Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ustabil 3G signal og dekning i det siste?

Startet av satheesh.net, fredag 25. april 2014, klokken 10:46

« forrige - neste »

Tesla-man

Sitat fra: OleT på fredag 25. april 2014, klokken 21:35
Kanskje det er tid for en reboot?

Selvfolgelig.  Reboot gjorde susen -Alt OK igjen  :)
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

hma

Dere som opplever en sikker negativ endring i 3G-kvalitet, kan dere skrive lokasjon for problemet og dato/tid når det ble dårlig?
Evt send meg PM.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

nikola

Dere som har disse problemene, melder dere ifra til Tesla? Jeg har mast på dem flere ganger.

Jeg har hittil hatt problemer overalt hvor jeg har vært: Oslo, Akershus og Buskerud. Bilen fikk jeg for 4 uker siden.
Bestilt P85 19" med alt uten barneseter

Tesla-man

Jeg farter mellom Oslo og Telemark -men alt ordna seg som sag med en reboot. Appen også 

Burde selvfølgelig tenkt på det sjøl ::)
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

FrodeW

Jeg har opplevd eksakt samme feil som trådstarter melder!

Ringte og meldte dette som en feil hos Tesla, var innom service i Drammen dagen etterpå hvor de gjorde litt feilsøk, de prøvde å bytte antenner som visstnok sitter i speilene, uten at dette hjalp. De opprettet derfor en sak mot USA om dette, det er to dager siden. Tror det er viktig at ALLE som opplever dette melder det som et problem til Tesla service slik at dette blir prioritert!


Jeg har gjort litt tester og ser både høy latency og ca 100kilobit båndbredde, og opplever samme som andre her (sliter med Tesla Appen, ingen av lydtjenestene som benytter internet fungerer og satelittkart er ubrukelige)

mortyeriksen

Samme problem her. Begynte mandag eller tirsdag.
Tesla Model S (#2923), Levert 20. nov, S85, rød med sort skinn, 19", pano, ekstra seter, tech, parksensor, luft, lys, lyd, pakkehylle

NilsRo

Jeg har også hatt noen tilfeller av dette den siste uken. Har tatt en reboot i forbindelse med dette.
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

mortyeriksen

#22
Reboot hjelper ikke for meg. Har prøvd flere ganger. Virker som abonnementet er strupet. Kanskje man kommer over en grense i abonnementet etter å ha kjørt rdio på beste kvalitet. Tror Telenor har 60gb på største pakken.
Tesla Model S (#2923), Levert 20. nov, S85, rød med sort skinn, 19", pano, ekstra seter, tech, parksensor, luft, lys, lyd, pakkehylle

Snorreholberg

Samme problemet for meg også. Problemet med internettradioen startet vell ca. for en uke siden - og etter dette så har ikke internettradioen fungert. Det er litt snålt - for det virker som den først finner stasjonen jeg søker etter (spiller fra kanalen i 1/2 sekund) - og så blir det stille.

Jeg holder til på Østlandet - Oslo.

dundun

Det kan hende dette har noe med nettet å gjøre også - Verisure har meldt fra om store problemer med sitt GSM-nett, og tipper de bruker Telenor sitt proff-datanett de også.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Øggen

Sitat fra: kvasbo på søndag 27. april 2014, klokken 11:31
Det kan hende dette har noe med nettet å gjøre også - Verisure har meldt fra om store problemer med sitt GSM-nett, og tipper de bruker Telenor sitt proff-datanett de også.

Meg fortalt av innstallatør bruker de NetCom.
MEN, jeg har de siste ukene stor trøbbel med Telenor sitt 3G på mobil (jada jeg er utdatert) Merkbart mye tregere, og som tidligere nevnt har jeg også følelsen av at linjene blir "strupet"

satheesh.net

Fikk nettopp telefon fra Tesla. Jeg meldte feilen i natt (!!) og satte inn linken til denne tråden også. Gjengitte stort sett det samme jeg startet tråden med og supplerte med at jeg følte det hele virket "strupet". Jeg kan nemlig ikke ha karttjenesten og musikk samtidig, helt håpløst hvis trafikktjenesten også er aktiv.

Vi får se hva de kommer frem til. Anbefaler at flere også melder ifra. Det er forresten Telenor Connexion som brukes i TMS'en.

bosse

Jeg har også hatt problemer de siste dagene, utover den vanlige hakkingen mister jeg nå forbindelsen fullstendig. Reboot hjelper ikke, men forbindelsen kommer gjerne tilbake etter en stund.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

KjellO


Sitat fra: mortyeriksen på lørdag 26. april 2014, klokken 22:45
Tror Telenor har 60gb på største pakken.

Meg bekjent kan ikke Telenor tilby noen mobildatapakke over 35GB. Jeg har den på 35 GB privat (på 4G), og har bedt om større, men har fått beskjed om at da må jeg kjøpe et nytt abbonnement (SIM kort) i tillegg for å få utvidet kapasitet. Når jeg nådde grensen på 35 GB gikk det sinnssykt tregt.

Duzzy

Samme problem som flere andre her.
Hakking på internettradio, rdio og treg kartoppdatering. Vet ikke eksakt når det begynte, men omtrent en uke siden.
Kjører mest på øvre romerike.
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA