Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av omart, tirsdag 22. april 2014, klokken 21:14

« forrige - neste »

Muffinman

Irritasjonsmoment: Lagring av alle mulige innstillinger i profil, til og med varmeseter og klima/temperatur!

Antagelsen må være at fører A har andre preferanser enn fører B, samtidig som man ser bort fra faktorer som medfører at instillingene må være ulike ved forskjellige omstendigheter.

Eksempel: Bilen hensettes med varmesete av og klima på 19 grader. Går i easy entry når man setter i park. Så forvarmes bilen med varmeseter på og 25 grader i 10 minutter, og kjøreturen starter etter en stund. Bilen er fremdeles ikke gjennomvarm. Etter noen minutters kjøring oppdager man at bilen ikke blir varmere pga at easy entry profilen er byttet ut med førerens profil når man begynte å kjøre. Det vil si at man er tilbake på 19 grader og varmeseter avslått. Så må man bare trykke i vei for å få bilen opp til ønsket temperatur på nytt - hver eneste gang man kjører. Før man gjerne slår av varmesetene og reduserer tempinnstillingen på nytt i løpet av kjøreturen.

Innstillinger for klima, varmeseter og varme i speil/bakrute burde absolutt ikke vært lagret på profil men levd sitt eget liv utenom. Da ville man kanskje spart emmc-brikken for litt skriving også; ser ut som alt man rører lagres.

cra

Varmeapparatet lever sitt helt eget liv uavhengig av noe som helst er mitt inntrykk. Har tempen på 19,5o men den spyr ut varmluft samma F. Nesten så jeg savner de gamle skruknottene der jeg justerte varmen på lufta som kom ut av dysene. Nesten.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Simen1

Jeg vil stryke ordet nesten. Jeg foretrekker knotter som kan betjenes uten å ta blikket fra veien framfor touch, vel og merke på ting som benyttes veldig mye. Det er forsåvidt mulig å justere temperaturen via venstre høyre scrollehjul på rattet, men der foretrekker jeg å ha siste telefonsamtaler fordi det er ennå mer knotete å rote fram på skjermen.

Én knapp - Én funksjon, er undervurdert. Dette er en av grunnene til at jeg ikke er så begeistret for model 3.

For ordens skyld, jeg ville ikke vært foruten touch-skjermen. Jeg foretrekker bare en litt mindre touchy balanse.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

cra

Jeg ser akkurat like mye/lite på skjermen som jeg gjorde på skruknottene i caravella, med unntak av når de bestemmer seg for å flytte om på ting. Samme som på mobilen; muskelminnet tar seg av det meste. Å famle etter knappene i blinde synes jeg er mer forstyrrende enn et halvt sekund med blikket på skjermen. Telefonsamtaler fikser jeg med ingen knapper; Siri har blitt flink til å gjøre som hun får beskjed om.  :laugh:  Men så trenger jeg heldigvis ikke ringe ut så ofte.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på onsdag 18. desember 2019, klokken 10:04
Irritasjonsmoment: Lagring av alle mulige innstillinger i profil, til og med varmeseter og klima/temperatur!

Antagelsen må være at fører A har andre preferanser enn fører B, samtidig som man ser bort fra faktorer som medfører at instillingene må være ulike ved forskjellige omstendigheter.

Eksempel: Bilen hensettes med varmesete av og klima på 19 grader. Går i easy entry når man setter i park. Så forvarmes bilen med varmeseter på og 25 grader i 10 minutter, og kjøreturen starter etter en stund. Bilen er fremdeles ikke gjennomvarm. Etter noen minutters kjøring oppdager man at bilen ikke blir varmere pga at easy entry profilen er byttet ut med førerens profil når man begynte å kjøre. Det vil si at man er tilbake på 19 grader og varmeseter avslått. Så må man bare trykke i vei for å få bilen opp til ønsket temperatur på nytt - hver eneste gang man kjører. Før man gjerne slår av varmesetene og reduserer tempinnstillingen på nytt i løpet av kjøreturen.

Innstillinger for klima, varmeseter og varme i speil/bakrute burde absolutt ikke vært lagret på profil men levd sitt eget liv utenom. Da ville man kanskje spart emmc-brikken for litt skriving også; ser ut som alt man rører lagres.

For oss som ikke bruker easy entry er det bedre slik det er i dag. Jeg og kona har ganske så forskjellige innstillinger, og foretrekker å beholde det slik. Da slipper vi å endre dette hele tiden.

Jeg synes faktisk mer skal legges i profilen, bl.a Spotify-innlogging. Kona vil ha sine playlister, jeg vil ha mine.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

1000kwh

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 18. desember 2019, klokken 15:24
Sitat fra: Muffinman på onsdag 18. desember 2019, klokken 10:04
Irritasjonsmoment: Lagring av alle mulige innstillinger i profil, til og med varmeseter og klima/temperatur!

Antagelsen må være at fører A har andre preferanser enn fører B, samtidig som man ser bort fra faktorer som medfører at instillingene må være ulike ved forskjellige omstendigheter.

Eksempel: Bilen hensettes med varmesete av og klima på 19 grader. Går i easy entry når man setter i park. Så forvarmes bilen med varmeseter på og 25 grader i 10 minutter, og kjøreturen starter etter en stund. Bilen er fremdeles ikke gjennomvarm. Etter noen minutters kjøring oppdager man at bilen ikke blir varmere pga at easy entry profilen er byttet ut med førerens profil når man begynte å kjøre. Det vil si at man er tilbake på 19 grader og varmeseter avslått. Så må man bare trykke i vei for å få bilen opp til ønsket temperatur på nytt - hver eneste gang man kjører. Før man gjerne slår av varmesetene og reduserer tempinnstillingen på nytt i løpet av kjøreturen.

Innstillinger for klima, varmeseter og varme i speil/bakrute burde absolutt ikke vært lagret på profil men levd sitt eget liv utenom. Da ville man kanskje spart emmc-brikken for litt skriving også; ser ut som alt man rører lagres.

For oss som ikke bruker easy entry er det bedre slik det er i dag. Jeg og kona har ganske så forskjellige innstillinger, og foretrekker å beholde det slik. Da slipper vi å endre dette hele tiden.

Jeg synes faktisk mer skal legges i profilen, bl.a Spotify-innlogging. Kona vil ha sine playlister, jeg vil ha mine.
Helt enig! Ha det slik det er. Mener at setevarme lagres kun i starten av turen. Lurt!

Olee

Hvorfor får ikke vi med veteran styrt Homelink fra appen? Er det bare biler med Summon som har behov for den funksjonen liksom??  ::)

ELbilist1

Ønsker lukking av vinduer i appen!
ikke bare åpning på gløtt....

Evt også ved å holde inne nøkkel, slik andre biler har, bla MB og BMW
:) Ren nytelse, hvær dag!

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA