Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ustabil 3G signal og dekning i det siste?

Startet av satheesh.net, fredag 25. april 2014, klokken 10:46

« forrige - neste »

satheesh.net

Er det flere enn meg som synes 3G signalene og dekningen har vært unormalt dårlig i det siste? ??? De siste dagene har hverken rdio, TuneIn eller karttjenesten vært særlig optimal... :-\

sirtom

Ja, slik har det vært i min bil de siste dagene og..
Både Rdio og TuneIn er tildels ubrukelige samt at kartet oppdaterer seg tregere enn normalt. Vet ikke om det har noen sammenheng, men hvis jeg ikke har kartet oppe på store skjermen så fungerer Rdio i kanskje et par låter før det stopper opp. Med kartet oppe er det musikk i et par sekunder før bråstopp.

Blitt satt begrensninger på Teslaabonnementene kanskje..?

Sjøhyene

Ingen problemer her. Syns Rdio hakket en del rett etter oppdateringen for noen uker siden. Men siste uken har alt fungert tipp topp for meg.
Bilen har alltid bedre dekning en telefonen min og har jeg erfart.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

eDooku

@Sjøhyene: Bilen har litt bedre antenner enn det telefonen har, så det er nok riktig at den har bedre dekning.


@satheesh.net: Ikke moro med dårlig dekning, men det kan også skyldes at 3G-modemet har blitt litt "uvel" av en eller annen forstyrrelse. Har opplevd med iPhone at den ikke klarer å få ordentlig Internett-kobling (eller dekning generelt) etter å ha tatt toget nordover fra Gardermoen, og at det bare fortsetter inntil jeg omstarter telefonen. Har hatt det problemet mange ganger, og det er neppe bare fordi jeg har iPhone. Har du prøvd å omstarte systemene i bilen?
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Tesla-man

Ja - har registrert at kartet ikke oppdaterer seg like raskt som før.  Siste to-tre dagene.  >:(
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

eDooku

#5
Er det forøvrig noen som vet hvilken leverandør Tesla bruker til 3G i Norge? Eller bruker de flere (roaming)?

Kom til å tenke på at slike problemer også kan komme når man bytter underleverandør. F.eks. hvis Tesla skulle bytte fra Telenor- til NetCom-dekning ville det skjedd gradvis, bil for bil, og da kunne hver enkelt bil få annen dekning gradvis. Eller så bruker de en avtale med begrensninger på antall MB overført som struper hastigheten nå på slutten av måneden...
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

satheesh.net

En liten oppdatering: Hvis jeg slår av trafikkinformasjonen, så ser det ut til å fungere mer stabilt. Jeg vet Google nettopp har sluppet ny karttjeneste, altså en oppdatert versjon. Kanskje denne bruker mer båndbredde enn normalt? Detaljene på kartet ser også utvilsomt bedre ut! ??? Jeg spekulerer selvsagt.

Info: http://www.dinside.no/928394/se-oslo-i-3d-med-google-maps

eadie

Tesla kjøper vel 3g av Telenor Connexion, mener jeg
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Tesla-man

Testa litt mer i ettermiddag. 
Kartet er egentlig helt håpløst nå i min bil.  Får kun inn grå-skjerm untatt ved veeeldig høy skalering- type hele sør-norge....  Samme både på "map" og "satelite".  Spiller ingen rolle om trafikkinfo er på eller ikke.

Når jeg kommer hjem og bilen kobler seg mot eget nettverk er alt OK. 

En annen ting som har skjedd siste tre-fire dager er at det er helt umulig å få kontakt med bilen på app'en.  Står bare og spinner og maser om at den må vekke bilen - men bilen er jo våken den - jeg kjører jo....

Er det bare hos meg eller er det fler som opplever lignende??


Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Quintilian

Samme opplevelse her egentlig...

3G-"båndbredden" virker veldig strupet og kartet bruker uhorvelig lang tid på å laste inn, om det i det hele tatt fungerer da.... Har også opplevd problemer med å koble opp mot bilen fra Appen, selv om bilen er "online" (den kjører midt i byen).... I formiddag begynte dog appen å fungere greit igjen og de to gangene jeg har testet i ettermiddag har det også gått greit....

Det at kartet ikke fungerer bra er dog JÆVLA frustrerende.... *Grrr*


Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

OleT

Jeg har et par korte soner uten dekning på min daglige pendlertur, og der vet jeg at alt henger.  Jeg bruker stort sett internettradio, så slipper jeg at den faller ut i de 5 tunnellene jeg kjører gjennom hver dag!

Bortsett fra blindsonene er det få "glipp", langt fra det som beskrives i tråden her. Kanskje det er tid for en reboot?
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Gusse

Jeg som bor litt ute i distriktet, opplever at bilen melder om 3G dekning på steder det normalt ikke er dekning. Er med på tidligere statement om at bilen har større mulighet til å fange opp, men finner ut at steder der det normalt ikke er 3G(via mobil ol. er ofte E signal på disse stedene) så funker ting dårlig, selv om det er dugelig med 3G signal på indikatoren i bilen.
Bare en observasjon som leder meg til å tro at enten viser indikatoren nettverk av type E og kjenner igjen dette som 3G signal, eller så er noe litt off her ;)

hhartes

Jeg var helt uten nett her i Sevilla for to dager siden. Kjørte fra sentrum og ut av byen i 30 min, uten å ha signal i det hele tatt. Veldig frustrerende - spesielt siden jeg ikke hadde en nøyaktig adresse å skrive inn.
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA