Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Klimaanlegg på varme dager

Startet av Håkon T, mandag 28. april 2014, klokken 20:29

« forrige - neste »

Klykken

Augustfiksen er kommet, så da kan AC-problemene være en saga blott. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

AndesiteSilver_i3

Flott.

Finnes det nå da en liste over hva denne fixen inneholder av forbedringer?
- - - - - - - - -

Klykken

Har sendt forespørsel til forhandler, så får forhåpentligvis svar i morgen. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

leifm

Har nå fått avtalt time for oppdatering neste uke. Har noen fått denne innstallert og evt hvilke endringer finnes her?
-i3 i mai

SE

jo-hooo  så flott!  ;D ;D. Jeg har time for i3 i morgen. Krysser fingre for at det skal bli bra.

EinarV

Sitat fra: leifm på onsdag 06. august 2014, klokken 13:01
Har nå fått avtalt time for oppdatering neste uke. Har noen fått denne innstallert og evt hvilke endringer finnes her?

Fikk den installert i går, men kan ikke si jeg har merket noen endringer. AC funker i alle fall foreløpig :)
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

ali_ben

Sitat fra: EinarV på onsdag 06. august 2014, klokken 14:36
Sitat fra: leifm på onsdag 06. august 2014, klokken 13:01
Har nå fått avtalt time for oppdatering neste uke. Har noen fått denne innstallert og evt hvilke endringer finnes her?

Fikk den installert i går, men kan ikke si jeg har merket noen endringer. AC funker i alle fall foreløpig :)

Jeg fikk installert i går (onsdag). AC virker igjen - og det var jo hensikten for min del. Ellers har jeg sett noen mindre kosmetiske endringer i noen skjermbilder i 609-skjermen (så den ble nok også oppgradert). Jeg har også sett at GuessOmeteret gir helt andre tall nå etter oppgraderingen, men det kan jo like gjerne være at alt er nullstilt. Men jeg så i dag for aller første gang i min i3 historie 176 km så det er jo moro :-)
BMW i3 levert 2. mai 2014

Klykken

#187
Hvor lang tid tok det å installere oppdateringen?
Har fått time neste onsdag på min, og de ville ha den så tidlig som mulig da dette var helt nytt for dem og de var usikre på eksakt tidsbruk. Servicemannen antok et minimum på 3 timer, da det var det de brukte på nyere BMWer med fossildrift.

Hva oppdateringen inneholdt kunne han ikke si nøyaktig da det gjaldt for fler biler enn bare i3. Men AC-problemene skulle være ute av verden i alle fall. Var visstnok arbeidsomt å luke ut alt som gjaldt kun i3.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

smfuru

Min AC har også konket, i går i 26 grader ble det hett inne i bilen...
Verkstedet jeg snakket med tidligere i dag, torsdag, (Bilia Skøyen btw) sier at dette er en kjent feil de jobber med å fikse, men ikke er helt fikset ennå. Så jeg får time en gang til neste uke for å få fikset software da. Litt irriterende med disse softwarefeilene altså...

pberg

Nå fikk jeg akkurat beskjed om at SW-oppgraderingen ikke var helt 100% allikevel, og at BMW jobbet med en oppgradering av oppgraderingen...
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Klykken

haha, hjelpes.. :p
Hva var det som ikke stemte?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

pberg

Aner ikke. Jeg fikk bare en melding fra Bavaria om at det var noe som manglet, og BMW jobbet med saken.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

ali_ben

Sitat fra: pberg på torsdag 07. august 2014, klokken 13:22
Aner ikke. Jeg fikk bare en melding fra Bavaria om at det var noe som manglet, og BMW jobbet med saken.

De sa ikke noe til meg om at det var noe som manglet i SW-update. Men så lenge AC funker så er jeg happy. Hvis den slutter å virke får jeg vel ta en tur igjen. Aner heller ikke hvor lang tid det tok å oppgradere da de hadde bilen fra 07-16. Men som servicemannen sa: "det er mye som skal programmeres"  :D
BMW i3 levert 2. mai 2014

SE

Fikk oppdateringen idag. Alt vel. Ser ikke store endringer ut over at AC fungerer igjen. Akkurat det var jo målet og det blir bra på ettermiddagene...

Hadde time 830 og fikk sms at den var ferdig ellve_ish. (Slettet meldingen)

pberg

Og da fikk jeg ny beskjed fra Bavaria om at jeg kunne få oppgradert softwaren....
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA