Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Webasto.

Startet av froland, torsdag 20. november 2008, klokken 19:03

« forrige - neste »

froland

Hei på dere! Vet dere om det kan brukes Diesel på den orginale webastoen i Thinken?.Eller er det bare lampeolje som er tingen? Vennligst hilsen Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

Ken

Et innlegg på hovedforum idag sier at diesel er helt OK.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

PLUTO

Webasto i Renault og PSA kjøres også meget fint på 50% bensin og 50% diesel.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

froland

#3
Hei igjen! Jeg brukte diesel på den gamle Webastoen, men trodde at den måtte justeres for de forskjellige drivstoff. Men det er mulig jeg surrer. Vennligst hilsen Froland. PS Bestilte ny vannpumpe til den nye Thinken. Gidder ikke å gamble på den :-\
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

PLUTO

Sitat fra: froland på torsdag 20. november 2008, klokken 21:56
Bestilte ny vannpumpe til den nye Thinken. Gidder ikke å gamle på den :-\
høres lurt ut ;)
når du får den nye så må du skifte over kontakten siden den nye kommer uten den. Til det må du noe meget smalt til å trykke inn de to hakene på hver pol, men det finner du sikkert ut av.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Ken

Ja, jeg brukte to små juvellers skrutrekkere ned ved siden av de polene. hakkene blir låst ut og polene fjenet fra plast støpselen. Montering av ny ved å føre inn de nye til de låser seg

Vil pumpen leveres til Bay Auto? Jeg kan hente og sende sammen med diagnose apparatet hvis du fortsatt trenger den. Vil gjerne drøye til etter årsmøtet på torsdag så at vi kan lese ut data fra medlem sine biler.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

froland

Jeg har montert den allerede. Hentet den på Ford Arendal. Men ellers takk. froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

Thor Atle

Jeg har begynt og prøve og kjøre på bioetanol E85 på min psa.
Har ingen ting negatvt og si om de.  ;D

Tidliger har jeg prøvd med disel i bensinen, men den luktet veldig når den skulle brenne opp restene. skulle den vert justert ???
Peugeot 106 electric,, 1997

Thor Atle

har måtte moderere blaninga på E85 litt da jeg følet det tok litt lang tid og få opp tempaturen. bruker nå 5liter 95 på 20liter E85
Peugeot 106 electric,, 1997

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA