Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading på Gardermoen

Startet av vonar, tirsdag 29. april 2014, klokken 16:20

« forrige - neste »

vonar

For de som parkerer på Gardermoen (gjelder ihvertfall på P2, muligens de andre):

Husk å plugg i, disse plassene er kun for lading. Så en heldig utvalgt der i dag med gul lapp på frontruta, som ikke hadde plugget i.

Dette til informasjon :-)
Oslo

jkirkebo

Sitat fra: vonar på tirsdag 29. april 2014, klokken 16:20
For de som parkerer på Gardermoen (gjelder ihvertfall på P2, muligens de andre):

Husk å plugg i, disse plassene er kun for lading. Så en heldig utvalgt der i dag med gul lapp på frontruta, som ikke hadde plugget i.

Dette til informasjon :-)

Eller ennå bedre; parker et annet sted om du alikevel ikke trenger lading...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

vonar

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 29. april 2014, klokken 18:30
Sitat fra: vonar på tirsdag 29. april 2014, klokken 16:20
For de som parkerer på Gardermoen (gjelder ihvertfall på P2, muligens de andre):

Husk å plugg i, disse plassene er kun for lading. Så en heldig utvalgt der i dag med gul lapp på frontruta, som ikke hadde plugget i.

Dette til informasjon :-)

Eller ennå bedre; parker et annet sted om du alikevel ikke trenger lading...

Enig.
Oslo

Øyvind.h

Sitat fra: vonar på tirsdag 29. april 2014, klokken 16:20
For de som parkerer på Gardermoen (gjelder ihvertfall på P2, muligens de andre):

Husk å plugg i, disse plassene er kun for lading. Så en heldig utvalgt der i dag med gul lapp på frontruta, som ikke hadde plugget i.

Dette til informasjon :-)
Plassene er tydelig merket ladeplass. De som bruker dette som rene parkeringsplasser fortjener boten :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

bruisepristine

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 29. april 2014, klokken 18:30
parker et annet sted om du alikevel ikke trenger lading...

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 29. april 2014, klokken 18:56
De som bruker dette som rene parkeringsplasser fortjener boten :)

Som om jeg skulle sagt det selv.
i-MiEV 2013
MG4 2023

devotio

Det er tydelig at det blir solgt mer og mer elbil, plassene er populære. Burde være en selvfølge at man ikke parkerer på disse plassene med mindre man trenger å lade.

Håper det kommer flere plasser snart, det burde være flere plasser tilgjengelig på P2.
Audi e-tron 50 ('20)- levert feb '20
x Tesla Model S 60 ('14) - overtatt jan '18 (solgt)
x Nissan Leaf ('13) - levert nov '13 (solgt)

el-snorre

Elbilforeningen har i lengre tid hatt kontakt med Oslo Lufthavn Gardermoen og Europark. De meddeler nå at det i P10 på feltene L og K er i ferd med å komme 74 nye ladeplasser. 37av disse er klare til bruk. I tillegg kommer det 20 nye plasser i P11, opp fra dagens 30 til 50. NB: P11 er i stor grad der hvor ansatte henvises til å parkere.

Over 160 plasser til rådighet i løpet av kort tid altså. Da er P2 holdt utenfor. Så får vi se hvor lengde det varer.

Gi gjerne beskjed her, eller til meg, om flere vil ha ladeplass på eks. P2
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

arnkl

Sitat fra: el-snorre på tirsdag 20. mai 2014, klokken 15:52
Elbilforeningen har i lengre tid hatt kontakt med Oslo Lufthavn Gardermoen og Europark. De meddeler nå at det i P10 på feltene L og K er i ferd med å komme 74 nye ladeplasser. 37av disse er klare til bruk. I tillegg kommer det 20 nye plasser i P11, opp fra dagens 30 til 50. NB: P11 er i stor grad der hvor ansatte henvises til å parkere.

Over 160 plasser til rådighet i løpet av kort tid altså. Da er P2 holdt utenfor. Så får vi se hvor lengde det varer.

Gi gjerne beskjed her, eller til meg, om flere vil ha ladeplass på eks. P2

Det blir veldig bra på Gardermoen :)

Men har elbilforeningen kontakt med Avinor om dei andre flyplassane? På Flesland er det heilt tragisk. Det er vel 8 plassar i parkeringshuset (dyraste alternativ), ellers er det snakk om eit par ladeplassar på nokre få av parkeringsfelta. Det enaste ein kan vere rimeleg sikker på er at ladeplassane er opptenke når ein skal parkere.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Tønsberg

Sitat fra: arnkl på tirsdag 20. mai 2014, klokken 23:54
Sitat fra: el-snorre på tirsdag 20. mai 2014, klokken 15:52
Elbilforeningen har i lengre tid hatt kontakt med Oslo Lufthavn Gardermoen og Europark. De meddeler nå at det i P10 på feltene L og K er i ferd med å komme 74 nye ladeplasser. 37av disse er klare til bruk. I tillegg kommer det 20 nye plasser i P11, opp fra dagens 30 til 50. NB: P11 er i stor grad der hvor ansatte henvises til å parkere.

Over 160 plasser til rådighet i løpet av kort tid altså. Da er P2 holdt utenfor. Så får vi se hvor lengde det varer.

Gi gjerne beskjed her, eller til meg, om flere vil ha ladeplass på eks. P2

Det blir veldig bra på Gardermoen :)

Men har elbilforeningen kontakt med Avinor om dei andre flyplassane? På Flesland er det heilt tragisk. Det er vel 8 plassar i parkeringshuset (dyraste alternativ), ellers er det snakk om eit par ladeplassar på nokre få av parkeringsfelta. Det enaste ein kan vere rimeleg sikker på er at ladeplassane er opptenke når ein skal parkere.
Og hvordan er lade/parkering situasjonen på Torp lufthavn (Sandefjord)?
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

TS

Sitat fra: Tønsberg på onsdag 21. mai 2014, klokken 00:11
Sitat fra: arnkl på tirsdag 20. mai 2014, klokken 23:54
Sitat fra: el-snorre på tirsdag 20. mai 2014, klokken 15:52
Elbilforeningen har i lengre tid hatt kontakt med Oslo Lufthavn Gardermoen og Europark. De meddeler nå at det i P10 på feltene L og K er i ferd med å komme 74 nye ladeplasser. 37av disse er klare til bruk. I tillegg kommer det 20 nye plasser i P11, opp fra dagens 30 til 50. NB: P11 er i stor grad der hvor ansatte henvises til å parkere.

Over 160 plasser til rådighet i løpet av kort tid altså. Da er P2 holdt utenfor. Så får vi se hvor lengde det varer.

Gi gjerne beskjed her, eller til meg, om flere vil ha ladeplass på eks. P2

Det blir veldig bra på Gardermoen :)

Men har elbilforeningen kontakt med Avinor om dei andre flyplassane? På Flesland er det heilt tragisk. Det er vel 8 plassar i parkeringshuset (dyraste alternativ), ellers er det snakk om eit par ladeplassar på nokre få av parkeringsfelta. Det enaste ein kan vere rimeleg sikker på er at ladeplassane er opptenke når ein skal parkere.
Og hvordan er lade/parkering situasjonen på Torp lufthavn (Sandefjord)?

Ifølge sidene: Gratis parkering for el-biler på Torp
Du kan lade el-bil gratis på Torp. Det er opprettet 4 "ladestasjoner" for el-biler. Si ifra til EuroPark ved ankomst.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

svingen

Sitat fra: el-snorre på tirsdag 20. mai 2014, klokken 15:52
Elbilforeningen har i lengre tid hatt kontakt med Oslo Lufthavn Gardermoen og Europark. De meddeler nå at det i P10 på feltene L og K er i ferd med å komme 74 nye ladeplasser. 37av disse er klare til bruk. I tillegg kommer det 20 nye plasser i P11, opp fra dagens 30 til 50. NB: P11 er i stor grad der hvor ansatte henvises til å parkere.

Over 160 plasser til rådighet i løpet av kort tid altså. Da er P2 holdt utenfor. Så får vi se hvor lengde det varer.

Gi gjerne beskjed her, eller til meg, om flere vil ha ladeplass på eks. P2


Det her er jo veldig bra!
bra jobbet! :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Philip Marlowe

Virkelig bra, spesielt hvis det blir type 2. Holder egentlig med 3,7 kwh, man er jo borte noen timer når man er ute og flyr.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Longice

Hvordan type plugg er det på Gerdermoen? Får vi plass med vår egen UMC uten noe form for mellomledd? Eller er det type2?

Knotten

#13
For noen dager siden kjørte jeg en besøkende til Flesland, det var tåke, usikkert når eller om flyet gikk og jeg hadde behov for lading.
Mellom hotellet og terminalen er det 4 ladeplasser. Der stod det 4 elbiler hvorav kun 1 var tilkoblet for lading. Forbannet irriterende at vi har slike id..... blandt oss!!  >:( >:(
Jeg må innrømme at jeg parkerte utenfor oppmerket felt for å få koblet meg til et av de ledige ladepunktene..
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

fredag

Sitat fra: Philip Marlowe på onsdag 21. mai 2014, klokken 20:00
Virkelig bra, spesielt hvis det blir type 2. Holder egentlig med 3,7 kwh, man er jo borte noen timer når man er ute og flyr.

Noen type2-ladekontakter kan settes opp til å snakke sammen, og automatisk fordele tilgjengelig effekt mellom kontaktene. Dersom det er ledig effekt kan de gi 22kW, evt lavere effekt dersom det ikke er noe mer ledig.

Flyplasser burde være kroneksempelet på et sted der en slik løsning hadde vært nyttig.

Som et minimum bør de tilby en viss andel type2, helst med trefas. Nå er det jo mange som ikke tør sette fra seg Tesla Model S til lading over lang tid med schuko.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA