Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av omart, tirsdag 22. april 2014, klokken 21:14

« forrige - neste »

BMW850

Sitat fra: jcnorway på torsdag 18. mai 2017, klokken 23:32
Ønsker meg et diskret hilse/hei-"blink/lyssignal/lysmønster" som kan aktiveres ved et trykk på en av knappene på rattet. Brukes selvfølgelig kun til å hilse på andre Tesla man treffer på veien  ;D

Kanskje med automatisk Tesla-gjenkjenning :o
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

cra

Sitat fra: BMW850 på fredag 19. mai 2017, klokken 10:31
Sitat fra: jcnorway på torsdag 18. mai 2017, klokken 23:32
Ønsker meg et diskret hilse/hei-"blink/lyssignal/lysmønster" som kan aktiveres ved et trykk på en av knappene på rattet. Brukes selvfølgelig kun til å hilse på andre Tesla man treffer på veien  ;D
Kanskje med automatisk Tesla-gjenkjenning :o

Med takluke har vi allerede den funksjonen. Legg taklukestyring på rullehjulet, så kan du løfte på hatten når du møter noen. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

BMW850

Det jeg savner er ett 12V uttak i frunk til kjøleboks. Kan godt hende det er nevnt før i denne tråden men allikevel.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

krister461

Sitat fra: BMW850 på lørdag 24. juni 2017, klokken 22:30
Det jeg savner er ett 12V uttak i frunk til kjøleboks. Kan godt hende det er nevnt før i denne tråden men allikevel.
Du er sikkert første som ønsker det via firmware-oppgradering som denne tråden handler om...

BMW850

Jada datageek, tenkte på det men samma det vel. Det er ihvertfall ønsket ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

jkirkebo

Sitat fra: BMW850 på lørdag 24. juni 2017, klokken 22:30
Det jeg savner er ett 12V uttak i frunk til kjøleboks. Kan godt hende det er nevnt før i denne tråden men allikevel.

Frunken er ikke ventilert og vil fort bli veldig varm med kjøleboks inni. Dermed vil kjøleboksen fungere dårlig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

BMW850

#306
Ett godt poeng som jeg ikke tenkte på ja! Har en løsning her da ;)

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Øggen

#307
Skulle ønske Tesla va like "up to date" som nye A8. Digga baklys og funksjonen på den. Samt en del safety features, interiørdetaljer og understell.

https://youtu.be/0NK3zdL88_0

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Anders Heibø

Trykk og hold (2sek) på touchskjerm for å få opp flere valg. F.eks trykk og hold for å lagre posisjon for heving av luftfjæring, vanlig trykk gjentar ikke heving på posisjon. Det hadde også vært kjekt å få opp valget mellom unlock og unfold når man velger "Driver door unlock". Hadde vært en nyttig funksjon å bare åpne håndtaket på førerdøren men ha mulighet for å trykke for å åpne de andre. Nå er funksjonen ubrukelig (i Norge) når man en sjelden gang skal ha med seg folk da man må finne nøkkelen for å få åpnet de andre dørene. Skjønner at den er genial i USA men i Norge er det få fremmede som plutselig hopper inn i bilen på parkeringsplassen.

Da er det bare å gå igjennom hele controls/settings og legge til funksjonalitet.

Det bør også være mulig å få Homelink til å bare vise gjeldende plassering når den dukker opp automatisk. Bil nr 2 skal sjeldent inn i garasjen men lista blokkerer halve ryggekameraet.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

TeslaModelX

Kamera som aktiveres dersom noe dunker i bilen. F.eks når noen som har et lite uhell og prøver å stikke av.

Muffinman

Ønsker meg en "morromodus". Ved aktivering settes torque bias tilnærmet fast til 30/70, og esp/antispinn tillater rikelig slingringsmonn før det aktiveres.

Arrre

er det noen som vet om Tesla ser/bryr seg om tråder som denne, eller regnearket ?

Simen1

Jeg ønsker meg en fjernstyringsapp med web-grensesnitt. Så man slipper å være avhengige av Android eller iOS. Dvs. slik at det kan brukes fra Linux-PC, Windows-PC eller til og med disse fancy kjøleskapene med nettleser på døra. Web-grensesnitt kan selvsagt også brukes fra dippedutter med Android og iOS også om man vil. Poenget er bare å avslutte begrensningen til at det kun fungerer med to kjipe OS.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Simen1

Sitat fra: Arrre på mandag 18. september 2017, klokken 19:32er det noen som vet om Tesla ser/bryr seg om tråder som denne, eller regnearket ?
Norge er et veldig viktig marked for Tesla. Elbilforum.no er norges viktigste forum for Tesla-eiere. Firmware-endringer er generelt veldig billige å implementere siden det ikke innebærer hardware-endringer, innkalling til service osv. Det gir også uvurderlig markedsføringseffekt siden det spres som gratis agurker i et tørt mediemarked.

Denne ønskeliste-tråden er altså veldig lavthengende frukt med tanke på kostnader vs hva Tesla får igjen for noen skarve programmerer-årsverk. Så ja, jeg tror deres norsktalende ansatte følger med, oversetter og videreformidler ønsker herfra. Neppe alt, men lista filtreres nok og de beste idéene vurderes nok seriøst av ledelsen på programvaresiden.

Bare husk at Tesla ikke tjener så mye på firmware-endringer som de tjener på å selge nye biler. Mange av forslagene som går igjennom vil derfor kunstig begrenses til kun nye biler. Spør man hvorfor så får man nok dårlige uspesifiserte unnskyldninger om begrenset hardware på eldre biler etc. selv om det ikke er den reelle grunnen.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

DagfinnN

Sitat fra: Simen1 på lørdag 23. september 2017, klokken 11:14
Jeg ønsker meg en fjernstyringsapp med web-grensesnitt. Så man slipper å være avhengige av Android eller iOS. Dvs. slik at det kan brukes fra Linux-PC, Windows-PC eller til og med disse fancy kjøleskapene med nettleser på døra. Web-grensesnitt kan selvsagt også brukes fra dippedutter med Android og iOS også om man vil. Poenget er bare å avslutte begrensningen til at det kun fungerer med to kjipe OS.
Dette er i dag fult mulig å kombinere. Les om progressiv web app på wiki. Med dette man lage felles kode for alle enheter + web.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA