kunne bytte :)
S85

P85D fra mars 2015

P85_Norway

Sitat fra: TRM på torsdag 01. mai 2014, klokken 12:37
Leste en tråd på forumet til www.teslamotors.com at skjermen har to lag skjermbeskyttere fram til utlevering, men at disse lagene blir fjernet før utlevering. Ene skribenten mente at det ene laget var ment som en permanent beskyttelse, men at denne ble feilaktig fjernet ved klargjøring.

Noen som har erfaring med dette?

Og skulle teorien om default beskyttelse være feil - noen som har erfaringer med 3.parts skjermbeskyttere?

TRM

Jeg har kjøpt skjermbeskyttelse fra Abstractocean, og er veldig fornøyd:
http://www.abstractocean.com/store/
Tesla M3 Performance

OW

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en sånn jeg også, men lurer litt på hvilken versjon jeg bør gå for. Kjøpte du HD clear eller Matte versjon? Erfaring med noen skjermbeskyttere på iphone / iPad er at noen er glatte og fungerer supert, mens andre gjør at fingrene henger litt. Er det en overflate på de som gjør at fingrene ikke "henger" hvis man pincher for å zoome f.eks.?
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

bb

Sitat fra: P85_Norway på torsdag 01. mai 2014, klokken 22:10
Jeg har kjøpt skjermbeskyttelse fra Abstractocean, og er veldig fornøyd:
http://www.abstractocean.com/store/
100 kr for en plastbit var forferdelig dyrt. Jeg har kjøpt 10 stk film til min Samsung S2 for 12 kr på eBay. Etter hvert vil nok prisen på film til Model S også falle til ca. det samme.

Sitat fra: OW på fredag 02. mai 2014, klokken 07:56
Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en sånn jeg også, men lurer litt på hvilken versjon jeg bør gå for. Kjøpte du HD clear eller Matte versjon?
Hvis det finnes en matt versjon så ville jeg ha gått for det. Glossy skjermer er noe herk i solskinn uansett om det er på mobiltelefon, nettbrett, TV eller i en bil.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

P85_Norway

Sitat fra: OW på fredag 02. mai 2014, klokken 07:56
Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en sånn jeg også, men lurer litt på hvilken versjon jeg bør gå for. Kjøpte du HD clear eller Matte versjon? Erfaring med noen skjermbeskyttere på iphone / iPad er at noen er glatte og fungerer supert, mens andre gjør at fingrene henger litt. Er det en overflate på de som gjør at fingrene ikke "henger" hvis man pincher for å zoome f.eks.?
Jeg kjøpte matt, pga reflekser. Den er ikke like glatt som uten, men fingrene henger ikke.
Tesla M3 Performance

eDooku

Jeg har nå bestilt en av hver, så får vi se hva som er best.

Angående priser: Innkjøpspris til butikk for ett par 1000-kroners sko er ca 50 kr. Føler meg mer snytt etter å ha kjøpt nye sko enn når jeg nå 'sponser' entusiaster til å lage tilbehør tilpasset bilen.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Gressvikingen

Er det egentlig nødvendig med denne filmen? En går jo ikke med denne skjermen i lomma sammen med nøklene.
Jeg hadde en slik film på mobilen, men valgte etter en stund å ta den av for klarere bilde. Har etter flere års bruk uten, fortsatt ingen problemer med slitasje på den skjermen, selv om det hender at den ligger sammen med nøklene.
P85D"+"

eDooku

Jeg går ikke med iPaden i lomma, heller, men selv etter kort tids bruk er skjermen dens (som kona sier) klissete og ekkel av fingrene mine. Tror nok det går litt på at noen har mer klamme/svette fingertupper enn andre eller noe annet kjemisk. Uansett, min TMS skal få skjermbeskytter.


...Nå mangler bare skjermen, dvs. bilen...  ;)
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

turfsurf

Sitat fra: Gressvikingen på søndag 04. mai 2014, klokken 17:01
Er det egentlig nødvendig med denne filmen?

Jeg skjønner ihvertfall ikke dette behovet. Har etter 15kkm thatt behov for å tørke av skjermen en gang, og det er fort gjort med en egnet klut...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Gressvikingen

En klisset beskyttelse er jo ikke bedre enn en klisset skjerm. Skjermen er antakelig enklere å rengjøre.
En annen mulighet er å benytte en hanske som er beregnet for touch skjerm. Da slipper man skinnet fra de fete fingrene.
P85D"+"

eDooku

Teorien er vel at beskyttelsen ikke tar til seg skitten så fort som glasset i seg selv gjør, men vi får se hva som faktisk skjer. Det er fullt mulig at det vil være bedre å bruke en eller annen glass-polish i stedet.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

jahnarne

Jeg har selv lagt beskyttelsesfilm på glasset, men det er for å forhåpentligvis unngå riper den dagen jeg eller andre er uforsiktig når man plasserer seg selv eller ting med skarpe kanter i bilen. Merker forøvrig ikke noe forskjell på den og den vanlige skjermoverflaten i det daglige. Har glossversjonen som kan kjøpes på Amazon.


mj

Da jeg i dag tørket fingermerkene på skjermen la jeg merke til flere riper på skjermen  :'( Den lengste ca 5 cm lang loddrett. Jeg har utelukkende brukt medfølgende klut og oppbevarer den i hanskerom met og rister den litt hver gang før og etter bruk. Det er kun jeg som har brukt den forsiktig kanskje 4-5 gange tidligere uten å ha lagt merke til dette. Mener da at enten har dette skjedd før overtakelse eller så tåler skjermen utrolig lite. Kan ikke skjønne hvordan jeg har kunne laget dette så forsiktig og oppmerksom jeg har vært. Vurderte å kjøpe film for noen dager siden men slo det fra meg. Nå skal det bestilles umiddelbart.
Er det noen andre som har opplevd liknende ?
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA