Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av omart, tirsdag 22. april 2014, klokken 21:14

« forrige - neste »

Simen1

Sitat fra: toreolsensan på fredag 29. desember 2017, klokken 15:05Ut fra kvaliteten på oversettelsene i My Tesla, så tror jeg vi foreløpig skal være glad for at de ikke har maltraktert grensesnittet i bilen tilsvarende...
Siden First price bacon ikke er verdig å bli kalt bacon så stemmer jeg for å forby bacon for alle, uansett om noen måtte like det eller ikke.

/sarkasme

Dårlige oversettelser er et argument for å forbedre oversettelser, ikke et argument mot oversettelser i det hele tatt. Folk som foretrekker fremmedspråk (engelsk) må selvsagt få velge det selv om det blir mulig å velge morsmål (norsk). Smak og behag. I dag blir alle tvunget til å kun bruke fremmedspråk enten vi vil eller ikke.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Tuxedo

#346
Sitat fra: Simen1 på mandag 01. januar 2018, klokken 18:59
Siden First price bacon ikke er verdig å bli kalt bacon så stemmer jeg for å forby bacon for alle, uansett om noen måtte like det eller ikke.
Holder det ikke egentlig å forby kun First Price bacon?

elekTrond

'13 Mjau

BMW850

Sitat fra: Tuxedo på mandag 01. januar 2018, klokken 19:44
Sitat fra: Simen1 på mandag 01. januar 2018, klokken 18:59
Siden First price bacon ikke er verdig å bli kalt bacon så stemmer jeg for å forby bacon for alle, uansett om noen måtte like det eller ikke.
Holder det ikke egentlig å forby kun First Price bacon?

First price bacon er faktisk veldig bra ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Simen1

Taktil klikk-giver på wattpedalen. Det hadde vært fint med en taktil tilbakemelding på når man bytter til og fra regenereringsmodus. Regenerering gir som kjent ikke tilbake like mye energi som puttes inn, naturlig nok. Dvs. at man kan spare noe energi på å holde seg ca på 0 forbruk fremfor å veksle mellom regenerering og ikke regenerering når man skal ned i hastighet over en lengre strekning.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Wilmar

#350
Sitat fra: Muffinman på torsdag 14. desember 2017, klokken 20:50
Easy entry er en glimrende ide, men i beste Tesla - ånd elendig implementert. Når man velger å bruke easy entry på en profil kopieres den som er aktiv til easy entry-profilen, og man blir bedt om å justere med det som utgangspunkt. Så langt alt vel, men jeg ønsker bare at rattet skal gå helt opp. Det fungerer jo helt fint, men problemet blir når jeg ligger og finjusterer sittestillingen under kjøring oppstår det et lite avvik fra den opprinnelige - og som var basis for justering av easy entry og i mitt tilfelle kun skulle være ratt opp. Resultatet blir at når jeg trykker park blir det en aldri så liten kaskade av releklikking og smårykk i setet før det eneste jeg ønsker skjer; nemlig at rattet går opp.

I tillegg er det andre innstillinger som kopieres over til easy entry i aktiveringsøyeblikket og som man gjerne endrer. For eksempel aktiverte jeg headlights after exit like før en stopp på en mørk og øde veistrekning. Når bilen gikk i park byttet den profil, og headlights after exit ble naturligvis deaktivert med den følge at det ble mørkt når jeg gikk ut.

Halvgjort er velgjort her også, dessverre.


Vet ikke om du har funnet ut av dette, men Easy Entry funker mye bedre enn du tror. Jeg vil også bare at rattet går helt opp, og har også finjustert setet mitt noen ganger. Da er det bare å slette Easy Entry på profilen og legge inn på nytt, evt justere den. No probs, og en god løsning.
S90D overlevert 26.09.17
i3 overlevert 15.02.17

kirky

Tenkte på noe lurt. Når man bruker kort-blink-metoden, dvs bare vipper stikken ned eller opp kort uten å sette den på permanent.

Hva om det var en option for å slå den på "auto" der. Det vil si at den stoppet ikke å blinke før du faktisk svingte den veien? Så kunne man heller kansellere med samme bevegelse om man angret seg.

Evt i kombo med å kunne velge 3-4-5 blink i menyen, og da også auto. Det hadde vært kult.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

o.b.lix

Sitat fra: kirky på onsdag 07. februar 2018, klokken 15:10
Evt i kombo med å kunne velge 3-4-5 blink i menyen, og da også auto. Det hadde vært kult.

Du er ikke den første som ønsker dette:

https://twitter.com/BjornNyland/status/957694226501947393
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

kirky

Ja sant, selv om hovedideen var auto som blinket til man kom inn/gjennom i svingen. Den er ny, tror jeg :)
2019 Long Range S, HW3, CCS.

BømloBjørn

Tydeligere varsel (påminnelse) på lille skjermen ved lite spylerveske...
Det lille utropstegnet på storskjermen blir oversett...

Simen1

Punkter i ønskelista:
5x: Utdype _flere_ via-punkter, ikke bare ett.
5.. Nytt punkt under navigasjon: Anbefalt superladerstople ut fra ledig effekt. Det står allerede hvor mange som er ledige så det burde være en smal sak å finne ut hvilken ladestolpe av de ledige som gir høyest effekt. Det er kjedelig å komme inn med 10% SoC og bare få 30 kW fordi bilen ved siden av kom et minutt tidligere med like lav SoC og så begynne å lete manuelt rundt til man finner den med mest ledig kapasitet.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

ketilelg

Jeg kunne tenke meg litt mer justering på rattvarmen - nå er det enten av (for kaldt) eller på (i varmeste laget). Burde være rimelig enkelt å lage en lett "modulert" variant, med 2-3 nivåer.

Somni

Ønsker meg følgende.

1. Kunne heve/senke bilen på rattet
2. En egen klokkeapp som kan vise rundetider/stoppeklokke og gjenomsnittsfart.
3. Lage hurtigmeny over funksjoner man ofte bruker
4. Kunne bruke sidekamera ved parkering.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

boppus

Kickdown! Kjører stort sett i Chill-modus, men ved en litt inspirert forbikjøring kan det være behov for mer power. Da bør alt være tilgjengelig, rimelig umiddelbart.

Muligens vanskelig å implentere på en fornuftig måte uten wattpedal med kickdown-overgang.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Øggen

Skulle ønske at når det kobles til en henger/campingvogn og "trailermode" blir aktivert, at den faktisk beregna forbruk og estimering etter DET forbruket. Ikkje ette forbruket som har vært tidligere. Totalt feilberegning over 2000km med stor vogn irriterte det meg.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA