Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CHAdeMO-adapter for Europa

Startet av cra, fredag 25. april 2014, klokken 00:15

« forrige - neste »

P85D

fikk 64A, 130km/t lading på Statoil Fornebu med CHAdeMO adapter
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

tkjoerlaug

Sitat fra: ArneS på onsdag 29. april 2015, klokken 22:58
Jeg spurte Tesla (Stavanger) om å få kjøpe adapteret eller sette meg på reservasjonsliste men det var ikke mulig. Fikk ingen god forklaring på det heller. Har de stoppet salg av dette?

Har akkurat fra svar fra Tesla om at ventelistene nå begynner å bli tomme, og at dette snart ble lagervare. Jeg har utlevering av bil i juli, men vedkommende mente at det trolig ikke var vits i å forhåndsbestille adapter før den tid.

adahl

Jeg fikk beskjed fra Drammen forrige uke (nesten to mnd etter at jeg mailet ds)  om at salget er stoppet inntil videre.
Fikk ingen forklaring, men jeg antok at det gjaldt kompatibilitetsproblemene som diskuteres her.

Muffinman

De prater ihvertfall ikke for mye med hverandre der i gården.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: ArneS på onsdag 29. april 2015, klokken 22:58
Jeg spurte Tesla (Stavanger) om å få kjøpe adapteret eller sette meg på reservasjonsliste men det var ikke mulig. Fikk ingen god forklaring på det heller. Har de stoppet salg av dette?

Jeg fikk også lunket svar fra Tesla Stavanger, men sendte forespørsel til Accessories-EU@teslamotors.com og fikk deretter svar etter en uke om å bekrefte bestilling og hvor jeg ønsket utlevering - foreløpig ingenting om når..

sven erik

kompatibel spørsålet er  nesten 0 i norge men de sliter i spania
men håper vi snart kan få dette jeg har mast i snart 1 år

krl

Jeg mottok adapteret ca. tre uker etter bestilling.

Foreløpig har jeg kun testet det på én ladestasjon (Grønn kontakt). Adapteret er stort og klumpete, men fungerer greit.

Ladehastigheten er OK. Jeg fikk ca. 100A kontinuerlig på 360V.

sven erik


Sandvika

Fikk ikke kjøpt da de hadde stanset salget for en periode. De ville se an erfaringene før de gikk videre. Mellom linjene forsto jeg det slik at de var redd for dårlig stemning om Teslaene drev å "ødela" masse ladestasjoner som ikke tålte å belastningen av å lade så store batterier.

RaBalder

Sitat fra: Sandvika på onsdag 06. mai 2015, klokken 14:09
Fikk ikke kjøpt da de hadde stanset salget for en periode. De ville se an erfaringene før de gikk videre. Mellom linjene forsto jeg det slik at de var redd for dårlig stemning om Teslaene drev å "ødela" masse ladestasjoner som ikke tålte å belastningen av å lade så store batterier.
Det håper jeg er en kortvarig fix.

Underlig at det er Tesla og chademo adapteren som får skylda når chademo-stasjoner kjører seg selv til døde for å levere den energien dem skal kunne levere.

Med litt fornuftig hardware i ladestasjonen så burde den kunne oppdage at ting er iferd med å smelte ned. Også gjort noe annet enn å feile.

  • Få startet noen grove vifter som kjøler ned greiene
  • Redusere ladeeffekten
  • Stoppe alt og ta en pause. Men en forklarende tekst i displayet

olav69

Sitat fra: RaBalder på onsdag 06. mai 2015, klokken 15:03
Sitat fra: Sandvika på onsdag 06. mai 2015, klokken 14:09
Fikk ikke kjøpt da de hadde stanset salget for en periode. De ville se an erfaringene før de gikk videre. Mellom linjene forsto jeg det slik at de var redd for dårlig stemning om Teslaene drev å "ødela" masse ladestasjoner som ikke tålte å belastningen av å lade så store batterier.
Det håper jeg er en kortvarig fix.

Underlig at det er Tesla og chademo adapteren som får skylda når chademo-stasjoner kjører seg selv til døde for å levere den energien dem skal kunne levere.

Med litt fornuftig hardware i ladestasjonen så burde den kunne oppdage at ting er iferd med å smelte ned. Også gjort noe annet enn å feile.

  • Få startet noen grove vifter som kjøler ned greiene
  • Redusere ladeeffekten
  • Stoppe alt og ta en pause. Men en forklarende tekst i displayet

DBT (http://www.dbtcev.fr/en/) som leverer hurtigladeren, som Nissan setter opp over hele europa, burde jo pålegges å fikse problemet med varmgang i ladestasjonene de leverer.

Greit nok at Nissan kanskje gir blanke i at Tesla ikke kan benytte ladestasjonen deres. Hva skjer når Nissan leverer en "Leaf 2" med dobbel batterikapasitet, og som derfor belaster hurtigladestasjonen med høy effekt over dobbelt så lang tid som dagens Leaf.

inverter

Henta adapter i dag. Både bilen og adapter fikk ny programvare. Ved litt over 50% på batteriet ladet jeg med 218 km/t når jeg testet på Grønn Kontakt i dag. På 22 kw har jeg ca 100 km/t.

Alt i alt fornøyd med hastigheten så langt.

Det står FW 1.4.6 på esken til adapteret. Regner med at dette er programvareversjoen på selve adapteret.

Tesladigger

Hva er prisen på adapteret her i Norge?
Tesla MY LR
Div. elbiler siden 2013

inverter


eldanz

Har kjøpt en adapter og har planer om å bruke den på det nyåpnede "Ladetorget" i Moss; Kirkegata 10.
Det blir spennende å oppleve resultatet; på Next Charge, Charge & Drive, står det at Chademo kan lade med 110 A.
Videre at Type 2 400V lader med 32 A, Type 2 230 V lader med 32 A.
Det er i alt 16 plasser å lade på, fordelt på fire forskjellige ladetyper.
Siden stajonen ble åpnet i går av ordføreren og Fortum har levert den så har de sagt at det er gratis å lade i denne weekenden.

APP'er:
På Ladestajoner står adressen oppgitt til Kirkegata 19.
På Ladestajon finner jeg den ikke. Heller ikke på LadeNå. Det kommer vel opp etterhvert.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA