Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CHAdeMO-adapter for Europa

Startet av cra, fredag 25. april 2014, klokken 00:15

« forrige - neste »

Muffinman

Dere som har kjøpt adapter i det siste, er det fremdeles ventetid eller snakker vi hyllevare snart?

arvid44

Bastilte CHAdeMO adapter i påskeuken 4.april  i år,  har enda ikke fått det.  :(.   Tesla Accessories -EU videresender  purringer til Tesla Oslo Nord, og  de kjenner  ikke til leveranser.  Begynner å bli mektig irritert på at de ikke kan informere om leverings tider, eller i det minste gi en forklaring på hvorfor dette skal ta så lang tid.   Så en Tesle S85D Taxi lade på en Fortum CHAdeMO stasjon i går, spurte ham hvor han hadde kjøpt adapteret.  Da smilte han lurt og sa det var levert med bilen i mars 2015.   Kanskje alle CHAdeMO adapterene blir levert til Yrkesbiler og Taxier !

RaBalder

Sitat fra: arvid44 på lørdag 06. juni 2015, klokken 17:50
Bastilte CHAdeMO adapter i påskeuken 4.april  i år,  har enda ikke fått det.  :(.   Tesla Accessories -EU videresender  purringer til Tesla Oslo Nord, og  de kjenner  ikke til leveranser.  Begynner å bli mektig irritert på at de ikke kan informere om leverings tider, eller i det minste gi en forklaring på hvorfor dette skal ta så lang tid.   Så en Tesle S85D Taxi lade på en Fortum CHAdeMO stasjon i går, spurte ham hvor han hadde kjøpt adapteret.  Da smilte han lurt og sa det var levert med bilen i mars 2015.   Kanskje alle CHAdeMO adapterene blir levert til Yrkesbiler og Taxier !

Synes det var tidlig å begynne å stresse med forventninger om levering når det bare har gått 2 måneder  ::)

  • At det er bestilt er ikke noe garanti om at det dukker opp fort.
  • Heller ikke at andre har fått levert.

Jeg ventet i 15 måneder fra jeg bestilte til jeg fikk levert.

Men skal innrømme at jeg var i ferd med å "blåse meg opp" når det var gått 12 måneder  :-\

Muffinman

Hm. Er jo liten vits i å bestille da. Sannsynligvis er behovet bortfalt når det blir levert. Mulig jeg ville kjøpt et på mandag hvis det lå i hylla for å sikre meg mot å bli stående onsdag :)

turfsurf

Sitat fra: Muffinman på lørdag 06. juni 2015, klokken 21:22
Hm. Er jo liten vits i å bestille da. Sannsynligvis er behovet bortfalt når det blir levert. Mulig jeg ville kjøpt et på mandag hvis det lå i hylla for å sikre meg mot å bli stående onsdag :)
Det var hyllevare i Drammen når jeg fikk levert bilen 28/05. Mye mere nyttig enn dobbeltlader.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

eldanz

Bestilte min i begynnelsen av Mai. Fikk tilbud fra Drammen ca 8. mai. Da hadde de 3 igjen på lager.
Prøvde den i går på den nye stasjonen i Moss. Den fungerte utmerket. Det var gratis denne weekenden. Men Elbilforeningens ladebrikke fungerte ikke. Brukte SMS.
Jeg har registrert den hos Fortum.
Det var bare et par andre biler der ved ca 1230-tiden. Kort vei inn fra E6.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Eip

Sitat fra: arvid44 på lørdag 06. juni 2015, klokken 17:50
Bastilte CHAdeMO adapter i påskeuken 4.april  i år,  har enda ikke fått det.  :(.   Tesla Accessories -EU videresender  purringer til Tesla Oslo Nord, og  de kjenner  ikke til leveranser.  Begynner å bli mektig irritert på at de ikke kan informere om leverings tider, eller i det minste gi en forklaring på hvorfor dette skal ta så lang tid.   Så en Tesle S85D Taxi lade på en Fortum CHAdeMO stasjon i går, spurte ham hvor han hadde kjøpt adapteret.  Da smilte han lurt og sa det var levert med bilen i mars 2015.   Kanskje alle CHAdeMO adapterene blir levert til Yrkesbiler og Taxier !

Gjorde akkurat det samme. Samme problem mot trheim.
Ringte selv Tesla i Oslo , og nå er det på tur i posten. Tok 4 dager før de sendte adapteret.
VIN: 509XX PD

Fastlane83

Hvilken hastighet fikk du på ladingen Eldanz?
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

eldanz

Sitat fra: Fastlane83 på mandag 08. juni 2015, klokken 21:58
Hvilken hastighet fikk du på ladingen Eldanz?
Prøvde den på den nye ladestasjonen i Moss. Fikk 110A ved ca 380V.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Testet adapteret på Randaberg. Ville ikke virke med den eldste ABB CHAdeMO laderen, men fungerte fint på den nyere trippelstandard laderen; Fikk 44-46kWh med 60% på bilen.

Derimot er jeg bekymret for den ABB CHAdeMO laderen; samme type er på Åsen, Bryne og Byrkjedalstunet (usikker på Klepp). Potensiell lading på steder som Byrkjedal var grunnen til at jeg gikk for CHAdeMO adapteret. Noen som har testet Byrkjedal evt andre steder med de eldste CHAdeMO laderne til Lyse?.

Aladdin Oil

ChaDemo-adapter kan lånes gratis på Shell / 7-Eleven Nes i Ådal for bruk av laderen på området mot å legge førerkort som depositum.
Ladefart med adapter er 200-260 km i timen. (120A)

Aladdin Oil

fredag

#356
På søndag testet jeg Fortum sin chademo-ladestasjon på Lasses bilsenter i Stathelle, og fikk 40kW. Dvs marginalt bedre enn Statoil på Telemarksporten. 2,50kr/minutt.

2 stk chademo-ladestasjoner på Lasses bilsenter gir mindre sjanse for kø.

Servering fra Heimat, dvs samme som Brokelandsheia.

En tur på do og en softis med ungene, så hadde jeg ladet nok til å kjøre hjem igjen. Deilig med chademo-adapter!!!
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

pagal

Sitat fra: Finnøy på fredag 12. juni 2015, klokken 17:39
Testet adapteret på Randaberg. Ville ikke virke med den eldste ABB CHAdeMO laderen, men fungerte fint på den nyere trippelstandard laderen; Fikk 44-46kWh med 60% på bilen.

Derimot er jeg bekymret for den ABB CHAdeMO laderen; samme type er på Åsen, Bryne og Byrkjedalstunet (usikker på Klepp). Potensiell lading på steder som Byrkjedal var grunnen til at jeg gikk for CHAdeMO adapteret. Noen som har testet Byrkjedal evt andre steder med de eldste CHAdeMO laderne til Lyse?.

Hadde og problemer med den eldste laderen på Randaberg, fikk ikke kontakten til å låse seg til adapteret. Har testet flere ladere av samme type som alle har fungert. Blant annet Lyses lader i Sandnes som jeg tror er samme sort. Byrkjedal har jeg ikke vært enda.
Ringte Lyse og informerte dem om problemet. Håper ny kontakt monteres snart. Kanskje flere burde klage for å få fortgang i prosessen.
Early CHAdeMO adapter Jæren

Kjelli

Tester chademo adapter på kiwi sola. 49% på batteriet men får ikke mer en ca 20kw. Type 2 på samme lader gir 22 kw. Er dette normalt?

Kjell

arvid44

Jeg har et nytt CHAdeMO adapter , fikk max 25 kW Fortum (kiwi) lader (70 Amp) ved 50% SOC. Type 2 ga  22Kw så det er ikke store forskjellen, på den laderen i hvertfall. Jeg skal prøve andre ladere  for å se om det kan være den laderen som er synderen.   !   Sto ikke noe Firmware versjon på hverken esken eller CHAdeMO adapteret .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA